Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Carplay ?

Startet av dabis, fredag 17. juli 2015, klokken 21:44

« forrige - neste »

vskift

Sitat fra: dabis på fredag 31. juli 2015, klokken 22:24


Beklager off-topic. Jeg skal teste iphone'n min litt mer med CarPlay neste uke. Jeg mistenker at den kun tillater godkjente CarPlay apps å kjøre?

Stemmer det ja. Kun noen få ubrukelige apps er tilgjengelig. btw så er det ikke off-topic da det er det denne tråden handler om ;)
[/quote]
Får opp dette når jeg prøver å koble opp?

GOK1970

#31
@Vidar Skiftesvik: Jeg får samme melding. Det har noe med innstillinger å gjøre for min kones telefon virker. Det gjør min også om jeg setter den opp med hennes innstillinger, så det er ikke telefonen. Prøvd å sette den opp slik som det står beskrevet her uten hell, så jeg har ikke funnet ut HVA som gjør underverket, dessverre.

Sjekk litt her:
http://forums.macrumors.com/threads/first-volkswagen-cars-with-carplay-support-arriving-at-dealerships.1904287/

Fant dette i forumet til Macrumors:

Have the same problem with my unit and has been in contact with three different volkwagen dealers before I had met a helpful person that really tried to control what could be done. After he made contact with Germany, he found out that there will be a major update concerning the new devices with 6.5 inch screen and App-Connect/MirrorLink/CarPlay integrated. The update will reinstall the unit and would take approximately 2 hours to complete because it will download the update when the car is connected to Germany. The update could possibly come of this week (week 31) but my contact believed it could take up to 3 weeks before it comes. I've booked my car for update September 7 and hope it has been released by then.

Major problems with my unit:
Goes black sometimes, have to reboot the unit.
Failed to connect to App-Connect/MirrorLink. Have a Sony Xperia Z3 Compact wich is confirmed as a compatibel smartphone for the infotainment system.

iGolf

Funker ikke hos meg, hjelp!

TheRealCoinman

Dere som har Android kan sjekke om telefonen deres støttes ved å gå inn på denne adressen fra telefonen: http://www.android.com/auto/check/

For dere med iPhone så skal det fungere med iOS 8 og nyere og iphone 5s/5c og nyere.

Jeg har hørt rykter om at man må bruke orignal Apple kabel for at det skal fungere, jeg har ikke testet det selv, men..

:D

iGolf

Sitat fra: RobertFromNorway på fredag 14. august 2015, klokken 14:38
Dere som har Android kan sjekke om telefonen deres støttes ved å gå inn på denne adressen fra telefonen: http://www.android.com/auto/check/

For dere med iPhone så skal det fungere med iOS 8 og nyere og iphone 5s/5c og nyere.

Jeg har hørt rykter om at man må bruke orignal Apple kabel for at det skal fungere, jeg har ikke testet det selv, men..

:D

Har iPhone 6 plus med skjønner ingenting. Oppskrift?

vskift

Hei!
Jeg har iPhone 6 og har prøvd alt som foreslås her inne...funker ikke

np

Funket uten at jeg gjorde noe i bilen med min iPhone 6.
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

iGolf

Noen som har en oppskrift på dette?

kyrregutt

Sitat fra: iGolf på mandag 17. august 2015, klokken 08:59
Noen som har en oppskrift på dette?

Hopp tilbake til side 1 i denne tråden, og les post nummer 3  ;)
Mvh Kyrre Johansson
2017 Tesla Model S 75D
2016 VW e-Golf [solgt]

iGolf

Sitat fra: kyrregutt på tirsdag 18. august 2015, klokken 16:05
Sitat fra: iGolf på mandag 17. august 2015, klokken 08:59
Noen som har en oppskrift på dette?

Hopp tilbake til side 1 i denne tråden, og les post nummer 3  ;)

Jeg gjorde det, hjelper ikke..

phs

Når du har endret innstillingene på din telefon lønner det seg, som nevnt tidligere, å ta en omstart på telefonen. Det gjorde at det virket på min telefon. Videre så er det, etter min erfaring, ikke nødvendig med originalkabel. Bruker ikke det i Passaten min, men det fungerer fint der og. Jeg har ellers baregjort det som er henvist til her og det har da fungert fint.

iGolf

Merkelig nok, inne på Siri innstillinger så hadde ikke jeg valgt språk, det er mest sannsynlig dette som manglet.

GOK1970

...merkelig. Min sønn sin iPhone 5S virker fint (16GB)....så det må være noe med innstillingene på telefonen.  :/

gamer73

har akkurat fått iphone av jobben, men jeg akter ikke å styre med kabel i bil....er kabel 100% påkrevd?

np

Sitat fra: gamer73 på mandag 04. juli 2016, klokken 08:41
har akkurat fått iphone av jobben, men jeg akter ikke å styre med kabel i bil....er kabel 100% påkrevd?
Ja,
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA