Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Amsterdam

Startet av Kagex, søndag 26. juli 2015, klokken 10:37

« forrige - neste »

Kagex

Kjøre til Amsterdam tirsdag/onsdag. Noen tips om lading og hotell med parkering?
P29687

Avh

Vet ikke hva du tenker om pris men Lindtner Hotel i Hamburg har SC . Så veldig koselig ut. Spiste dog bare en utmerket lunsj. Amsterdam-happeningen i sommer stoppet der. Ligger litt avsides.
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

VL

Skal selv til Amsterdam om kort tid! Kom gjerne med oppdateringer og anbefalinger for turen. Kjører fra Bergen :)
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

ElectroShock

Det ligger et lite gjestehus i Twist rett på grensen mellom Tyskland og Nederland som har en restaurant med Bib Gourmand utmerkelse i Michelinguiden, flotte nye rom og en helt fantastisk frokost. Et lite funn!
Stedet har mange vanlige schuko-uttak ved parkeringsplassene.
www.gasthof-backers.de/

cairnz

Sitat fra: Avh på søndag 26. juli 2015, klokken 11:06
Vet ikke hva du tenker om pris men Lindtner Hotel i Hamburg har SC . Så veldig koselig ut. Spiste dog bare en utmerket lunsj. Amsterdam-happeningen i sommer stoppet der. Ligger litt avsides.
Betalte 120 euro for en overnatting der natt til lørdag. Ankom hotellet ca kl 23, no problem. Navigasjonen sender deg kanskje litt på omvei i hamburgs gater, avhengig av hvilken retning du kommer fra.
Elbilist

Kallisman

7 Things Hotel i Bremen har 8 ladeplasser med type 2 22kw. Gratis å lade hvis man bor der, men man må låne rfid-kort i resepsjonen. http://www.7things-hotel.de/de/service.html#main
Har kjørt rød Model S P85, P15059, siden september 2013.
Venter P85D i juni.

Kagex

ah takk for tips, jeg tenkte å kjøre rett til Amsterdam
P29687

aness

Sitat fra: Kagex på søndag 26. juli 2015, klokken 19:21
ah takk for tips, jeg tenkte å kjøre rett til Amsterdam

Kommer vel an på hva du prioriterer, men det er noen hoteller rundt arena-området ved superladeren. Går både tog og bane til sentrum.

afitch80

Bodde selv på Ozo hotell i Amsterdam tidligere i Juli. Fint hotell som ligger rett rundt hjørnet fra superlader/butikken. Metro er og et par hundre meter unna.

Bor du i det området så må du dra på Loetje aan de Amstel og spise biff. Ligger 5 min kjøring fra hotellet/superladeren. De har Nederlands beste biff og en meget god Cremé Brulee. Og de har parkering bak resturanten. Kjør gjennom porten rett ved siden av resturanten.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

Trønderleaf

Skal også til Amsterdam snart, har sjekket litt rundt og jeg vurderer å bo på hotel ved flyplassen, det er mye billigere og gratis parkering. Hotellene der har som regel gratis buss hver halvtime til flyplassen, denne tar 10 minutter, og fra flyplassen går det tog til amsterdam sentrum hvert 5-10 min, togturen tar bare 15 minutter.

Dette hotellet f.eks har gratis parkering og gratis buss til flyplassen men det er mange flere i området som har samme priser:
http://book.bestwestern.com/bestwestern/NL/Hoofddorp-hotels/BEST-WESTERN-Amsterdam-Airport-Hotel/Hotel-Overview.do?propertyCode=92681
Leaf tekna 2014 solgt
Model S P85 2014 solgt
Model 3 AWD LR 2019 med EAP

E_S

Anbefales! Det kryr av gode hoteller i området rundt flyplassen, og det er fort gjort å komme seg til sentrum. Å bo i sentrum er dobbelt så dyrt  + ekstremt dyr parkering..
:)

mariowing

Bodde på Courtyard Amsterdam Arena Atlas som er noen minutter unna superladeren for noen uker siden. Parkering ved siden av hotellet, ca 20 euro i døgnet. Hotellet var helt nytt og grei standard, sånn rent bortsett fra at jeg hadde med meg to barn og da hadde ikke flere ekstra-senger igjen når jeg kom (på tross av at jeg hadde booket et rom til tre...) så en av oss måtte sove på gulvet! Hotellet Holiday Inn Express Amsterdam - Arena Towers på andre siden av gaten hadde også lader på sin parkering, sto et skilt der om at man kunne kjøpe ladetid i resepsjonen på hotellet hvis jeg husker korrekt. Eventuelt kan man bruke brikke fra Plugsurfing.

Kjørte også bilen inn til Amsterdam sentrum og parkerte på "Museumsplein" (p-hus under Van Gogh museet). Veldig romslig p-hus, greit å kjøre bilen både ut og inn. Opplevde at det var overraskende lite trafikk i sentrum av Amsterdam, enkelt og greit å kjøre både ut og inn av sentrum. Prisene på parkering der var omtrent som i Norge (Oslo), ladestasjoner for el-bil hadde de også (prøvde ikke å bruke dem da jeg hadde nok strøm). Man må ha et kort/brikke som f.eks. Plugsurfing sin for å bruke laderen.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Trønderleaf

Skal videre til Paris etter Amsterdam men sliter litt med å finne hotell med parkering der uten å betale for mye.
Er det noen som har tips? Kan gjerne være utenfor sentrum så lenge det er enkelt å ta tog/t-bane.
Jeg synes under tusenlappen per natt inkl parkering er en grei pris.
Leaf tekna 2014 solgt
Model S P85 2014 solgt
Model 3 AWD LR 2019 med EAP

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA