Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

10 000 NOK rabatt ved kjøp av Tesla Model S

Startet av teslan, tirsdag 04. august 2015, klokken 18:23

« forrige - neste »

teslan

Her er mailen jeg fikk fra Tesla Motors "Word of mouth har alltid vært en viktig del av hvordan salget av Tesla har vokst. Når jeg møter Tesla-eiere, nevner de ofte hvor mange andre de har overbevist om å kjøpe bilen.

Som du kanskje allerede vet betaler ikke Tesla for reklame, sponsorat eller produktplassering. Vi kunne kanskje solgt flere biler ved å gjøre det, men jeg liker ikke ideen om å lure folk til å kjøpe et produkt på falske premisser. Dersom du ser noen berømte mennesker som kjører Model S, er det fordi de genuint liker bilen. Dersom du ser bilen i en film, eller et TV show, er det på grunn av at produksjonen genuint liker bilen.

Bortsett fra word of mouth selges bilene våre også gjennom våre egne butikker. De vil alltid være viktige for å la folk sjekke ut våre nye modeller, og kunne spørre våre produktspesialister detaljerte spørsmål. Men, det å åpne og drive butikker er ganske dyrt. I våre evalueringer av Tesla sine kostnader av salg, fant vi at det koster oss rundt $2.000 å selge en bil igjennom butikken, litt mer i noen regioner og litt mindre i andre.

Begge måtene å nå nye potensielle kunder på er viktige, men dersom vi kan forsterke word of mouth effekten trenger vi ikke åpne like mange nye butikker i fremtiden. Vi skal derfor gjøre et eksperiment. Det ligner på kundevekst-programmet jeg jobbet med i Paypal/X.com tilbake i 1999. Det som fungerte for Paypal behøver ikke å fungere for Tesla, men det er verdt å prøve ut ettersom nettoresultatet vil være å senke kostnadene på $2.000 per solgte bil, og gi oss muligheten til å gi dette til kundene.

Dersom noen kjøper en modell S nå og til og med 31. Oktober, får de 10.000NOK trukket fra kjøpsprisen og du får 10.000NOK i kreditt på din Teslakonto. Det kan brukes til fremtidige bilkjøp, servicekostnader eller tilbehør. For å begrense eksperimentet litt kan hver Tesla-eier få maksimalt 10 rabatter på 10.000NOK.

For å gjøre det litt mer moro, er der også noe som ikke kan kjøpes for penger. Dersom 5 av dine venner kjøper en Model S mottar du og en gjest en invitasjon til en guidet tour på vår Tesla Gigafactory i Nevada - verdens største fabrikk - samt en invitasjon til åpningsfesten. Dette vil bli helt fantastisk. Dersom du når 10 ordre vil du få rettigheten til å kjøpe en Model X Founder Series, med alt ekstrautstyr inkludert i grunnprisen (verdi ca. $25.000) - denne bilen er ikke tilgjengelig for kjøp ellers. Den første personen som når 10 vil få hele bilen gratis.

Elon
"


RunarBT

Er det noken som har fått registert bruk av lenken på sin "my tesla" side?

Lurer på om det kjem opp der raskt, eller om ein må vente i usikkerhet lenge på om kjøp eg har referert faktisk blir gjennomført. Kan jo ikkje mase heller da på kollegaer og venner.;-)

ToWalkOrDrive

#2
Sitat fra: RunarBT på tirsdag 04. august 2015, klokken 20:29
Er det noken som har fått registert bruk av lenken på sin "my tesla" side?

Lurer på om det kjem opp der raskt, eller om ein må vente i usikkerhet lenge på om kjøp eg har referert faktisk blir gjennomført. Kan jo ikkje mase heller da på kollegaer og venner.;-)

Ja, for meg på så poppet det opp veldig kjapt for den ene som brukte min link: http:// Så det plutselig et par dager etterpå, så vet ikke hvor kort tid det gikk. Men står Pending Approval eller noe sånt. Så Tesla vil sjekke, i tillegg til at kjøperen må bekrefte kjøpet. Så nå venter jeg i spenning. Og hvis jeg får flere venner som vil ha rabatt er det bare å bestille gjemmom min link og få 10 høvdinger i rabatt ☺
Tesla Model Y                         2021-

RunarBT

Kult, da er det bare å fortsette å følge med.:-)

Rekner med det kjem opp da så snart noken fullfører ei bestilling, og så er fullt gyldig når depositum er betalt inn?

ToWalkOrDrive

#4
Sitat fra: RunarBT på onsdag 05. august 2015, klokken 08:21
Kult, da er det bare å fortsette å følge med.:-)

Rekner med det kjem opp da så snart noken fullfører ei bestilling, og så er fullt gyldig når depositum er betalt inn?

Yess!!!! Da ble handlekontoen fyllt opp med 10.000! Står jeg kan bruke de på tilbehør, ny bil eller service fra 15. august. Og bilkjøperen fikk 10.000 i rabatt av å kjøpe fra linken "min" http://ts.xx 
Tesla Model Y                         2021-

RunarBT

#5
Gratulerer.:-)

Vil og nevne at Bjørn no ligger på 7 reservasjoner og leder kappløpet mot en gratis model X. Tenker han fortjener det! Så om noken skal ha seg bil, vurder også å hjelpe Bjørn med dei siste nødvendige 3 for å vinne!:-)

http:

Espen Hugaas Andersen

Hvis man lurer på hvem Bjørn er, så kan hans videoer anbefales: http://www.youtube.com/user/bjornnyland

De viser hvordan det er å dra på langtur i Model S, samt diverse tips og triks og anmeldelser.

Jeg håper absolutt vi kan få se Bjørn lage like gode videoer om Model X! :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Olemann

#7
Hva med å foreslå å dele på gevinsten av den nye bilen du får gratis da?  Det burde bli ca kr. 70.000.- på hver av de 10 som bidrar til at du får en gratis bil.

Eller er det noe jeg har misforstått her?


Sitat fra: teslan på tirsdag 04. august 2015, klokken 18:23
Om neon går I tanker om og kjøpe Tesla model S så kan dere bruk min link og få 10 000 NOK trukket fra kjøpsprisen.

http

Her er mailen jeg fikk fra Tesla Motors "Word of mouth har alltid vært en viktig del av hvordan salget av Tesla har vokst. Når jeg møter Tesla-eiere, nevner de ofte hvor mange andre de har overbevist om å kjøpe bilen.

Som du kanskje allerede vet betaler ikke Tesla for reklame, sponsorat eller produktplassering. Vi kunne kanskje solgt flere biler ved å gjøre det, men jeg liker ikke ideen om å lure folk til å kjøpe et produkt på falske premisser. Dersom du ser noen berømte mennesker som kjører Model S, er det fordi de genuint liker bilen. Dersom du ser bilen i en film, eller et TV show, er det på grunn av at produksjonen genuint liker bilen.

Bortsett fra word of mouth selges bilene våre også gjennom våre egne butikker. De vil alltid være viktige for å la folk sjekke ut våre nye modeller, og kunne spørre våre produktspesialister detaljerte spørsmål. Men, det å åpne og drive butikker er ganske dyrt. I våre evalueringer av Tesla sine kostnader av salg, fant vi at det koster oss rundt $2.000 å selge en bil igjennom butikken, litt mer i noen regioner og litt mindre i andre.

Begge måtene å nå nye potensielle kunder på er viktige, men dersom vi kan forsterke word of mouth effekten trenger vi ikke åpne like mange nye butikker i fremtiden. Vi skal derfor gjøre et eksperiment. Det ligner på kundevekst-programmet jeg jobbet med i Paypal/X.com tilbake i 1999. Det som fungerte for Paypal behøver ikke å fungere for Tesla, men det er verdt å prøve ut ettersom nettoresultatet vil være å senke kostnadene på $2.000 per solgte bil, og gi oss muligheten til å gi dette til kundene.

Dersom noen kjøper en Model S gjennom din link xxxxxx mellom nå og til og med 31. Oktober, får de 10.000NOK trukket fra kjøpsprisen og du får 10.000NOK i kreditt på din Teslakonto. Det kan brukes til fremtidige bilkjøp, servicekostnader eller tilbehør. For å begrense eksperimentet litt kan hver Tesla-eier få maksimalt 10 rabatter på 10.000NOK.

For å gjøre det litt mer moro, er der også noe som ikke kan kjøpes for penger. Dersom 5 av dine venner kjøper en Model S mottar du og en gjest en invitasjon til en guidet tour på vår Tesla Gigafactory i Nevada - verdens største fabrikk - samt en invitasjon til åpningsfesten. Dette vil bli helt fantastisk. Dersom du når 10 ordre vil du få rettigheten til å kjøpe en Model X Founder Series, med alt ekstrautstyr inkludert i grunnprisen (verdi ca. $25.000) - denne bilen er ikke tilgjengelig for kjøp ellers. Den første personen som når 10 vil få hele bilen gratis.

Elon
"

Trond.m

#8
Sitat fra: Sh3xCod på lørdag 12. september 2015, klokken 00:07
Bruk linken min http://t.  tar levering, skriv til meg og får sendt egen CHADEMO adapter.

Det er kun 50 dager til før referral tilbud stenges! Løp og kjøp!    ;)
Bare useriøse leverandører som Tesla betaler kundene for å opptre som ambassadører. De bryter dessuten markedsføringsloven når de annonserer sine biler med fradrag for antatt sparte bensinutgifter. Og det som skal være gratis lading "forever", vil de nok snart gjøre noe med. Men siden de sliter med mange feil på bilene og lang ventetid på verksted, så må de vel komme med slike tiltak. Tesla skal ha honnør for å åpne folks øyne for elektriske biler, men med slik markedsføring så venter jeg heller til en seriøs leverandør kommer på banen  8)

timingbeltkiller

Sitat fra: TM på lørdag 12. september 2015, klokken 07:35
Bare useriøse leverandører som Tesla betaler kundene for å opptre som ambassadører. De bryter dessuten markedsføringsloven når de annonserer sine biler med fradrag for antatt sparte bensinutgifter.
Såvidt forstått er det en liten evighet siden Tesla fikk påpakning av Konkurransetilsynet for denne kreative markedsføringen.
Den er vel også villedende siden stor bensinbil bare er alternativet til noen (få?) av de som kjøper S i NO.

Dette har de tilsynelatende gitt blanke fanden i og fortsetter som før.
Noen som vet om og eventuelt når K har fått nok og kommer med straffetiltak?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA