Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Car-Net spm som jeg ikke finner svar på..

Startet av iGolf, torsdag 16. juli 2015, klokken 09:03

« forrige - neste »

iGolf

 ???

Jeg spurte selger om chassisnr da jeg fikk inntrykk av at en kunne forhåndsregistrere seg på Car-Net for å kunne holde oversikten over hvor bilen var etter at den er ferdig produsert. Men selger sa at chassisnr er klart, men at jeg ikke får fulgt med på bilen, bare han?

Stemmer dette?

mihkku

Trur nok dette beror seg på en missforståelse. Selger kan følge med på bilen i sitt system, den er ikke basert på GPS, men heller vanlig registrering. Car-Net baserer seg på mobildata og GPS, noe du kan følge med på så lenge du har riktig VIN nummer og riktig KM stand. VIN nummeret står forøvrig på kontrakten også

iGolf

Hvordan lager jeg carnet profil på nettet? VIN nr er det chassisnr?

jensjacob

#3
VIN = Vehicle Identification Number = Stelnummer. Det er også det nummer du oplyser til forsikringsselskaber.

Et eksempel på VIN nummer for en eksisterende e-Golf (til det danske marked) ser sådan ud : WVWZZZAUZFW901433

Mere info om VIN generelt :
https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_identification_number
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Ln-ebr

Det løper et abonnement fra oppstart sånn at du vet det. Og begrenset verdi i å bruke det før du har bilen i hende. Men forstår iveren ... :)

Jeg prøvde for øvrig jeg også men traff aldri km så ga opp tidlig.
E golf limestone grey.

26.06.15 - 9 km - lukten av nybil

iGolf

Ok, da venter jeg. Tydeligvis bedre å plage selgeren en gang til annen :D

Morti_s

Er ingen vits i bruke tid på det nei, jeg traff ikke før min stod hos forhandleren.
Det hjalp meg med å få den en uke tidligere da pga selgeren hadde ferie, men eller er det unyttig.
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

iGolf

Ja, jeg også sitter i saksa og må sikkert vente unødvendig pga han går i 2-3 ukers ferie neste uke. Den er ferdig produsert forrige uke, så det er vel litt vel i lengste laget.

Ln-ebr

Har vel vikarer på jobb hvis det "bare" er snakk om utlevering? Det har blitt løst sånn ved tidligere utlevering av nybil for min del i alle fall.

Heldig du om du får den så raskt altså. Min var produsert 18. mai, ferdig klargjort 4 juni og utlevert 26 juni :p
E golf limestone grey.

26.06.15 - 9 km - lukten av nybil

iGolf

Du fikk den raskt ja, jeg bestilte i begynnelsen av juni :o

Ln-ebr

Tja. Jeg bestilte i starten av mars. Ventetid fra bestilling til prod er en ting. Syns de brukte vel lang tid fra prod til utlevering også jeg
E golf limestone grey.

26.06.15 - 9 km - lukten av nybil

iGolf

Tror de hadde noe leveringstid på brun interiør?

jan-c

2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA