Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ekstrautstyr i design studio

Startet av Espen Hugaas Andersen, mandag 10. august 2015, klokken 09:08

« forrige - neste »

sigurdi

Sitat fra: Diravi på mandag 10. august 2015, klokken 17:03
Var det ikke lovet en innvendig oppbevaring for ski og lignende lange gjenstander? Laste-pakker pleier å være tilvalg hos andre produsenter i hvert fall, så da er kanskje også det en av opsjonene.
Har ikke lovet noe, men Elon sa at de så på muligheten når han var i Oslo.
De hadde plass mellom batteripakken og gulvet i bilen, men dersom en tenker etter så er det ikke spesielt enkelt å utnytte denne plassen til ski osv.
(Må ha en egen luke helt bak over fangeren til å få det inn, hva med snøk som er på skiene og smelter da inni karoseriet i bilen osv.)
Utrekkbar plastkasse kunne jo vært en løsninge, men hvor enkelt hadde det vært å trekke ut en 2m lang plast kasse bak bilen for å legge i ski.

Et annet alternativ han pratet om var å bruke hengerfeste til å lage ski holder, dette er mye mer naturlig go en spoiler vil da hjelpe på å sende lufta over dette slik at det ikke gir allt for stort utslag på rekevidde.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Norx


mer på snopelisten?
- Head-up display
- Diverse 22" felger
- LED lys

Diravi

Sitat fra: sigurdi på mandag 10. august 2015, klokken 18:19
Sitat fra: Diravi på mandag 10. august 2015, klokken 17:03
Var det ikke lovet en innvendig oppbevaring for ski og lignende lange gjenstander? Laste-pakker pleier å være tilvalg hos andre produsenter i hvert fall, så da er kanskje også det en av opsjonene.
Har ikke lovet noe, men Elon sa at de så på muligheten når han var i Oslo.
De hadde plass mellom batteripakken og gulvet i bilen, men dersom en tenker etter så er det ikke spesielt enkelt å utnytte denne plassen til ski osv.
(Må ha en egen luke helt bak over fangeren til å få det inn, hva med snøk som er på skiene og smelter da inni karoseriet i bilen osv.)
Utrekkbar plastkasse kunne jo vært en løsninge, men hvor enkelt hadde det vært å trekke ut en 2m lang plast kasse bak bilen for å legge i ski.

Et annet alternativ han pratet om var å bruke hengerfeste til å lage ski holder, dette er mye mer naturlig go en spoiler vil da hjelpe på å sende lufta over dette slik at det ikke gir allt for stort utslag på rekevidde.
Er det kjent hvor lang avstanden er fra bakluke og frem til forkant av sittepute 2. seterad? Man kunne tenke seg et patent à la den gamle gjennomlastingsluken med skipose som en del BMW Coupé hadde. Dette blir da over gulvet og vil kun berøre fotrommet i 3. seterad, omtrent som en kardantunnel.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

oddbjoh

Hvor sikre er man på at det blir 70-batterier og ikke f.eks. 75? Man har jo nettopp oppgradert 85-90 og da er det kanskje lov å håpe på litt mer juice i det minste batteriet også - uten at rekkevidden blir noe lengre enn S70 selvsagt...

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: oddbjoh på tirsdag 11. august 2015, klokken 08:13
Hvor sikre er man på at det blir 70-batterier og ikke f.eks. 75? Man har jo nettopp oppgradert 85-90 og da er det kanskje lov å håpe på litt mer juice i det minste batteriet også - uten at rekkevidden blir noe lengre enn S70 selvsagt...
De har nettopp oppgradert den minste batteripakken fra 60 kWh til 70 kWh, så det er ikke veldig sannsynlig at de vil oppgradere den ytterligere så tidlig.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Norx på mandag 10. august 2015, klokken 23:19

mer på snopelisten?
- Head-up display
- Diverse 22" felger
- LED lys
- HUD er vel mulig, men jeg tviler. Men det minner meg på "kamerapakke". Prototypene har blitt observert med kameraer både her og der, så det vil trolig være mulig å få med en kamerapakke, for surround view o.l.
- 22" felger er lite trolig. Da ville vi sett Model X prototypene ha større hjul, men det har vi ikke.
- LED eller laserlys hadde vært kult, men Tesla er neppe der at de har enkel tilgang på denne typen deler med den pålitlighet og pris folk vil forvente.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 11. august 2015, klokken 09:02- 22" felger er lite trolig. Da ville vi sett Model X prototypene ha større hjul, men det har vi ikke.
Jeg går tilbake på dette.

Model X har blitt observert med Continental CrossContact LX Sport i størrelse 245/45R20. Det er mer enn en tomme større enn Model S.

Det er mulig 20" blir standard på Model X og 22" blir mulig oppgradering. Hvis man ønsker er det nok mulig å få montert 24" også... (kanskje 275/25-24)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

ToWalkOrDrive

Jeg stikker hodet ut (takluken) og tipper vanlige dører og soltak blir ekstrautstyr. For versjonen med vanlige dører har en mulighet for takbøyler uavhengig av soltak. En skuffe som trekkes ut under hengerfeste hvor sykler kan settes på blir og en opsjon, samt lakk i 30 farger og sota ruter. Kjøleskap i midtkonsollen likeså.
Tesla Model Y                         2021-

Luring

Når antar dere at Design Studio kjem?
Tenkte eg skulle sjekke totaltprisen før eg tar den endelige avgjerelsen om kjøpe eller ikkje. Har #687.

KrW

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Luring

Takk for svar. Får ein beskjed om leveringstidspunkt når ein konfigurerer (og bestiller) i Design Studio?

sigurdi

Sitat fra: Luring på onsdag 12. august 2015, klokken 19:38
Takk for svar. Får ein beskjed om leveringstidspunkt når ein konfigurerer (og bestiller) i Design Studio?
Lov å håpe men tror det er svært estimert.
Blir og spennende om de slipper Design Studio og mulighet å finalize, eller om en slipper til ca 100 i slengen slik som på Model S. (USA)
Folk har jo kø nummer i rekefølge og om #24 000 World Wide trykker Finalize første dag, har ikke Tesla noe formening om leverings tidspunkt dersom de skal leveres ut noenlunde etter kø nummer.
Leverer de ut helt vilkårlig tar de livet av sin egen fordel med å reservere bil tidlig. 
Horten
Model X90D (18.03.17)

petersv

Var også 100 i slengen som fikk konfigurere her i Norge når S kom :) Blir nok noe ala det, men sikkert større batcher.

sigurdi

Sitat fra: petersv på torsdag 13. august 2015, klokken 09:16
Var også 100 i slengen som fikk konfigurere her i Norge når S kom :) Blir nok noe ala det, men sikkert større batcher.
Håper faktisk de denne gangen diferensierer Signatur og standard biler når det gjelder utleveringer i Europa.
Ikke pga at jeg selv har reservert en signatur og en standard. (Prisen bestemmer hva bil det blir)

Men om Tesla skal selge Signaturer til Model 3 kjapt i Europa, og dermed få et "gratis" lån i flere år må det følge med noen goder.
Angrer egentlig på at jeg ikke satte pengene i Tesla Aksjer, men etterpåklokskapen lenge leve. :-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

Epleskreller

Tipper pakkene blir likt som Model S, kun falkedører og de samme fargene pluss en egen for signatur. Kun 70 og 90 batteri.

Designstudio låses opp for alle i løpet av en mnd. Signatur får ingen store fordeler ;-)  Det gjetter jeg..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA