Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan vi kan bidra til å få opp flere hurtigladere

Startet av als77, søndag 30. august 2015, klokken 12:10

« forrige - neste »

v-i-c

OBS Beklager innlegget over burde muligens ikke vært postet i denne tråden. .....

Hva jeg gjør for å fremme flere ladepunkter med høy kapasistet?

Bevist velger å handle et sted der det er tilrettelagt for rask lading av min elbil.

Jeg forsøker også å fortelle betjeningen i butikken at grunnen til at jeg nå handler hos dere er at jeg samtidig kan komme ut til min elbil med "full tank" etter handelen.
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

ThomasEL

Jeg tror også det er lurt å tydeliggjøre overfor betjening på bensinstasjon, butikk, kafe osv at hurtigladeren de (helt eller delvis) har investert penger i er årsaken til at jeg stopper der og kjøper deres pølser, drikker deres kaffe, handler mat nettopp der etc.
    Dette er noe HVER ENKELT av oss lett kan bidra med PARALLELLT med at NOEN (bla gjennom elbilforeningen) driver lobbyvirksomhet inn mot både myndigheter, næringsforeninger og kjeder. Forhåpentligvis blir det atraktivt å være den kafeen, energistasjonen eller butikken som tilbyr hurtiglading..!

Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

als77

God ide å gjøre betjeninga oppmerksom på at dere handler der pga hurtigladeren, forhåpentligvis vises det på inntjeninga også :)

Jeg for min del fikk et spørreskjema fra Gudbrandsdal Energi etter at jeg flyttet til Fortum. Svarte på den og sa som sant var at jeg var godt fornøyd med de, men at jeg ønsket å "støtte" Fortum nå som jeg er i ferd med å skaffe meg elbil (hvor lenge etter bestilling kan man begynne å bli utålmodig?  ;D )

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA