Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Utfordringer med elbil

Startet av K S, fredag 25. september 2015, klokken 22:13

« forrige - neste »

K S

Er ikke alltid enkelt å være elbileier.
Bilen har vært på verksted for service og karosseri reparasjon etter påkjørsel.
Hentet bilen på verksted i dag kl 0700, hadde avtale på jobb kl 0730. Problemet var at bilen var ikke oppladet, og jeg hadde 90 krevende kilometre rett etter jobb i vente...
Først var hurtiglader hos forhandler defekt. Ok, kjører innom McDonalds og lader der: 2 stk ladere, begge defekt.
Så til Stavanger sentrum, Domkirkeplassen, to ladeplasser, begge okupert av IKKELADENDE Mitsubishi..... Ledig på plassen ved siden av, men bare tre timer der....begge fikk hver sitt eksemplar av Elbilforeninges lapp vedrørende parkering og ladeplasser....
Måtte flytte bilen etter tre timer, da var den ene bilen borte og jeg var reddet.
Dette er forøvrig første gang på ett år hvor jeg har hatt trøbbel med strømmangel....men fikk føle på kroppen den egoismen som råder blant elbilister.... Noen, bla en Rød.... Som aktivt hevdet det var helt greit å bruke ladeplasser som parkering, uten ladebehov. For ikke å støte noen:
Fordømte tullinger!

mo73ro

Sitat fra: K S på fredag 25. september 2015, klokken 22:13

Først var hurtiglader hos forhandler defekt. Ok, kjører innom McDonalds og lader der: 2 stk ladere, begge defekt.

Leser mye om akkurat denne utfordringen, selv har jeg opplevd defekt lader to ganger, og har bare hurtigladet 11 ganger så prosentvis blir det jo ofte.

Hvorfor er det så mye feil på hurtigladere? De koster jo over 200000 kroner...

Er det brukere som er for sløve til å avslutte ladingen riktig?

Ellers så bør det innføres ladeplikt på plasser med ladestolpe. Det kan jo ikke være inspirerende for kommunene heller og se at ladere de har satt opp ikke blir brukt. De får vel inntrykk av at det kanskje ikke er så stort behov for å lade når man parkerer?
Leaf Acenta Sort 2015

19.09.2015 KM 5300, GIDS 265, SOH 93
14.11.2015 KM 11450 GIDS 275, SOH 97

olegregert

Jeg mener denne tråden har vi hatt tidligere. Teknologien i bilene er ikke like selv med CCS løsning så varierer teknologi og programvare som styrer dette.

Kundene gjør vel også mye rart fordi kunnskapen mangler/frustrasjon over venting/manglende kontakt med lade selskap.  Dette er bare litt av det som kan skje.

Når dette markedet får satt seg og det blir klarer standarder så vil ladingen og oppetid bli bedre

timingbeltkiller

Sitat fra: K S på fredag 25. september 2015, klokken 22:13
fikk føle på kroppen den egoismen som råder blant elbilister
I den utstrekning elbilister som statistisk gruppe er en gjeng velsituerte egoister,
har samfunnets utgifter til insentiver vært kontraproduktive?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

mo73ro

Redusér kapasitet på bensinpumper til én liter i minuttet så skulle vi vel sett mye egoistisk opptreden ved pumpene også.
Leaf Acenta Sort 2015

19.09.2015 KM 5300, GIDS 265, SOH 93
14.11.2015 KM 11450 GIDS 275, SOH 97

tutti

Idag så jeg et annet vanlig fenomen: Hurtigladere som er blokkert av fossilbiler.

Irriterende.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA