Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ludicrous: Skal du oppgradere? + teknisk info

Startet av HåkonE, mandag 27. juli 2015, klokken 21:11

« forrige - neste »

Dennis

Selv kjører jeg heller en Toyota Corolla til 5000 kr enn å kjøre en bil fra et selskap som juger til kunder.

Nå vet vi jo ikke enda, men er nå veldig mye som er lovt som vi har sett lite til.

multiscan

Sitat fra: Haknys på mandag 27. juli 2015, klokken 21:11
Den andre tråden diskuteres rekkevidde, forsikringspriser, ulike forklaringer på hvorfor enkelte ikke vil ha P85D og klaging på repeat om hva Tesla burde/kunne levert i P85D under lansering. Denne tråden er for de som eier P85D og vurderer Ludicrous-oppgraderingen. Kun diskusjon rundt pris, teknisk og erfaringer om selve oppgraderingen. De andre diskusjonene bes tas i den andre tråden. ;)

Pris på 5000$ er oppgitt. 41 000,- pluss MVA og arbeid. Kan bety pris under 60 000,- avhengig av hvor lang tid en slik jobb tar.

Størst oppgradering er over 60km/t, og der kunne jeg godt tenkt meg litt mer krutt. Så jeg vurderer. Gjør du?  :)


Jeg synes jeg hørte under lanseringen at ludicrous mode krevde bytte til den nye 90-batteripakken også, og konfiguratoren krever P90D for å velge ludicrous. Noen som vet det?
Er det evt inkludert i prisen du har hørt?

Det er jo noe rart med at det koster ca 95 tusen å velge dette til en ny Tesla (uten moms), og så koster det ikke mer enn 50-60 tusen (eks moms) som retrofit. Pleier jo å være omvendt.

HåkonE

Gutter, jeg åpnet denne tråden for å ha en tråd uten klaging og surmuling. Dere har nå 3-4 andre tråder der dere samme 3-4 synger den samme sangen på repeat. I denne tråden bør topic være glassklart for alle med høyere IQ enn egen skostørrelse. Og det tror jeg dere har!!  ;)

Ber dere respektere topic.


OnlyOne

Sitat fra: Haknys på torsdag 06. august 2015, klokken 15:36
Gutter, jeg åpnet denne tråden for å ha en tråd uten klaging og surmuling. Dere har nå 3-4 andre tråder der dere samme 3-4 synger den samme sangen på repeat. I denne tråden bør topic være glassklart for alle med høyere IQ enn egen skostørrelse. Og det tror jeg dere har!!  ;)

Ber dere respektere topic.

+1
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

Amoss

Sitat fra: multiscan på torsdag 06. august 2015, klokken 15:33
Jeg synes jeg hørte under lanseringen at ludicrous mode krevde bytte til den nye 90-batteripakken også, og konfiguratoren krever P90D for å velge ludicrous. Noen som vet det?
Er det evt inkludert i prisen du har hørt?

Slik jeg oppfattet det så presiserte Elon at "utvidet rekkevidde" (90kWh batteriet) var en oppgradering, og "utvidet ytelse" (ludicrous mode) var en annen, og at disse var innbyrdes uavhengige av hverandre. At den ene er avhengig av den andre i konfiguratoren for ny bil har - fortsatt slik jeg har oppfattet det - mer en busssneis avgjørelse enn en teknisk. Han presiserte også at han IKKE anbefalte folk å bytte batteri i denne omgangen, men gjerne oppgradere til ludicrous mode.

Sitat fra: multiscan på torsdag 06. august 2015, klokken 15:33
Det er jo noe rart med at det koster ca 95 tusen å velge dette til en ny Tesla (uten moms), og så koster det ikke mer enn 50-60 tusen (eks moms) som retrofit. Pleier jo å være omvendt.

Dette var ett 6-måneders tilbud til eksisterende eiere (det ble som jeg oppfattet ikke presisert om det gjaldt alle eksisterende Model S eiere eller bare eiere av P85D - antar det siste). Mener det ble sagt at dette var halv pris av hva denne oppgraderingen normalt ville koste retroaktivt.
Model S 85D

Celter

Sitat fra: Haknys på torsdag 06. august 2015, klokken 15:36
Gutter, jeg åpnet denne tråden for å ha en tråd uten klaging og surmuling. Dere har nå 3-4 andre tråder der dere samme 3-4 synger den samme sangen på repeat. I denne tråden bør topic være glassklart for alle med høyere IQ enn egen skostørrelse. Og det tror jeg dere har!!  ;)

Ber dere respektere topic.
+100

Tilbake til topic. Jeg skal oppgradere. Ringte Tesla Skøyen og ble satt på venteliste.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Muffinman

Ble det antydet noen ventetid, eller om disse oppgraderingene prioriteres foran reklamasjonsarbeid? Det er jo en reell mulighet for at man ikke får noen glede av dette før til neste sommer om man skal stille seg bakerst i køen.

Ojan

#37
Ble tilbudt time for oppgradering i desember, da det var første ledige time for denne typen oppgradering.
Snakket med Nederland tidligere i uken og de har desverre ingenting klart rundt spec, pris eller gjennomføring.

De kunne derimot bekrefte at en batteri oppgradering ville tilsi en helt ny batteripakke for oss med P85D.
Det lå ingen føringer for at man trengte batterioppgraderingen, om man bare ønsket Ludicrous oppgradering.
To helt separate oppgraderinger.
Jeg har tidligere hørt andre forklaringer fra Tesla Oslo, men forklaringen fra Nederland i går hørtes logisk ut og jeg fikk en forståelse av at man ikke hadde innbytte priser på batteripakker klare for oss med P85D.

Svært lite info tilgjengelig, så vi må bare vente.
P85+ Sep 2013 - Solgt
P85D - Mars 2015

Muffinman

Det ser litt pussig ut at man (igjen) lanserer noe man hverken vet når kan leveres eller hva prisen blir.

Desember rimer vel egentlig greit med at man havner bakerst i køen.

chal

Dette er slik Elon fungerer. Jeg kan anbefale Ashlee Vances nylig utgitte biografi. Svært artig lesning for alle som er Tesla interessert. Også tilgjengelig som lydbok (på engelsk).

o.b.lix

Sitat fra: chal på fredag 07. august 2015, klokken 10:42
Dette er slik Elon fungerer. Jeg kan anbefale Ashlee Vances nylig utgitte biografi. Svært artig lesning for alle som er Tesla interessert. Også tilgjengelig som lydbok (på engelsk).

Kjekt å ha kindle - kjøpte denne nå på amazon til under 15$. Leses straks nåværende bok er utlest.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Dennis

Har også sendt mail/ringt og bedt om å bli satt på venteliste for oppgradering så snart det er klart. Men er enda veldig lite info og virker ikke som noen egentlig vet når det blir klart.

Dennis

#42
Her er hvordan emblem på P90D med Ludicrous blir seende ut. P85D med Ludicrous oppgradering får vist likt bare med 85 så klart :P

Så får vi se hvor lang tid det tar før emblem trimmingen er igang ;D

Thor2014

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 14. august 2015, klokken 01:01
Her er hvordan emblem på P90D med Ludicrous blir seende ut. P85D med Ludicrous oppgradering får vist likt bare med 85 så klart :P

Så får vi se hvor lang tid det tar før emblem trimmingen er igang ;D

Emblemtrimming gir bare 10% raskere bil :P

Dennis

Når det er krom emblem gir det 20% mer samt at det  gir 100% mer street cred ;D :P


Nei blir ikke noe emblem trim her, blir ikke satt på før ekte vare er installert i batteriet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA