Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

androidauto og mirrorlink i E-golf

Startet av gamer73, torsdag 27. august 2015, klokken 08:33

« forrige - neste »

gamer73

Ikke det at dette er spes viktig for meg men funker dette i E-golfen?

Og funker det via bluetooth? Jeg har ikke lyst på noe ledningsstyr...og foreløpig så hører jeg på podcast via BT i golfen hver dag...

men jeg er egentlig bare nyskjerrig på om "carplay" funker med androis mobber også? Og UTEN bruk av kabler etc...

skoTner

Apple CarPlay og Android Auto er jo to forskjellige systemer, men det visste du sikkert. Uansett, så støtter Golf'en nå begge to:

Venter på eGolf

gamer73

ja jeg vet...jeg lurte vel egentlig på om det fungerte;)...at dem støtter det kan jo bety at det støttes om man tjuvkobler bilen og kobler mobilen opp med 5 kabler rett på batteriet;)

Brukererfaringer er vel det jeg er ute etter:)

skoTner

Sitat fra: gamer73 på torsdag 27. august 2015, klokken 08:50
Brukererfaringer er vel det jeg er ute etter:)

Skjønner.. det dukker vel opp nå som 2016-modellene leveres. Ellers er det en liten video her hvis det hjelper noe:

https://www.youtube.com/watch?v=d_vcikvZGjY
Venter på eGolf

gamer73

takk skal se den når jeg kommer hjem......ikke så lett med lyd her på jobb;)

gamer73

Is my phone compatible with MirrorLink?

MirrorLink is a feature that allows 'Mirroring' of smartphone display on the infotainment touch-screen via USB connection.   It allows the display and operation of certified apps including audio and voice control (if supported by the app). Usage of certified apps only while driving.  MirrorLink is only compatible with Android operating systems. Please contact your retailer for specific phone compatibility.


God damn it:( hvorfor i all verden må man bruke kabel til alt mulig? Det var 4 milliarder år siden mobiltelefoner ble trådløse.....hvorfor i all verden skal bilprodusenter henge så til de grader etter?:(

PokerFjes

Sitat fra: gamer73 på torsdag 27. august 2015, klokken 08:33
Ikke det at dette er spes viktig for meg men funker dette i E-golfen?

Og funker det via bluetooth? Jeg har ikke lyst på noe ledningsstyr...og foreløpig så hører jeg på podcast via BT i golfen hver dag...

men jeg er egentlig bare nyskjerrig på om "carplay" funker med androis mobber også? Og UTEN bruk av kabler etc...
Mirrorlink krever kabel, må plugges til USB-uttaket i midtkonsollen - under entertainment center.
Telefonen din må også være relativt ny. Jeg har en Xperia Z3 tablet og en Xperia Z1 compact. Z1 er ikke helt frisk og er ustabil mot mirrorlink men det er min feil. Z3 fungerer bra.
Men jeg er ikke imponert over mirrorlink. Tanken er kul, men gjennomføringen er sådär. Hvis du har oppe en app på mobilen og hastigheten kommer over gangfart blir skjermen svart.
Hvis du har oppe en godkjent app, som f.eks VW sin egen Drive & Track - så fungerer den.

Det var noen som kommenterte en gang at man skal ikke skrive SMS uansett - og det er jeg selvfølgelig helt enig i, men slik mirrorlink er implementert nå, så kan man ikke engang se noe på skjermen. Da er det for meg ganske ubrukelig, for jeg kunne gjerne tenkt meg å sett Waze kartet mens jeg kjører.

Jeg hører rykter om at f.eks Zygic skal være approved, slik at man kan bruke appen til navigering fra mobilen.

Under ser du tilgjengelige app på min tablet. De to VW-appene til høyre. Når farten går over 10-15km/t blir de andre appene utilgjengelige. Den svarte skjermen "this app is unavailable...." fikk jeg når jeg hadde appen Waze åpen og kom over fartsgrensen for visning

2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

PokerFjes

Sitat fra: gamer73 på torsdag 27. august 2015, klokken 09:28
Is my phone compatible with MirrorLink?

MirrorLink is a feature that allows 'Mirroring' of smartphone display on the infotainment touch-screen via USB connection.   It allows the display and operation of certified apps including audio and voice control (if supported by the app). Usage of certified apps only while driving.  MirrorLink is only compatible with Android operating systems. Please contact your retailer for specific phone compatibility.


God damn it:( hvorfor i all verden må man bruke kabel til alt mulig? Det var 4 milliarder år siden mobiltelefoner ble trådløse.....hvorfor i all verden skal bilprodusenter henge så til de grader etter?:(
Det handler ikke så mye om å henge etter som at visse ting krever mer båndbredde enn trådløse protokoller kan levere stabilt. Det er en grunn til at kabel som oftest er 10x kjappere enn radio på f.eks nettverk.

Her har du en liste over mirrorlink kompatible devicer - men den er bare veiledende :)
http://www.mirrorlink.com/phones
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

gamer73

takk for innspill folkens:)

Jeg skjønner at jeg gjør best i å bare fortsette å streame podcast fra mobben til bilens høytalere :)

Også er jo selvsagt tlf koblet opp mot bilen om noen ringer...men jeg har IKKE gitt tilgang til at bilen tar imot sms'er etc...kun tlf-samtaler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA