Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor er Ishavsveiens ladestasjon på Lom ???

Startet av El-boy, torsdag 30. juli 2015, klokken 21:12

« forrige - neste »

El-boy

Passerte Lom idag og tenkte å lade en time + på Lom.
Problemet var at jeg ikke kunne finne den forb... laderen til Artic Roads...
Kartet til Artic Roads viser at laderen skal stå vis-a-vis rundkjøringen mellom riksvei 55 og fv.15 ved Coop Mega og Fossberg hotell. Men der var det slett ikke mulig å finne en lader for meg iallefall...
Noen som har funnet denne laderen???
Har forstått det slik at Artic Roads får offentlig støtte, og også tar ågerpriser for lading, men det skulle vel i det minste være mulig å få dette merket og/eller riktige kart så det er mulig å finne laderen?

Leif1

Ishavsveien har vel skrytt på seg ting som ikke fins før?
Konvertitt fra S til X

emil

Nå er er ikke jeg verdens største fan av Ishavsveien, men ser man på hurtigladekartet står laderen oppført på adressen "Stupulvegen 9-13" som etter litt snoking på GuleSider skulle tilsi ved en passe nybyget Rema-butikk.

For meg er hurtigladekartet hovedkilde til å finne plassering av hurtigladere.

NegativeElectrode

Sitat fra: Leif1 på fredag 31. juli 2015, klokken 03:10
Ishavsveien har vel skrytt på seg ting som ikke fins før?

Akkurat nå er det Elbilforeningen som henger etter. Lom ladestasjon står som kommende, mens Go Charge appen viser ladestasjonen på Lom som operativ.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

El-boy

#4
Sitat fra: emil på fredag 31. juli 2015, klokken 08:49
Nå er er ikke jeg verdens største fan av Ishavsveien, men ser man på hurtigladekartet står laderen oppført på adressen "Stupulvegen 9-13" som etter litt snoking på GuleSider skulle tilsi ved en passe nybyget Rema-butikk.

For meg er hurtigladekartet hovedkilde til å finne plassering av hurtigladere.
Det var gutten sin! Ser nå på nettsidene til Transnova og Elbil.no at Stupulvegen 9-13, som er et lite stykke unna Lom sentrum, er oppgitt som lokasjon. Det viser bare at Artic Roads/Ishavsveien ikke evner å gi riktig informasjon på sine nettsider og sikkert ikke ellers heller.
Konklusjonen er den at det er best å holde seg unna Ishavsveien og alt dens (u)vesen så en ikke blir lurt opp i stry....

emil

Synes det er litt merkelig at de ikke klarer å føre opp riktig lokasjon på sitt eget kart, men så har de heller ikke klart å melde inn til nobil at de nye laderene er operative.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA