Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

230V 3fas 32A

Startet av RAS, tirsdag 21. juli 2015, klokken 22:19

« forrige - neste »

RAS

Hvilke lade alternativer finnes til 230v 32A 3fas
Har slikt støpsel både på jobb og muligheter i garasjen hjemme.
Evt 230V 16A 3fas har det og på jobb.
Har en BMW i3 i bestilling.

Snart i3 94Ah Fluid Black
2015 i3 Arravani Gray

sjokomelk

Ingen elbiler kan benytte seg av 230V 3-fas. Noen kan bruke 400V 3-fas, mens de aller fleste fungerer bare med 230V 1-fas.

BMW i3 kan kun benytte seg av 230V 1-fas opptil 32A. Men for å få det trenger du en fastmontert Type 2 ladestasjon. Opptil 10A kan du bruke den vanlige ladekabelen som følger med bilen. Da bør du få satt opp en vanlig stikkontakt sikret med 10A sikring, eller et 1-fas industristrikk med overgang til vanlig stikkontakt.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Griffel

Elektrolux kan sikkert levere deg en semiportabel ladestasjon med et støpsel som passer til en 3fas 230V stikkontakt. Ut fra ladestasjone kan du da trekke 1fas 230V til bilen.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Ferry

Jeg har vurdert en Slimbox til i3-en http://www.nofuel.no/Produkt/slimbox-type-2-veggboks-32a#product
Koster litt, men veldig kompakt. Med et passende støpsel og kanskje noen overganger så skulle du være sikret lading de fleste steder.

Griffel

#4
Sitat fra: Ferry på onsdag 22. juli 2015, klokken 10:59
Jeg har vurdert en Slimbox til i3-en http://www.nofuel.no/Produkt/slimbox-type-2-veggboks-32a#product
Koster litt, men veldig kompakt. Med et passende støpsel og kanskje noen overganger så skulle du være sikret lading de fleste steder.
Rent bortsett fra at akkurat den neppe tilfredstiller de tekniske krav til en semiportabel ladestasjon.

men Nofuel har sikkert brukbare løsninger på semiportable ladestasjoner.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA