Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Streame live video til BMW I3?  (Lest 2650 ganger)

thorerik

• Full Member
    • Vis profil
Streame live video til BMW I3?
« på: Fredag 31. Juli 2015, klokken 09:08 »
Hei godtfolk!

Har noen fått til dette?
Mer spesifikt gjennom Viaplay appen.

Hadde vært veldig greit å kunne streame til passasjerer mens en kjører.

Demented_Genius

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: Streame live video til BMW I3?
« Svar #1 på: ſøndag 02. August 2015, klokken 10:58 »
På hvilken måte skal du gjør det? I3 har bare 3g og du må stå still for å se film på skjermen på BMWer..
BMW X5 2011
BMW I3 2016

Jorgensen

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #2 på: Mandag 03. August 2015, klokken 10:12 »
Det finnes noen tips her for å se på film: http://jpwallhorn.com/how-to-watch-videos-in-your-bmw-i3-from-an-usb-flash-drive/
Jeg har ikke prøvd dette selv.
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

thorerik

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #3 på: Mandag 03. August 2015, klokken 14:25 »
Jeg tenkte via iphone koblet til usb.

Har sett at det støttes noen fil-formater for video gjennom USB og tenkte det ville være fint å kunne få samme bilde opp på display som på telefon.

Mulig jeg er litt tidlig ut og må vente noen år før dette er en realitet..

bromm

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #4 på: Torsdag 13. August 2015, klokken 11:19 »
BMW i3 kan så absolutt spille video på den store skjermen - tilogmed i full HD-kvalitet (dog med de begrensningene som skjermens oppløsning har). Her er en tråd som beskriver DVDinMotion som opphever "bevegelsessperren" for video og utvidede menyer: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,18320.0.html I denne er det også link til tråden som omhandler hvordan man kan spille av ulike videoformater i i3. Selv har jeg hatt DVDinMotion siden fjor høst, og det fungerer perfekt (også etter SW-oppdatering av bilen). I praksis kan man konvertere hvilken som helst BD/DVD til f.eks MKV-fil og spille den av når som helst fra en USB mass-storage device (Apple har jo ikke tillatt USB MS på sine iOS-enheter, så man må bruke en USB-penn eller USB hard disk for dette).

Snurr film  ;) ;D