Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Premium-pakke eller ikke?

Startet av nie, onsdag 19. august 2015, klokken 19:55

« forrige - neste »

nie

Sitter og skal bekrefte bilen (85D) og blir ikke helt enig med meg selv om Premiumpakke eller ikke.
Pakken består stort sett av dill og fjas med belysning og alcantara både her og der men så var det denne elektriske bakluken da.

Det byr meg  imot og betale 21500 kr for EL-bakluke. Har prøve-åpne bil med manuell luke mange ganger og den er virkelig LETT å betjene. Et lite hjelpeløft i begynnelsen og så tar hydraulikk en resten uansett EL eller ikke.

Mye lettere før når dette lå i techpakken

Havebigfun

Du har sjekket om det er en ny 85D med dine spekker på Finn?
Du kan fortsatt spare penger og få automatisk bakluke fordi de fleste er bestillt med den gamle Techpakken.
Kjekt med autom bakluke- usikker om det er verdt 21k :o

nie

Har sjekket finn. Feil farge ut og/eller innvendig og ingen med nextgenseter.

I tillegg har jeg pris ca fra slutten av april så finn-bilene er ikke konkurransedyktige på pris og da velger jeg nytt.
Har god tid☺

PS!  Da går jeg også ny versjon av panoramatak

jkirkebo

Sitat fra: nie på onsdag 19. august 2015, klokken 19:55
Sitter og skal bekrefte bilen (85D) og blir ikke helt enig med meg selv om Premiumpakke eller ikke.
Pakken består stort sett av dill og fjas med belysning og alcantara både her og der men så var det denne elektriske bakluken da.

Det byr meg  imot og betale 21500 kr for EL-bakluke. Har prøve-åpne bil med manuell luke mange ganger og den er virkelig LETT å betjene. Et lite hjelpeløft i begynnelsen og så tar hydraulikk en resten uansett EL eller ikke.

Mye lettere før når dette lå i techpakken
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

BMW850

Utrolig kjekk, hadde strekt meg langt for den ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Havebigfun

det er sikkert flere nye ting på din fremtidige enn pano. Hvis du har veldig god tid kan du vente til de ta den ut av interiørpakken igjen ;)

nie

Til dere som har manuell bakluke;
Mener at denne uansett låses opp via FOB men kan den i tillegg låses opp fra skjermen?

nie


plvr

Jeg hadde lett kjøpt bil uten nå, det spiller da *virkelig* ingen rolle. Kjør på, kos deg med bilen og de sparte pengene.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Brede

Jeg hadde aldri kjøpt bilen uten elektrisk bakluke..
Råttent at de krever over 20k for det, men de vet vel hva folk er villige å betale for.
En får også med lys i dørhåndtak og innvendig lyspakke som er kjekt å ha da.

Tai

Betaler du 21500,- for elektrisk bakluke har du enten for mye penger eller innehar tittelen "Norges lateste mann"

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

nie

Sitat fra: Tai på onsdag 19. august 2015, klokken 20:17
Betaler du 21500,- for elektrisk bakluke har du enten for mye penger eller innehar tittelen "Norges lateste mann"

Tai
Nope. Ikke for mye penger og ikke spesielt lat☺
Min hensikt med tråden er å finne ut hva denne bakluken betyr ved evt salg av bilen om noen år.

Jeg tolker stemningen hittil som at folket er enige i at i dette tilfellet overstiger kostnaden nytteverdien ( med god margin)....og den manuelle luken er VIRKELIG "peace of cake. "

Toonster

#12
Sitat fra: nie på onsdag 19. august 2015, klokken 20:24
Sitat fra: Tai på onsdag 19. august 2015, klokken 20:17
Betaler du 21500,- for elektrisk bakluke har du enten for mye penger eller innehar tittelen "Norges lateste mann"

Tai
Nope. Ikke for mye penger og ikke spesielt lat☺
Min hensikt med tråden er å finne ut hva denne bakluken betyr ved evt salg av bilen om noen år.

Jeg tolker stemningen hittil som at folket er enige i at i dette tilfellet overstiger kostnaden nytteverdien ( med god margin)....og den manuelle luken er VIRKELIG "peace of cake. "

Slik jeg vurderer tilbakemeldingene er det slik at mange (de fleste) ønsker seg el-luke, men ikke for enhver pris. Da tolker jeg det slik at de bilene med el-luke vil få et fortrinn på bruktmarkedet?
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Øyvind.h

Jeg hadde ikke betalt 22.000,- for el bakluke. Men jeg er utrolig glad i den luken! Det har vært deilig å slippe å åpne manuelt, så det blir nok kjøp av premium-pakken til Model X. Lys i håndtakene gir et mer eksklusivt utseende i mørket. Lys i dørsidene er ikke så viktig, men løfter inntrykket litt. Alcantara er kjekt. Tåkelys er bare tøv. Men armlenet blir mykere!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Dennis

Får jo også lys i dørhåndtak, tåke og kurvelys, ekte skinn på armlene, og alcantara taktrekk osv som hever interiør følelsen/premium nivå mye.
Så man får jo ikke bare en bakluke for over 20 000.

Tidligere tok Tesla 20-30 000 bare for ekte skinn på armlene og de lysene så dette er jo en god deal :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA