Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgitt rekkevidde med/uten AC

Startet av danielfranzten, torsdag 13. august 2015, klokken 14:49

« forrige - neste »

danielfranzten

Hei,

golfen min oppgir 194km når den har stått og ladet over natten. Den rekkevidden får jeg kun opp dersom AC er skrudd av. Skrur jeg på AC og lar den ha 22 grader så synker rekkeviden til 150-159km. Skrur jeg ned temperaturen til 17grader så øker rekkevidden opp til 170noe km.
Dette er sjekket ut i ca 12-14grader utetemp.
Har ikke varmepumpe.
Er dette normalt ?

Kjørte t/r Norheimsund i sommer nå, relativt fint vær, 16-18grader. Hjemmefra med 194km på tanken, på toppen av kvamskogen hadde jeg 65km igjen. Nede i Norheimsund 120km. Ingen lading.
På returen noen timer senere viste den 48km på toppen av kvamskogen, 74km i bunn, og resten av veien hjem sank rekkeviden til 18km før jeg landet i garasjen. Totalt kjørt 138km, i hovedsak uten AC på.

noen andre som synes det er noe rart her eller er dette å oppfatte som normalt for e-golf ?

Råde

Presis derfor er rekkeviddeangiveren oppkalt GOM. Guess'o'meter...
e-Golf | X75D

gamer73

jeg tror rekkeviddestimatoren ser litt på forbruket ditt over tid etc....jeg ser at jeg får mindre og mindre forventet rekkevidde etter hver lading hehe. Jeg bruker alltid AC og kjører den som en vanlig bensinbil i "seile-modus".

Dvs jeg er sluttet å følge med på den estimatoren...jeg ser utelukkende på "tanken"..(displayed som før var bensinvolum, men som nå er strøm igjen på batteriet)

Fra jeg fikk bilen sist torsdag har jeg kjørt 21 mil..8.38 timer og har et snittforbruk på 17.6kwh...IKKE akkurat lavt;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA