Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor mye penger bruker du på hurtiglading?

Startet av Gordon Retriever, søndag 28. juni 2015, klokken 22:06

« forrige - neste »

eivhelle

Sitat fra: Sven-E på søndag 19. juli 2015, klokken 20:38
Av over 100 stemmer så langt er det bare 5 stk. som har svart at de lader for over kr 300,- pr. mnd. i hurtiglading.

Jeg skjønner ikke at tilbyderne ikke leser markedet.
Hadde selve ladingen vært LITT billigere, er jeg sikker på flere hadde ladet mer på hurtiglader.
Hva med å prøve med å sette ned prisen litt?

Jeg hurtiglader kun når jeg skal på langtur. Og det er stort sett bare i ferien. Ellers klarer jeg meg fint med saktelading hjemme. Lavere pris på hurtiglading vil ikke endre stort på det.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

emil

Sitat fra: Sven-E på søndag 19. juli 2015, klokken 20:38
Av over 100 stemmer så langt er det bare 5 stk. som har svart at de lader for over kr 300,- pr. mnd. i hurtiglading.

Jeg skjønner ikke at tilbyderne ikke leser markedet.
Hadde selve ladingen vært LITT billigere, er jeg sikker på flere hadde ladet mer på hurtiglader.
Hva med å prøve med å sette ned prisen litt?

Nå er jo jeg en av de som betaler mest for hurtiglading (Edit: faktisk den som betaler mest på nåværende tidspunkt), og med Fortum/GrønnKontakt prising har aldri kostnad vært en sak for om man skal kjøre eller ikke. Det har vært om det har eksistert hurtigladere eller ikke.

Det jeg har merket nå i sommer er at det er veldig mange folk fra Oslo-traktene på ferie med "kortrekkevidde" elbiler på sørlandet og det tyder på at folk er villige til å ta disse bilene på ferietur med flere hurtigladinger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA