Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading i Rauland

Startet av muggost, mandag 27. juli 2015, klokken 11:25

« forrige - neste »

muggost

Hei,
vi har et familiemedlem med en eldre hytte i Rauland. Der er det desverre bare ujordede kontakter (på hytta altså, ikke i hele Rauland  ::) ), så jeg får ikke ladet Leafen der. Er det noen her som vet hvordan jeg kan få ladet bilen over natta et sted, vi planlegger en tur til Haugesund og trenger all den juicen vi kan få :)

elbil-1

Nutheim har 22kw type 2

Åmot får snart hurtiglader (ved vegkroa)

Ellers finner du vel vanlig 10A stikk alle steder du spør pent

svingen

Det er vel jord I hytta? Ta med deg jording kabel og legg jording kontakt koster vel 100 kr bare :-), sleit selv med lading pga lite med jording men fikk ladet med orginale laderen. (Justerbare 6,10,16a fungerte ikke)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

muggost

nutheim og åmot er litt for langt unna til at det hjelper desverre...

@svingen: hva mener du "ta med jording kabel?" Jeg kan vel ikke modifisere det eksisterende anlegget uten å også ta med meg elektriker?

eivhelle

#4
På et IT nett er vel jord strengt talt bare en ledning som er koblet til et armeringsjern som er gravd ned i jorda. Så man kan vel tenke seg at det vil fungere med en skjøteledning med ujordet plugg i ene enden og jordet stikk i andre med en egen ledning for jord som du banker ned i bakken.

På den måten roter du heller ikke med det faste anlegget i hytta.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA