Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor mange km står det at du kan kjøre når din er nyladet?

Startet av Chana, onsdag 19. august 2015, klokken 09:52

« forrige - neste »

Endelig

På min står det alt i mellom 175 og 195, men min erfaring etter 20.000 km er: 1 strek på "tankmåleren" = 1 mil. 16 streker = 16 mil. Dette gjelder jevnt over og har fungert greit som mal i hele sommer. Noe lenger hvis det ikke er mye motorveikjøring og noe kortere ved regnvær. Kjører alltid i normalmodus.
Skal bli spennende å se hva rekkevidden blir til vinteren!
Endelig
Golf 2015 Levert 26.02 m Vp (Solgt)
Tesla S 2015 P85D

GreenBeHH

Helt ny og ubrukt når jeg hentet den så sto det 195 km rekkevidde på full tank.  I går 3 måneder etter sto det det samme.

Jag ladet opp bilen til 100% kvelden før jeg skulle bruke den, da viste den 170Km rekkevidde.  Uten videre lading eller kabelen i på kvelden, viste bilen 195Km rekkevidde på morgenen.  Den bruker en kombinasjon av sist brukt (tid) og forbruk på siste tur for å gi et tall i displayet.
Rekkeviddeestimeringen hos VW og alle andre merker er på T-ford nivå.  Algoritmene som ligger til grunn er altfor enkle. 8).

Jeg kommer kun til å bruke tankmåleren og mine kjøreerfaringer for å beregne rekkevidde.
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

stefse

Jeg har hatt alt fra 202 til 170. Stort sett er den i overkant av 170 km. ar ikke observert noe endring i de 4-5mnd jeg har hatt den.
Problemet er at bilen kan jo ikke vite hvor du har tenkt å kjøre, eller hvordan vær/føre er der du har tenkt deg, så rekkevidden blir uansett bare gjetting (derav ordet gjettometer)

Opplever at gjettometeret stemmer bedre jo lenger turen har vart forresten. Å bruke stordata fra e-golfer i området for beregning av rekkevidde burde være mulig å få til i gjettometer 2.0
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

iGolf

Jeg starter med 190 og noe og plutselig er jeg opp i 212, men det er fordi jeg kjører nedover en vei :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA