Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Montere bakseter i Berlingo/Partner

Startet av elektrolux, tirsdag 01. mai 2007, klokken 12:00

« forrige - neste »

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Lars C. Krogenæs

Håvard som har bloggen greencars har satt inn to ekstra seter i en berlingo kan sikkert også dele erfaringer hvis det er noen spørsmål rundt dette her i forumet. Se Greencars

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

havard

Hei

Enviro Elbilsalg monterte to ekstra seter i min Peugeot Partner sist sommer. For hele jobben, inkludert setene, omregistrering og godkjenning tok de 10.000. Kanskje ikke så rimelig med tanke på at setene som ble satt inn var brukte, men jeg hadde ingen ambisjoner om å gjøre dette selv.

Er veldig godt fornøyd med bilen etter ombyggingen. Bakgrunnen for at dette ble gjort var familieforøkelse, og bilen er den ultimate familiebilen med god plass til ikke demontert barnevogn og alt annet man trenger å ha med seg.

Håvard

Boogie

Jeg holder også på med å bygge om en Partner nå (tidligere postbil).
Har fått tak i seter fra en nyere type Berlingo (her følger ofte setene med når de blir registrert som varebil).
Setene var helt nye.

Har en god del bilder fra andre ombygginger, og har også planer om å sette inn vinduer hele veien rundt.

Kommer tilbake med mer info etterhvert, men de som vil diskutere mer direkte må gjerne sende meg en mail.

Velger å sette bort selve monteringen av seter og belter siden det er svært vanskelig å få det godkjent dersom man gjør det selv.
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

elektrolux

Hallo Boogie

Synd du ikke tok kontakt med meg angående vinduer, jeg har akkurat solgt et komplett karrosseri til en Partner. :-[

Har selvfølgelig tatt vare på alle El delene, så som lader, varmer, vakum, instrument, ladekontakt, strømpedal etc. Disse delene er fremdeles tilgjengelige.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Betacar

Ser det er 2 partnere til salgs på finn.no nå, men ingen av dem har bakre sidedører (skyvedører).
Om en ønsker å ettermontere baksete her, vil mangel på sidedører for bakre pasasjerer være ett problem, eller vippes seteryggen på fremre pasasjersete bare frem, som på 2 dørs biler?
Trondheim
Think 2000 - Citroen Berlingo 2000

Boogie

Sitat fra: Betacar på onsdag 09. juli 2008, klokken 20:45
Om en ønsker å ettermontere baksete her, vil mangel på sidedører for bakre pasasjerer være ett problem, eller vippes seteryggen på fremre pasasjersete bare frem, som på 2 dørs biler?

Dersom du monterer original setene vil du få tre bakseter, men kan da ikke komme inn bakfra. Løsningen blir da å vippe det forre passasjersetet fram. Men dette setet fungerer ikke på samme måte som en tredørs bil. Dette setet er boltet fast på en ramme, og setet vippes framover. Så for å komme til i baksetet må du gå opp i rammen og så videre til baksetet.

En annen løsning er å montere kun to seter bak, og ha tilgang bakfra. Da kan du gå mellom setene.
Enviro i Drammen bruker siste varianten. Hør med dem om de kan gjøre en slik jobb for deg. De har også god kontakt med biltilsynet i Drammen slik at du får det godkjent. Skal du ta godkjenningen selv, kan det ta lang tid, og kreve mye jobbing.
Tror Enviro tar rundt 10000,- for en slik jobb, men er ikke sikker på prisen lenger.
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

elektrolux

Den originale Berlingo Multispace hadde heller ikke bakdorer, saa problemet er nok overkommelig.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Boogie

Sitat fra: elektrolux på onsdag 16. juli 2008, klokken 12:41
Den originale Berlingo Multispace hadde heller ikke bakdorer, saa problemet er nok overkommelig.

Det har du nok rett i. Når jeg tenker meg om så burde det være mulig å få tak i et forsete som skyves på samme måte som de vi har i Saxo/P106 tredørs.
Men det er mulig at den ikke er tilgjengelig i Norge.

Har du sett disse bilene med bakseter, men uten skyvedører? Da burde slike seter finnes.
Kansje det er seter fra andre biler som kan brukes. Vet ikke hvordan det er med standardfester i bilene...

Når jeg fikk inn bakseter på min Partner, så byttet jeg også ut passasjerforsete slik at det justeres som vanlig, og ikke versjonen som er fast, men kan vippes framover.
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

Mateusz

Hei,
Er det mulig og lovlig å montere bakseter i en Partner/Berlingo III 2014 modell?
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA