Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Aktiveringskode for navigasjon

Startet av tomo, lørdag 29. august 2015, klokken 22:03

« forrige - neste »

tomo

Min kone hentet ut en i3 denne uken hos Bilsalongen i Skien. Har vært på reise, og ser nå at navigasjon ikke fungerer. Bilen ber om en aktiveringskode. Finner ikke noe info om dette verken i håndbok eller på BMWs nettsider. Har koplet meg opp med app på iPhone og kan sjekke status på bilen, men finner ingen info om koden. Kan det bety at navigasjon likevel ikke er inkludert i junitilbudet BMW hadde på i3? Selger sa ingenting om navigasjon til min kone under gjennomgang av bilen tirsdag, og jeg har ikke sett på bilen før nå, lørdag kveld.

LMOR

#1
Sitat fra: tomo på lørdag 29. august 2015, klokken 22:03
Min kone hentet ut en i3 denne uken hos Bilsalongen i Skien. Har vært på reise, og ser nå at navigasjon ikke fungerer. Bilen ber om en aktiveringskode. Finner ikke noe info om dette verken i håndbok eller på BMWs nettsider. Har koplet meg opp med app på iPhone og kan sjekke status på bilen, men finner ingen info om koden. Kan det bety at navigasjon likevel ikke er inkludert i junitilbudet BMW hadde på i3? Selger sa ingenting om navigasjon til min kone under gjennomgang av bilen tirsdag, og jeg har ikke sett på bilen før nå, lørdag kveld.
Jeg kan ikke si om det skulle være inkludert eller ikke. Men jeg trodde normalt at du ikke ville hatt noen knapp/valg som det står navigasjon på hvis du ikke hadde det.
I så fall høres dette mer ut som om de har glemt å aktivere navigasjonen. Denne koden skrives inn etter at nye kart er lagt inn. Normalt gjøres det på verksted.
Ser at det er noen andre som har opplevd det samme. Du får ringe dem på mandag, så kan du sikkert få koden tilsendt på email.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

tomo

Den er levert med 606, navsystem business. Det er laaange prislister på BMW, men det er vel grunn til å tro at det er en eller annen som har glemt å aktivere kartene. Har nettopp kommet hjem fra en 2000 km tur i Tesla og var spent på hvordan i3-ens navigator fungerte. Teslas er bare imponerende og det er vel ikke riktig å vurdere i3 opp mot et merke hvor ladere og biler er fra samme firma. Men det bør være noe å strekke seg etter.

havardolini

Jeg hentet ut min i3 tirsdag for en knapp uke siden, og i den svarte mappen lå det et ark med en lang kode og info om at jeg skulle legge den inn for å låse opp kartet og starte oppdatering.
På lørdag satt jeg ei god stund og knotet rundt i menyene uten å finne ut av hvordan jeg skulle gjøre det. Er jeg bare blind, eller kan kartene kun oppdateres via en skjult servicemeny?

Jeg fant i alle fall ut av hvilken kartversjon jeg hadde, men husker selvsagt ikke nå hvilken :)
I og med at jeg fikk bilen for under en uke siden, så kan jeg sikkert anta at jeg har nyeste versjon og at jeg derfor ikke trenger å tenke mer på hvordan å oppdatere?

bromm

Sitat fra: havardolini på mandag 31. august 2015, klokken 09:47
Jeg hentet ut min i3 tirsdag for en knapp uke siden, og i den svarte mappen lå det et ark med en lang kode og info om at jeg skulle legge den inn for å låse opp kartet og starte oppdatering.
På lørdag satt jeg ei god stund og knotet rundt i menyene uten å finne ut av hvordan jeg skulle gjøre det. Er jeg bare blind, eller kan kartene kun oppdateres via en skjult servicemeny?

Jeg fant i alle fall ut av hvilken kartversjon jeg hadde, men husker selvsagt ikke nå hvilken :)
I og med at jeg fikk bilen for under en uke siden, så kan jeg sikkert anta at jeg har nyeste versjon og at jeg derfor ikke trenger å tenke mer på hvordan å oppdatere?
Hvis navigasjonen fungerer så er koden allerede lagt inn (den er bare lagt inn i mappen i tilfelle den behøves senere). Hvis navigasjonen ikke er aktivert, så blir du spurt om koden når du prøver å starte navigasjonen...

havardolini

Sitat fra: bromm på mandag 31. august 2015, klokken 10:22
Hvis navigasjonen fungerer så er koden allerede lagt inn (den er bare lagt inn i mappen i tilfelle den behøves senere). Hvis navigasjonen ikke er aktivert, så blir du spurt om koden når du prøver å starte navigasjonen...
Aha, takk for svar. Jeg skal sjekke versjonen på kartet igjen i ettermiddag, jeg tror jeg har samme versjon som du nevnte i en annen tråd.

tomo


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA