Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Snittforbrukstabell- diskusjoner

Startet av LMOR, torsdag 16. april 2015, klokken 08:08

« forrige - neste »

LMOR

Sitat fra: Anterialis på fredag 17. april 2015, klokken 16:36
Ah selvfølgelig, forstår nå. Dersom man får dette forbruket i 100 kmh, stemmer vel det jeg sier :p
Ja, det var selvfølgelig det du mente  ???
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Anterialis

Nei altså jeg tok feil, men forstod når du forklarte.
BMW E92 (´13-´14)
Alfa Romo Giulietta (´14-´15)
BMW i3 (´15-´16)
BMW 330e (´16-´20)
BMW X5 45e (´20-´22)
iX 40 (´22- p.t.)

rover

hei, ny eier av en I3 her.

Hatt den nå i 3 mndr og er kjempefornøyd. Kjørt 6500km. Ser at snittforbruket er god i forhold til "community" i appen min, men gjenvinningen min er bare på 1.. ??? Hva kan det skyldes? Jeg kjører ca 4,5 mil pr vei til jobb om dagen og det er litt småveier og litt E6 i 80 km/t. Litt bakker og berg er det.  Kjører stort sett på cruise controll. Seiler svært lite da de adaptive cc'en tar av seg dette med hastigheten... :)

LMOR

Det skyldes vel kjøringen, at du kjører mye med ACC, og på litt lengre turer enn mange av oss, som nesten bare kjører i byer med mye stop and go.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

moonbuggy

Sitat fra: rover på tirsdag 01. desember 2015, klokken 13:48
hei, ny eier av en I3 her.

Hatt den nå i 3 mndr og er kjempefornøyd. Kjørt 6500km. Ser at snittforbruket er god i forhold til "community" i appen min, men gjenvinningen min er bare på 1.. ??? Hva kan det skyldes? Jeg kjører ca 4,5 mil pr vei til jobb om dagen og det er litt småveier og litt E6 i 80 km/t. Litt bakker og berg er det.  Kjører stort sett på cruise controll. Seiler svært lite da de adaptive cc'en tar av seg dette med hastigheten... :)
Du er ikke alene, min gjenvinning er også på 1. Jeg har knapt sett mer enn 2 på noen enkelt tur. Mitt totale snitt er 11,8 etter 10000 km.

rover

Takker for svar. Jeg har nok et noe større forbruk (ca 15,5)også. Ser at dette økte litt da det ble kaldere og kona fikk tilgang til bilen og det ble mer bykjøring i tillegg. Den andre bilen står nå mye parkert. Normalt kjører jeg stabilt i 80 sone hele tiden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA