Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prototype av automatisk lader (som plugger seg i bilen på egenhånd)

Startet av MyMuffin, fredag 07. august 2015, klokken 07:34

« forrige - neste »

MyMuffin

2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Sandvika

Stilig, men blir nok veldig dyrt. Dessuten lite vits på europiske biler som ikke har motorisert ladeluke...

emil


Brede

Hadde vært rått å ha noe slikt i garasjen ja!
Men snakk om overkill.. Å plugge i kabelen er vel kanskje det minst strabasiøse jeg gjør i hverdagen.
Får jeg den for en tusenlapp så kjøper jeg, men det der ser ut til å være i 50k-klassen. Ser ut til å komme fra SpaceX.  ;D

Å ikke ha motorisert luke bør ikke hindre bruk av en slik innretning. Åpning av luke gjøres enkelt ved fjernutløsning som på umc. Lukking bør ikke være noe problem å få programert inn i en så fleksibel "robot".

Muffinman

Eneste nyttige jeg kan se med en slik innretning er ved automatisk parkering i en trang garasje. Da bør bilen kunne åpne garasjeporten, kjøre inn, åpne ladeluke, koble til lading og lukke garasjeporten.

Alt annet blir i mitt hode overkill latskap.

Brede

Godt poeng Muffin, dette må være ment i kombinasjon med selvparkering i garasje.  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA