Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-NV200 prisutvikling

Startet av Jon H, tirsdag 21. juli 2015, klokken 21:27

« forrige - neste »

Jon H

Hei

Jeg har testet e-NV200 5 seter og synes denne fungerer greit til mitt bruk. Ser det er snakk om større batteri på Nissan, ref http://elbil.no/nyheter/elbiler/3490-nissan-oker-batteristorrelsen

Hva tror folket om økonomien i å investere i en 5 seter e-NV200 nå, ift å vente til senere?

Prismessig var det vel pr nå snakk om ca 265´inkl 32amp lader og vinterhjul.

Er det rom for diskusjon på nybilprisen på denne modellen?

Jon H

Hva vil det være naturlig å regne med i driftskostnader i garantiperioden (med unntak av strøm og hurtiglading)?

arnejorg1

Sitat fra: Jon H på tirsdag 21. juli 2015, klokken 21:27
Hva tror folket om økonomien i å investere i en 5 seter e-NV200 nå, ift å vente til senere?

Det er slik med elbiler som med alt annet. Det kommer stadig ny teknologi og prisen på det gamle synker. Skal du vente på det nyeste skal du jammen få vente lenge, for det er noe nytt og vente på hele tiden, og det tar aldri slutt.
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

K S

Sitat fra: arnejorg1 på torsdag 23. juli 2015, klokken 18:38
Sitat fra: Jon H på tirsdag 21. juli 2015, klokken 21:27
Hva tror folket om økonomien i å investere i en 5 seter e-NV200 nå, ift å vente til senere?

Det er slik med elbiler som med alt annet. Det kommer stadig ny teknologi og prisen på det gamle synker. Skal du vente på det nyeste skal du jammen få vente lenge, for det er noe nytt og vente på hele tiden, og det tar aldri slutt.

Enig. Det lureste er å gå eller å kjøpe en kvalitetssykkel, gjerne brukt, og sykle. Alternativt elsykkel, men en offroad sykkel med feks Continental lettrullende dekk er en fornøyelse. Da får en bedre helse på kjøpet.
Jeg kjøpte elbil og stooortrives med det!
NV200 er interessant, men med enda kortere rekkevidde enn Leaf? Nei takk. Med 30 mils rekkevidde og hengerfeste? Bytter ut Soulen på flekken! :-)

Men verditap? Halv pris etter tre år? Tror ikke elbiler faller til bunns over natta. Men hva fasiten blir vet ingen....

Simen1

Prisen faller gjerne brått i forbindelse med nye lanseringer (bedre rekkevidde, mer interessante modeller etc), eller gjerne før lanseringen dersom det er kjent i media hva som kommer, når og til hvilken pris. Det er fult mulig å velge strategiske tidspunkter å kjøpe og selge.

Når det gjelder e-NV200 har jeg inntrykk av at den selger dårlig. Den er ikke bygget som elbil i utgangspunktet, men er en modifisert dieselbil som har arvet Leaf sin drivlinje. Jeg antar at det er betydelig prutingsmonn på grunn av dårlig salg.

Jeg tror ikke en økning fra 23 til 30 kWh på neste års e-NV200 betyr mye for bruktprisen på årets modell. Det blir ingen langdistansebil av en så liten oppgradering uansett. Vær klar over at el-versjonen har svært liten lastekapasitet. Det er årsaken til at hengerfestet og to seter er fjernet. Oppgraderes batteriet vil det sannsynligvis spise ytterligere av lastekapasiteten.

Jeg har selv dieselversjonen NV200 med 7 seter og kommer neppe til å kjøpe elversjonen på grunn av mangel på hengerfeste og de to siste setene. Skal jeg ha 5-seters kan jeg like gjerne kjøpe Leaf til halve prisen (brukt). e-NV200 er helt ny og ikke lett å finne brukt ennå.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Elmo

#5
Sitat fra: Simen1 på lørdag 25. juli 2015, klokken 12:42
e-NV200 er helt ny og ikke lett å finne brukt ennå.

Tja, det ligger da mange på finn.no nå.  Mest demo-biler
http://www.finn.no/finn/car/used/result?keyword=e-NV200&enginefuel=0%2F4&sort=9
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Jon H

Da ble det til at jeg kjøpte en svært pent brukt 5-seter e-NV200 :) Meget fornøyd så langt :)

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Jon H

Sitat fra: Elmo på søndag 26. juli 2015, klokken 16:10
Det gikk jo kjapt ;D  Gratulerer.

Takk  :D

Fant en som kun var gått 5000 km med et pent avslag ift kjøp av helt ny, så tenkte det bare var å ta sjansen  :D

elektrolux

Kan virke som Elmo sitt tips har spart deg for 10 000 vis av kr. :D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA