Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vil at Elbil.no skal teste min Toyota RAV4 EV

Startet av RAV4EV, søndag 23. august 2015, klokken 19:12

« forrige - neste »

RAV4EV

Hei.

Vil dere som leser forumet at Toyota Rav 4 EV skal testes i Norge?
Holder til i Stavanger, bilen er en 2012 mod som har gått 34000km.

Disse bilene er det bare 2500 av, de er produsert for salg i California.
I dag er de lagt på is, det hele var et pilotprosjekt mellom Toyota og Tesla.
Batteriet i bilen er på 41.8 KW.

Mvh Ole.


Rav4_EV

Prosjektet lever i beste velgående gjennom Mercedes B klasse  ;D
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

nofuelno

Hei Ole, burde du ikke finne deg et mer originalt "nickname" som ikke er i bruk fra før ?
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Brorson

Hei Ole
Har du fått noe napp?
Nå er det 18 stk her i Norge,
Min var nr 3 som ble registert i Agust 2014.
Er du fornøyd?

Trekkoppbil

Rav4 EV ser ut som en spennende bil, med større batterikapasitet en vanlige konvensjonelle EV'er.

Jeg synes det er et flott tiltak at noen vil stille sin bil til disposisjon for en test.
Alternativt kan frivillige starte en tråd med brukererfaring, som noen gjorde med Ampera i sin tid.

Personlig ville jeg vært interressert i en RAV4 EV, om den hadde kommet med 4-hjulstrekk, men uten det er interressen borte.

Hurtigladeport synes jeg er et "må ha". Men Chademo-port kan man vel få kjøpt fra 3. part for ettermontering.



Trikkern

Bilen det er snakk om her er nok den vi kjøpte nå i januar  :D den befinner seg nå i Stokke i Vestfold. Så hvis noen skulle være nysgjerrige på rav4 ev så er det bare å ta kontakt. er både fordeler og ulemper med bilen, men foreløpig er fordelene større enn ulempene  :) chademo lader er bestilt og kommer forhåpentligvis på postkontoret i morgen. Ikke den gunstigste tiden å bestille på nå med tanke på dollar kursen. Kommer på rett under 40 000 ferdig montert  :( Har bestilt time hos Toyota Moss neste fredag for montering, så blir ildprøven tur/retur Stavanger litt senere. Har sett i ettertid at hvis man har mulighet til å importere selv, så kan man være heldig å få en 2013/2014 model med fornuftig km stand til 220 - 260 000,-   Får man i tillegg montert chademo laderen der før man sender den over er det ikke så ille pris at det gjør noe.
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA