Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

i3 rex til 240.000,-

Startet av Nuvolari, lørdag 29. august 2015, klokken 09:16

« forrige - neste »

Nuvolari

#30
Sitat fra: bromm på mandag 31. august 2015, klokken 18:52
Sitat fra: Nuvolari på mandag 31. august 2015, klokken 18:01
Se der ja. Fint, da ble den fullstendig uaktuell og jeg kan fortsette med Tesla og eGolf.
Så du mener eGolf er mer interessant enn en i3 BEV, men at en REx kanskje ville vært aktuell ? Du verden, her forstår jeg ikke logikken i det hele tatt... Er det slik at du bare liker tunge Elbiler, kanskje ??

Ikke helt riktig. Foretrekker eGolf fremfor i3 men kunne tatt en i3 dersom den hadde 30mils rekkevidde til 240K. Har bruk for det innemellom.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Kanon

http://www.hegnar.no/motor/artikkel561985.ece

Siden motoreffekt og co2 er nesten ikke eksisterende ved vanlige målinger er vel avgiftene kanskje et par tusen.
Uten moms hadde prisen blitt kr246000, to tusen lavere enn normalpris på i3BEV!
Enten selger de i3REx med lave marginer, eller tilsvarende høye marginer på BEV,en

turfsurf

Sitat fra: Kanon på torsdag 10. september 2015, klokken 14:44
http://www.hegnar.no/motor/artikkel561985.ece

Siden motoreffekt og co2 er nesten ikke eksisterende ved vanlige målinger er vel avgiftene kanskje et par tusen.
Uten moms hadde prisen blitt kr246000, to tusen lavere enn normalpris på i3BEV!
Enten selger de i3REx med lave marginer, eller tilsvarende høye marginer på BEV,en

Har mest tro på det siste av de to alternativene  ;)
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

emil

Sitat fra: Kanon på torsdag 10. september 2015, klokken 14:44
http://www.hegnar.no/motor/artikkel561985.ece

Siden motoreffekt og co2 er nesten ikke eksisterende ved vanlige målinger er vel avgiftene kanskje et par tusen.
Uten moms hadde prisen blitt kr246000, to tusen lavere enn normalpris på i3BEV!
Enten selger de i3REx med lave marginer, eller tilsvarende høye marginer på BEV,en

Fratrekket av varmepumpeprisen oppveier vel heller ikke prisdifferansen.

LMOR

Legger inn igjen det jeg skrev i #6:

REX koster ca 30000.- mer enn helelektrisk uten moms/avgifter fra BMW. Men  sikkert 5000.- mindre forskjell i Norge siden du ikke får med varmepumpe.

Du får EV med diverse pakker, så kanskje REX da blir en "pakke" med uten noe ekstra rabatter, og dermed blir det slik?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

snippet

BMW i3 - Bergen

LMOR

Sitat fra: snippet på fredag 11. september 2015, klokken 09:26
Startprisen blir 328 400:
http://www.hegnar.no/motor/artikkel561985.ece
Som gir en pris uten moms på 262 000.- (siden 2000.- er andre avgifter)
som stemmer med tillegg til EV og at det blir en pakke uten like gode rabatter på annet ekstrautstyr.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Wreckmaster

Hei :-) Jeg bestilte i3 igår. Slik en kampanje modell med litt attåt og den kom på ca 290000. Jeg spurte forhandler om REX og han mente at med tilsvarende utstyr så ville den bli ca 100k dyrere enn min bil. Han sa rett ut at den kommer vi ikke til og selge mange av og at den blir for spesiellt interesserte. Hvis man skulle bruke motoren kunne man visstnok ikke kjøre fortere enn ca 60km/t fordi energiforbruket over dette vil være for stort til at bensinmotoren klarte og produsere nok. Tror det blir bra med helelektrisk i3 jeg hehe

LMOR

Bensinaggregatet slår inn mye tidligere, så du kan kjøre som normalt. Men det blir sikkert ikke solgt mange.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

JorgenM

BMW kjører samme kampanje på REX som den rene el-versjonen nå.

BMW i3 High Voltage Edition kr 369.900,-
BMW i3 Voltage Edition kr 359.900,-
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Trond.m

De har kanskje tatt inn denne for å kunne drive lobbyvirksomhet i forhold til mva og elbil-fordeler. Nå kan de vise til at nesten ingen vil kjøpe denne bilen som virkelig ville være miljøvennlig. Det er jo urimelig at denne bilen ikke får de samme fordelene som andre elbiler. Det ville være enkelt å skille denne bilen avgiftsmessig fra andre hybridbiler ved å sette et krav om at hybridbiler som kan gå over 150 km med ren eldrift kategoriseres som elbil. Da ville jeg (og mange andre) solgt fossil-bilen og hatt kun en bil. Det gir dobbel miljøgevinst, både spart utslipp og miljøbelastning ved produksjon av bil.

bromm

Sitat fra: TM på tirsdag 15. september 2015, klokken 20:54
De har kanskje tatt inn denne for å kunne drive lobbyvirksomhet i forhold til mva og elbil-fordeler. Nå kan de vise til at nesten ingen vil kjøpe denne bilen som virkelig ville være miljøvennlig. Det er jo urimelig at denne bilen ikke får de samme fordelene som andre elbiler. Det ville være enkelt å skille denne bilen avgiftsmessig fra andre hybridbiler ved å sette et krav om at hybridbiler som kan gå over 150 km med ren eldrift kategoriseres som elbil. Da ville jeg (og mange andre) solgt fossil-bilen og hatt kun en bil. Det gir dobbel miljøgevinst, både spart utslipp og miljøbelastning ved produksjon av bil.
Helt enig med deg i dette TM - men grensen burde vel heller ha vært på rundt 100km. REx greier nok ikke mer enn det i praksis (den har 14 km kortere rekkevidde enn BEV på sommeren (EPA-tall) og rundt 32 km kortere rekkevidde på vinteren (20 miles iht. brukererfaringer i USA).

Trond.m

Ja, 100 km i praktisk rekkevidde høres fornuftig ut, men avgiftene vil uansett forholde seg til oppgitte standardverdier. Så inntil videre vil det være naturlig å forholde seg til NEDC. Da vil selv i3 Rex ligge godt innenfor 160 km (tilsvarende trillinger og e-up), og skulle derfor fått de samme fordelene. En annen måte å regne på vil være å gi et mva fritak for rekkevidde basert på eldriftens andel av totalrekkevidden. Slik jeg oppfatter det, så har i3 Rex en rekkevidde på 300 km. Av dette vil ca 170 km være rekkevidden ved ren eldrift. Da burde mva kun regnes av 170/300 av totalprisen. Mva. ville da bli mer en halvert. Dette burde gjøre i3 Rex aktuell for flere, forutsatt at den ville få de øvrige elbil-fordeler. Vi får håpe noen sentrale politikere leser elbil-forum og gjør noe med dette  ;)

TB

Er neppe sannsynlig at hybrid bil vil få MVA fritak, den siste tida har det vore mykje omtale om at MVA fritak på elbil vil bli avvikla.

Sett vekk frå MVA har hybrid svært lite avgifter pr. idag. Om MVA fritaket for elbil blir avvikla vil forskjellen ligge på dei andre goder som elbil har pr. idag, som mindre årsavgift, brompengefritak, gratis parkering, og kollektivfelt.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

JorgenM

Husk at i3 Rex i USA kun har 7 liter tank pga lokale bestemmelser, derfor er vel rekkevidden noe mindre der.

Men noen der over som har hacket den begrensningen da...:
http://www.bmwblog.com/2015/09/03/bmw-i3-rex-can-be-hacked-to-have-2-4-gallons/
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA