Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mulig å skru av kvitteringslyden?

Startet av julenissen2k, fredag 17. juli 2015, klokken 09:40

« forrige - neste »

julenissen2k

Hei zoere,

Er det noen som vet om det er mulig å permanent skru av den fæle kvitteringslyden når bilen låses automatisk?

David

Så vidt jeg ved.. Den eneste måde det kan gøres, er at fjerne den sikring der også giver den fine 'spaceshuttle' lyd

pudderjagar

Sitat fra: David på fredag 17. juli 2015, klokken 22:18
Så vidt jeg ved.. Den eneste måde det kan gøres, er at fjerne den sikring der også giver den fine 'spaceshuttle' lyd

Hvilken sikringsnummer er det og hvor er den plassert?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

MbenzNo

Synes kvitteringslyden er grei jeg. Dersom din bedre halvdel lar sin nøkkel ligge igjen i bilen når dere forlater den, så låses den ikke. Da blir bilen stående åpen og nøkkelen er tilgjengelig for de som ønsker seg en tur.

Låser du med fjernkontrollen/nøkkelen så får du ingen lyd.

marnybak

I samme gata: er det mulig å skru av lyden som varsler at du har gått ut av bilen uten å stoppe motoren?
Renault Zoe 240 Life

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA