Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EU-kontroll

Startet av pilt, fredag 05. januar 2007, klokken 19:15

« forrige - neste »

pilt

Nå er det snart på tide med en EU-kontroll (blæ! >:() og i den forbindelse lurer jeg på hvor dere pleier å få det utført? Jeg er liksom litt redd for at de som tester bilen ikke har peiling på elbiler og dermed ødelegger noen batterier.
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

elektrolux

Hallo Pilt

Og velkommen tilbake. Tror ikke du skal bekymre deg om hvor du tar EU kontrollen. Bilen din er lik en hvilken som helst bil, bare at den ikke trenger avgastest. Der skal ikke være grunn for å kjøre bilen noe utover ren forflytning mellom teststasjoner for bremser løftebukk etc.

Rust er heller ikke noe problem bortsett fra på framre skivebremser.

Jeg ville sett etter noen som har tilbud på EU kontroll eller prøvd NAF eller Biltilsynet. De to sistnevnte har ikke økonomisk gevinst ved å påvise feil som ikke eksisterer. Eller hvorfor ikke kombinere det med en ladeservice hos Elviro?

Leste foresten at EU kontrollene ikke hatt hatt noen påvist effekt når det gjaldt reduksjon i ulykker. Likevel er det nok utopi å tro at denne ordningen kan bli avviklet. Der er tvert imot krefter som vil innføre det samme for motorsykler. Heldigvis har de ikke klart å bevise at teknisk stand har vært årsak til ulykker på motorsykkel.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Silkefot

Hei Pilt

Selv bruker jeg NAF og er veldig fornøyd med det!
Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

pilt

Godt å høre at dere begge nevner NAF, for det var alltid der jeg var med den gamle Mazda'en min. Lurte litt på Enviro også, men litt kjedelig å måtte dra helt til Drammen i vinterkulda for en test som tar en halv time, for så å måtte vente enda litt til så de får ladet bilen noen prosent igjen. Eller er det noen lademuligheter på hjemveien, mon tro? Hvordan er det på Liertoppen f.eks? Batteriservice er det noen måneder igjen til jeg trenger å ta, så det drøyer jeg nok med til sommeren.

Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

HHF

Liertoppen har ikke lading, men er du først kommet dit, kan du nesten trille videre til Holmensentret som har (plass til et par biler). Også SmartClub på Slependen har fått, kan jeg lese på forsiden her - problemet er vel antall ladeplasser... Ellers ville jo, som nevnt over, en tanke vært å la Enviro gjøre batteriservice samtidig - det er jo noe man må uansett fra tid til annen ?
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

pilt

Sitat fra: HHF
gjøre batteriservice samtidig - det er jo noe man må uansett fra tid til annen ?

Sikkert lurt å gjøre det samtidig, men nå klaffet det ikke. Og det er kjedelig å måtte ta batteriservice mange tusen km før man må også.

Det ble NAF denne gangen og de får full score. Det fikk bilen også... eller... den fikk jo bare nuller da...  ;D
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

Lars C. Krogenæs

Liertoppen:

På liertoppen er det mulig å lade.

I Garasjen nærmest Bauhaus er det stikkontakter på venstre side av inngangen. Det er båre å bruke disse. Dette er plasser som sjelden er i bruk av andre.  Det er også flere kontakter videre innover i P-huset. Har man i tillegg med en skjøteledning, så er man helt sikkert trygg.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

HHF

 :-[ - da beklager jeg min uvitenhet. Flott med oppklaring der !   :)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Lars C. Krogenæs

Grunnen til at den ikke står oppført i ladeplassoversikten er at det ikke er en offisiell ladeplass. Skal høre med dem igjen om vi kan få den offisiell...

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

El rayo

Jeg har brukt SnapDrive i Sandakerveien, Oslo, "null hull" både i fjor og for 3 år siden. Ser alltid først over alle lys og andre enkle ting og sjekker at den ikke drar skjevt når jeg bremser.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

EL CAR LØS

Lars, ser du aldri fikk bildene jeg lovt deg fra Liertoppen  :(
Men ser du er allikevel oppdatert om stikk kontaktene.  ;D

Finner ikke fram bildene igjen, men kan gjerne ta nye om det trengs.

Har å tilføye at lenge inne i parkerings huset står 2 / 3 stikk kontakt, helt riktig som du sier, men hadde vært fint om du prøver om å ta det opp med senteret, fordi vi har opplevd flere ganger at vaktmesteren og andre ansatter leker "politi" og fjerne ut elbil kontakt mens den er på lading >:(

Har tatt det opp selv med senteret og blitt lovet at vaktmesteren skulle bli informert  :).

EL CAR LØS

Hvis det er noen som trenger å lade elbil sin i Kongsberg, for noen timer på vei til sørlandet er ifm med tur rundt kongsberg, ta gjerne kontakt med meg.

Jeg har skaffet 2 elbil parkeringsplass med lade kontakt for elbiler. Om dagen er kun 1 bil, men om natten er det ledig hele tiden, og siden jeg administrere dette så bestemmer jeg  ;D

"Selvfølgelig er det gratis!!!"  ;)

Lynet

Sitat fra: El rayo på torsdag 01. mars 2007, klokken 01:59
Jeg har brukt SnapDrive i Sandakerveien, Oslo, "null hull" både i fjor og for 3 år siden. Ser alltid først over alle lys og andre enkle ting og sjekker at den ikke drar skjevt når jeg bremser.

For de som har Smartclubmedlemskap koster EU-kontrollen bare 250,- :)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Elmo

Hvor får man EU kontrollen til 250,- med SmartClub medlemskap ?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Thomas Parsli

#14
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA