Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Video som viser bytte av battericelle på C-Zero

Startet av kaiat, mandag 31. august 2015, klokken 12:27

« forrige - neste »

kaiat

Det er kanskje noen som kan finne denne videoen interessant,det er noen karer nede i Østerrike som skifter en enslig battericelle i batteripakken på en C-Zero: https://www.youtube.com/watch?v=YcL4UvGvWkA

Her står det litt mer om saken: http://myimiev.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=2720

TB

#1
Svært nyttig video. Slik eg forstår oppstod det feil på ei av cellene i C-Zero som e-mobility.at disponerer. Garantien i Østerrike er 3 år eller 50 000 km, der bilen har passert 60 000 km - garanti blir avvist.

Martin rapporterer om dei skaffer på eigen hånd ny celle frå http://www.gk-anlagentechnik.de - og byter den defekte cella. Det ser ut til å fungere heilt fint så langt av Citroen.

Hovedverktøy for å sjekke status på cellene er caniOn, utvikla av samme Martin?  https://play.google.com/store/apps/details?id=emobility.canion

Dette lover godt når det gjeld å halde liv i desse bilane også etter garantien er ute. Det er var ein skruer, men ikkje meir enn at det bør svare seg.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

TB

Garanti i Norge er p.t.:
5-år / 100 000 km* nybilgaranti og veihjelp,
5 år / 50 000 km* på drivlinje,
8 år / 100 000 km* på drivbatteri,
7-års garanti mot gjennomrusting
3-års lakkgaranti.
*Avhengig av hva som kommer først

Litt rart at garanti på drivlinje er 50 000 km, men resten er 100 000 km..?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

kaiat

Ikke minst siden både Peugeot og Mitsubishi garanterer samme drivverk opp til 100.000 km...

svingen

var jo veldig hyggelig lesing,dvs att det er mulig og gjøre slik ting blir litt som "psa" bilene hvor man og kunne bytte celler,tipper det er flere som etterhvert får behov får det her dessvere.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA