Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med forbruksmåleren

Startet av jaya, mandag 03. august 2015, klokken 22:29

« forrige - neste »

jaya

Jeg får endel rare forbrukstall på min egolf. Jeg kjører ofte 1000 km i løpet av uken og jeg synes forbrukstallene er lave. Hva skjer? Eks. Hva bruker dere?

Råde

Skal vi bytte? Jeg får 13 og 15 osv. Kanskje du bare kjører nedoverbakkene?
e-Golf | X75D

elektro

Dette er en kjøretur på 9 km, da er det mulig å få veldig lave forbrukstall. Jeg får også ned på 8-tallet hvis jeg kjører fra Sinsen til Oslo Sentrum, som er bare nedover.. Hva har du i gjennomsnitt (Langtid) eller på litt lengre turer, helst der du har kjørt tur/retur et sted og samme vei tilbake?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

eivhelle

Du kan ha enkeltturer med veldig lavt forbruk. Det er mer interessant å se på langtidsforbruket.

Jeg har ligget på 12.8 i sommer (2300km)
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Råde

Det er selvfølgelig også mulig å få negativt forbruk. Han skriver han kjører 1000km i uka og fremdeles får et lavt forbruk. Gi oss gjerne gjennomsnitt mr. Jaya!
e-Golf | X75D

gamer73

fikk bilen i går...mitt forbruk ligger på


Ø-Forbruk el-motor

31.5   kWh/100 km

elektro

Au da! Har du kjørt på bane, eller?  :) Går seg nok til..

Grattis med ny bil da! Hvilket skiltnummer fikk du? EL 7xxxx?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

gamer73

Sitat fra: elektro på fredag 07. august 2015, klokken 13:24
Au da! Har du kjørt på bane, eller?  :) Går seg nok til..

Grattis med ny bil da! Hvilket skiltnummer fikk du? EL 7xxxx?

har kjørt ganske svin ja;) jups 7 ja:)

Aksen er så digg at jeg kjører mer svin med EL_bil enn med min mazda 6 på 2.5 liter 193 hk....Og jeg føler Golfen akser bedre...selv om den sikkert ikke gjør det hehe...merkelig følelse...

Ohm

Sitat fra: Råde på tirsdag 04. august 2015, klokken 11:38
Det er selvfølgelig også mulig å få negativt forbruk. Han skriver han kjører 1000km i uka og fremdeles får et lavt forbruk. Gi oss gjerne gjennomsnitt mr. Jaya!
Startet med full tank, 2 mil med bare nedover. Fikk ikke negativt forbruk, den lå lenge på null, men aldri minus.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

gamer73

vel..om man starter med 80% batteri eller noe...og SÅ kun kjører nedover...så vil bilen lade hele tiden...dvs negativt forbruk;)..har man 100% batteri vil jo ikke bilen lade...så derfor får man da 0;)

Råde

Sitat fra: Ohm på fredag 07. august 2015, klokken 19:52
Sitat fra: Råde på tirsdag 04. august 2015, klokken 11:38
Det er selvfølgelig også mulig å få negativt forbruk. Han skriver han kjører 1000km i uka og fremdeles får et lavt forbruk. Gi oss gjerne gjennomsnitt mr. Jaya!
Startet med full tank, 2 mil med bare nedover. Fikk ikke negativt forbruk, den lå lenge på null, men aldri minus.
har jeg også opplevd. Starte man med fullt batteri er det ikke noen plass å gjøre av energien. Neste gang vil jeg prøve med ledig kapasitet, så får vi se hva som vises. Men uansett, forbrukes mindre enn du mottar er forbruket i praksis negativt.
e-Golf | X75D

Lefsegokk

Sitat fra: Råde på fredag 07. august 2015, klokken 23:07
Sitat fra: Ohm på fredag 07. august 2015, klokken 19:52
Sitat fra: Råde på tirsdag 04. august 2015, klokken 11:38
Det er selvfølgelig også mulig å få negativt forbruk. Han skriver han kjører 1000km i uka og fremdeles får et lavt forbruk. Gi oss gjerne gjennomsnitt mr. Jaya!
Startet med full tank, 2 mil med bare nedover. Fikk ikke negativt forbruk, den lå lenge på null, men aldri minus.
har jeg også opplevd. Starte man med fullt batteri er det ikke noen plass å gjøre av energien. Neste gang vil jeg prøve med ledig kapasitet, så får vi se hva som vises. Men uansett, forbrukes mindre enn du mottar er forbruket i praksis negativt.
Jeg har testet dette. Jeg bor høyt, og kjører ned til byen med minusforbruk. Det står bare "forbruk: --.-- kw/t /km.

eivhelle

Forbruksmåleren går aldri lavere enn 0. Jeg har hatt et par slike turer, men av en eller annen grunn blir disse registrert som 0.1 i forbruksloggen, så jeg har faktisk aldri fått registrert noen turer med 0.0 i CAR NET loggen.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

DagRune

Kjører jeg bare nedoverbakke i starten går telleren fort ned til null, aldri i minus. Men jeg ser at jeg kan kjøre et godt stykke på flat mark etterpå før den kommer opp i positivt forbruk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA