Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladekladd blinker rødt

Startet av OlavTorressen, onsdag 01. januar 2020, klokken 22:14

« forrige - neste »

OlavTorressen

Hei,
Jeg har en e-Golf 2016 modell, har hatt problemer med laderen et par ganger tidligere. Mener jeg har funnet ut tidligere hvordan jeg resetter. Har prøvd å gjøre som instruksjonsboken viser, men uten hell denne gangen.

Setter jeg laderen i bilen, går det et par sekund så lyser ladekladden rødt. Vet dere hva jeg skal gjøre?
Jeg lader nå bilen med en lånt ladekladd, det fungerer. (venter på installasjon av hjemmelader :/)

Jeg har en type ladekladd som jeg tror ikke for mange har, av en eller annen grunn. Slik ser min ut:
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=146027573

dabis

Ville nå hørt med selger av bilen. Kan virke som en feil på kladden da andre ladere fungerer.
Har opplevd at enkelte ladekladder er mer sårbare for feks mindre jordfeil osv.
Ladekladden har samme garanti som bilen så er du innenfor 100k og eller 5 år så burde det kunne ordne seg ganske greit.
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA