Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tide forsikring, erfaringer?

Startet av ihlhaug, torsdag 09. juli 2015, klokken 12:56

« forrige - neste »

ihlhaug

Hei.
Jeg har forsikring hos Storebrand pr nå, er egentlig svært fornøyd, men har fått tilbud hos Tide hvor jeg sparer 1200 kr årlig og får 8000 km mer i kjørelengde.

Er det noen som har erfaring med Tide?
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

E_S

Fikk et bra tilbud derfra og går for det nå. Ingen erfaring med skade/oppgjør, dog. Har alltid sverget til Gjensidige, men når Tide kunne gi meg en pris som var 2500,- lavere i året og Gjensidige "hadde ikke noe som helst mer å gå på" (tull og tøys, men når viljen ikke er der er det lite jeg kan gjøre med det..) ble det Tide for min del.
:)

ihlhaug

Sitat fra: E_S på torsdag 09. juli 2015, klokken 15:01
Fikk et bra tilbud derfra og går for det nå. Ingen erfaring med skade/oppgjør, dog. Har alltid sverget til Gjensidige, men når Tide kunne gi meg en pris som var 2500,- lavere i året og Gjensidige "hadde ikke noe som helst mer å gå på" (tull og tøys, men når viljen ikke er der er det lite jeg kan gjøre med det..) ble det Tide for min del.

Det er det jeg også tenker etter å ha fått tilbud. Storebrand kunne ikke gå lavere sa de, men sitter her å føler at jeg kanskje burde være mer trofast til de siden de var såpass greie med hærverket mot bilen min. Igjen, Tide bumper meg opp til 75% bonus, 8000 km mer pr år og sparer 1200 kr.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

E_S

Jeg har hatt super opplevelse/erfaring med Gjensidige den ene gangen jeg hadde bruk for forsikringen (veihjelp utenlands for et par år siden), men likevel, om de ikke er villig til å strekke seg en krone fra det nettkalkulatoren deres kommer opp med for en trofast kunde gjennom 15 år som har puttet mye mer penger inn enn ut, da er ikke jeg trofast kunde lenger. Sånn er det, dessverre. Jeg tegner forsikring der det er billigst så lenge det er mer enn et par hundringser i året som skiller..
:)

VL

Hei!

Noen som vet om "Tide forsikring" har en priskalkulator på bilforsikringene sine på nett? Finner ingenting om det.  :o :o
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Imran Ulhaq

Kontaktet Tide forsikring for å høre om tilbudet på en vanlig S85 med 34000Km i kjørelenge og beløpet endte på 9500kr, er det en grei pris da?
leser jo mange innlegg hvor mange betaler mellom 6-7000kr for en tilsvarende forsikring hos Tide.
Noen kontaktperson man kan kontakte for å få en mer konkret pris?
-Nissan Leaf 2022 62KWH Red
-Nissan Leaf 2018 LE 40KWH Solgt 08/22
-Tesla Model S75D - Silver
-Nissan Leaf 2015 24KWH Solgt 06/17
-Tesla Model S85 2014 Foliert Solgt 10/17


Muffinman

Enig i at dette ikke ser bra ut, men artikkel og tall er vel et par år gamle? De er jo fremdeles her, så det _kan_ jo han endret seg. En såpass aggressiv prising som vi ser her kan derimot være et tegn på desperasjon etter å skaffe kunder. Tar man noen risiko som kunde ved å benytte seg av et forsikringsselskap som går ad skogen?

tonl

Sitat fra: Muffinman på fredag 10. juli 2015, klokken 12:27
Enig i at dette ikke ser bra ut, men artikkel og tall er vel et par år gamle? De er jo fremdeles her, så det _kan_ jo han endret seg. En såpass aggressiv prising som vi ser her kan derimot være et tegn på desperasjon etter å skaffe kunder. Tar man noen risiko som kunde ved å benytte seg av et forsikringsselskap som går ad skogen?

Nå er ikke regnskapstallet for 2014 er ikke offentligjort/klart.

VL

Ringte Tide forsikring idag for å få et pristilbud. De kunne gi meg 7400,- per år om jeg hadde 2 andre forsikringer hos dem. Jeg la da inn villa og ulykkesforsikring og fikk en total på 12400,- per år, mot Gjensidige sin på 14500,- per år.

Men etter å ha lest meg litt opp på begge selvskapene, hvilke goder de har, etc, har jeg funnet ut at jeg beholder Gjensidige, tross prisdifferansen på 2100,- mer per år. En av tingene som da lå til grunn var at Gjensidige hvert år utbetaler "utbytte" til kundene sine, dette er et beløp på ca 1-2000,- i året alt ettersom og de er et "tryggere" og mer solid Selskap i mine øyne.

Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

E_S

Ja, jeg sjekket også regnskapstallene og det er jo et tapsprosjekt. Slo meg til ro med at veldig mye er slik i startfasen uten at det nødvendigvis trenger å tenne de store røde lysene. Vær klar over at Tide er en agent for utenlandske forsikringsselskaper og ikke et "eget" forsikringsselskap - sånn er det flere av de andre selskapene som også er.

For min del var differansen drøyere - selv med utbyttet til Gjensidige og en saftig fagforeningsrabatt ville differansen være ca. 3500,-/år, og jeg kaster ikke bort flere hundrelapper i måneden bare på å være lojal.

Verste var IF som nektet plent for at jeg hadde fått prisen jeg fikk opp i nettkalkulatoren og som beskyldte meg for løgn for å få en lavere pris. Endte med screenshot av nettkalkulatoren, og så hørte jeg aldri noe mer fra dem. DNB var på tilbudssiden, men klarte heller ikke å komme opp med noen god pris eller å gå ned en krone på den første prisen jeg hadde fått. Storebrand lå lenge best an, men tilbudet jeg fikk fra Tide var vesentlig under det igjen.
:)

Gladiator

Min 14 S85 nå solgt var forsikret i DNB ny P85D tilbud DNB litt over 20.000 tilbud Tide 8050 m flytting av hus samt bil2. En  no brainer. Ser at jeg kunne fått nesten likt tilbud fra Storebrand  (akademiker avtale).

GeirHM

Er det flere som har erfaringer med Tide Forsikring?

Vi har alle våre skadeforsikringer hos DNB i dag under en såkalt Best-avtale (hus, innbo, ferie, tesla og to biler på ansvar). Ved å flytte til Tide vil vi spare 3000-3500 i forhold til dagens avtale. Jeg leser innleggene her om et selskap med dårlig økonomi. Vi vil spare nærmere 15%, men er det nok til å satse på et selskap det er vanskelig å spå fremtiden til? Jeg nøler...

Alfonss

Jeg nøler ikke. Flytter alle forsikringer til Tide ila neste uke.
som "E_S" skrev så er Tide å regne som en agent for utenlandske forsikringsselskaper og ikke et "eget" forsikringsselskap. Tide har store (og tunge) utenlandske aktører som Hiscox, Lloyd's, CJ Colemann m.fl i ryggen.
Når jeg sparer 4-4500kr pr år på å flytte mine forsikringer (Tesla'n utgjør 3500 av det) så er dette en no brainer spør du meg.

GeirHM

Jeg sparer mindre. Vår nåværende hviler på en større fremforhandlet fagforeningsavtale. Jeg føler meg ganske trygg på at DNB også vil være seriøse om det skal komme til et skadeoppgjør. I tillegg har vi alt av forsikringer samlet samme sted som våre andre banktjenester. Går vi for Tide vil vi spre forsikringene fordi innboforsikringen vi har er halv pris av hva Tide kan tilby. De anbefaler meg rett og slett ikke å flytte den. I tillegg har jeg dårlig erfaring med aggressive aktører i dette markedet fra tidligere. Der økte de prisene voldsomt fra et avtaleår til neste. Tusenlappene fløy før jeg oppdaget det og fikk flyttet. Nei, jeg tror jeg er i ferd med å skrive meg ut av et selskapsskifte her.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA