Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oslo-Rauland Søndag

Startet av BlackKnight, fredag 31. juli 2015, klokken 14:36

« forrige - neste »

BlackKnight

Tenkte å kjøre til Rauland med min iMiev.
Tenkte at Oslo-Hokksund-Kongsberg-Notodden-Nutheim-Rauland(gjennom åmotsdal)

Er det noen som har tips. F:eks burde jeg hurtiglade ved Lier før jeg fortsetter mot Hokksund/øvre eiker.
Notodden-Nutheim til tross for mindre enn 50km distanse er jo en "klatreetappe". Tror dere at i Mieven som jeg har kunnet kjøre 90km til vanligvis vil klare disse 50kmerne(klatreetappen)?

automat

Jeg har kjørt Oslo-Kongsberg med iOn før jeg stoppet for å lade. Det var uproblematisk så lenge man holder litt moderat fart på motorveien. I Kongsberg trenger man drøye 5 min på hurtigladeren for å nå Notodden. På Notodden er det bare å fylle max opp (til laderen stopper på 80%), siden du med Trilling kun får sakteladet på Nutheim. Hvis ikke det er ladekø bak deg (som det fort kan være på Notodden), så vurder å starte laderen på nytt på Notodden, og lade til 90%. Men spar matpausa til Nutheim, for de hamburgerne som serveres på Notodden er stusslige greier.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA