Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dynaudio

Startet av enla, søndag 30. august 2015, klokken 20:33

« forrige - neste »

enla

Skal kanskje bestille e-Golf i morgen. Lurer på om man skal krysse av for Dynaudio i utstyrslisten.

Hvor stor forskjell lydmessig er det?

Reklameres med 400 W; bruker dette anlegget i praksis mer strøm enn original-anlegget?
16' BMW i3 (leveres sept.)

Sirup

Om du ikke absolutt behøver den ekstra bagasjeplassen, så anbefaler jeg deg på det sterkeste å ta med Dynaudio.

Selv gjorde jeg det ikke og har angret siden. Lyden i originalanlegget er ikke bra. Jeg byttet høytalerene foran, og det kom på omtrent samme pris som komplett Dynaudiopakke...

Vel verd pengene.
VW e-Golf
Tesla Model X75

elektro

Enig med Askøy, men vær altså oppmerksom på at du ikke kan senke bagasjeromsgulvet med Dynaudio. Noe som er et must om du f.eks. har barnevogn eller generelt behov for litt plass.

Har blitt vant til originalanlegget nå og synes det låter helt greit med DAB etter at jeg har fått prøvd meg frem med forskjellige innstillinger. Men er du opptatt av lyd vil du ikke bli imponert.

Strømforbruket skal du ikke bekymre deg for, utgjør ingen forskjell i praksis.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

enla

Takk for tips. Skal sove på det.
16' BMW i3 (leveres sept.)

Audigaudi

Det er mulig å ta ut Dynaudio subkassen ved å koble den av med en klips-kontakt. Men det ligger forsterker og rep-set, så 100% flatt blir det ikke etterpå. Men det er mulig å bruke plassen i tilfeller med behov for mer bagasjeplass.

mihkku

Har inn en giga Emmaljunga Edge Duo uten noe probelm og jeg har Dynaudio :)

gamer73

men standard lyden er jammen ikke gale i det hele tatt:) Det er til og med ganske bra trøkk i bassen med standardanlegget:) Men sånn sett lover det jo bra for oppgradering....som da sikkert bare blir enda bedre hehe...

iGolf

Sitat fra: elektro på søndag 30. august 2015, klokken 21:18
Enig med Askøy, men vær altså oppmerksom på at du ikke kan senke bagasjeromsgulvet med Dynaudio. Noe som er et must om du f.eks. har barnevogn eller generelt behov for litt plass.

Har blitt vant til originalanlegget nå og synes det låter helt greit med DAB etter at jeg har fått prøvd meg frem med forskjellige innstillinger. Men er du opptatt av lyd vil du ikke bli imponert.

Strømforbruket skal du ikke bekymre deg for, utgjør ingen forskjell i praksis.

Det er mange som har fått til barnevogn selv med Dynaudio så det er bare visse typer vogner som er sære.

gamer73

personlig har jeg boikottet alt av barneutstyr som er dyrt..med unntak av barneseter i bil...så jeg regner med at alle barnevogner vi har er sære;) Men jeg har hørt at emmaljunga er svære saker så om dem passer så passer kanskje det meste? hehe...

Dexter

har Dynaudio og emmaljunga (eller hvordan det skrives) går fint det.

Tbg

Etter å ha spilt inn anlegget syns jeg ikke dynaudio er verdt pengene.

np

Har spilt inn mitt, bruker nesten to timer i bilen hver dag, og Dynaudio er for meg verdt hver eneste krone!  :)
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

iGolf

Sitat fra: np på tirsdag 01. september 2015, klokken 11:07
Har spilt inn mitt, bruker nesten to timer i bilen hver dag, og Dynaudio er for meg verdt hver eneste krone!  :)

Ja, for meg også. Er helt sikker på at jeg hadde angret veldig om jeg hadde bil uten :-X

Dexter

kosta ikke så mye ekstra og sittet med orginalanlegget tror jeg hadde irritert meg når jeg pendler hver dag.

Ln-ebr

Vurderte Dynaudio også, men endte opp med å droppe det til fordel for bedre plass i bagasjerommet.
Var litt skeptisk til å få den nye bilen uten Dyna etter å ha lånt en bil med Dyna, men ble positivt overrasket over originalanlegget for min del.

Lyd er subjektivt, så vanskelig å anbefale noe ut over egen erfaring.
Tipper en fullstendig audiofil ikke vil bli fornøyd med noen av valgene.
E golf limestone grey.

26.06.15 - 9 km - lukten av nybil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA