Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dagstur Bergen-Oslo

Startet av lillemarius, torsdag 30. juli 2015, klokken 19:52

« forrige - neste »

lillemarius

Full ladehastighet i Eidfjord. Ca 25 min fra 18% til 85%. Vi var to voksne og ca 30-40 kg bagasje. Til Oslo bare én voksen.

Når det gjelder Sokna - Ål så er det noe stigning og det var motvind. Hadde som sagt 5% igjen etter å ladet til bare 85 på Sokna. Lading til 95 ville gitt god margin. Flott at dere setter pris på rapporten! Prøver gi litt tilbake for alt jeg har lært på forumet.

Trond.m

Takk lillemarius. Veldig nyttig å vite litt om hva man kan forvente av ladetid på denne strekningen. Gleder meg til å ta turen selv med i3  :)
Ser at kort ladetid er en viktig forutsetning for å bruke kortrekkevidde elbiler som Leaf, i3, e-golf og Soul på langtur. Det ser ut til at i3 kommer spesielt godt ut med rask DC lading kombinert med brukbar AC ladehastighet. Når den i tillegg bruker minst energi pr km, så betyr det at ladetiden blir kortere en for de fleste andre elbiler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA