Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny kampanje på Leaf gir økt salgs insentiv

Startet av AmocoCadiz, mandag 06. juli 2015, klokken 22:25

« forrige - neste »

AmocoCadiz

Ser at nye kampanjen på Leaf er ganske bra,
inkluderer nå bl.a. hurtiglading fra Fortum  for hele 10000kr, altså 4000min, som har gyldighet til 2022, ( kommer langt med det med alle nye hurtigladere)
20 døgn leiebil fra Hertz,
vinterhjul på lettmet felger
Dab+
og Mode 3 ladekabel inkludert,
selv om det kanskje kommer 30Kw batterimodell til høsten er vel alle disse tilbudene sammen noe som gjør også dagens Leaf konkuransedyktig 
feks Leaf Acenta 210000kr - insentiver verdi 32000 = 178000kr , rød el hvit ut døra for den prisen 210k - tilbud og er ny norsk modell med garanti og type Chademolading som det er så mange hurtigladere med!   (sef hvis en da faktisk har behov for hurtiglading og mode 3 kabel osv )

Rimeligere pris også oppmot feks. de evige vrake/fortumladekampanjene fra Renault Zoe, som jo fortsatt sliter med lading fra offentlige vanlige sakteladepunkter, hvor en må ha bøttelader eller tro på at Zaptec kabelen til 20000kr kommer?

jkirkebo

Sitat fra: AmocoCadiz på mandag 06. juli 2015, klokken 22:25
Ser at nye kampanjen på Leaf er ganske bra,
inkluderer nå bl.a. hurtiglading fra Fortum  for hele 10000kr, alts 4000min, som har gyldighet til 2022, ( kommer langt med det med alle nye hurtigladere)

Endelig. Dette har jeg sagt lenge, at importørene må sørge for å legge inn hurtiglading i bilprisen og sponse utbyggingen. Fortum får forhåpentligvis endel tusenlapper pr. bil som selges og kan dermed kjøre igang en ennå kraftigere utbygging. Bare synd at Leaf selger så dårlig for tiden, under 200 biler pr. måned. Men om det selges 2000 biler pr. år og Fortum får 5000,- pr. bil (for eksempel) er det 10 millioner ekstra til utbygging.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: jkirkebo på mandag 06. juli 2015, klokken 22:52

Endelig. Dette har jeg sagt lenge, at importørene må sørge for å legge inn hurtiglading i bilprisen og sponse utbyggingen. Fortum får forhåpentligvis endel tusenlapper pr. bil som selges og kan dermed kjøre igang en ennå kraftigere utbygging. Bare synd at Leaf selger så dårlig for tiden, under 200 biler pr. måned. Men om det selges 2000 biler pr. år og Fortum får 5000,- pr. bil (for eksempel) er det 10 millioner ekstra til utbygging.

Et problem for Nissan importøren er at de i starten bare har tenkt fortjeneste i stedet for tilrettelegging av lading og dernest at de er så vanskelige på garantisaker at man gir opp. Dårlige erfaringer og dårlig behandling sprer seg etter hvert og man velger andre alternativer.
I tillegg hjelper det ikke at de hemningsløst skryter opp urealistiske kjørelengder, ref talsperson fra Nissan Nordic som på TV nyhetene fortalte om at hun personlig kjente mange som kjørte 200km uten å lade med Nissan Leaf og ikke kunne forstå kritikken av at de brukte NEDC kjørelengder.
Ville gjerne sett de som daglig klarte 200km på en lade uten at de kjører i nedoverbakke (lurer også på hvor godt bilen ville ha av dette i lengden).

AmocoCadiz

Sitat fra: Finnøy på tirsdag 07. juli 2015, klokken 23:11

Et problem for Nissan importøren er at de i starten bare har tenkt fortjeneste i stedet for tilrettelegging av lading og dernest at de er så vanskelige på garantisaker at man gir opp. Dårlige erfaringer og dårlig behandling sprer seg etter hvert og man velger andre alternativer.
I tillegg hjelper det ikke at de hemningsløst skryter opp urealistiske kjørelengder, ref talsperson fra Nissan Nordic som på TV nyhetene fortalte om at hun personlig kjente mange som kjørte 200km uten å lade med Nissan Leaf og ikke kunne forstå kritikken av at de brukte NEDC kjørelengder.
Ville gjerne sett de som daglig klarte 200km på en lade uten at de kjører i nedoverbakke (lurer også på hvor godt bilen ville ha av dette i lengden).

Men gjelder det fortsatt dårlige erfaringer fra Nissan på kundebehandling og garantier, eller har de skjerpet seg siste årene med den sterkt økte konkuransen?

Ang. kjørelengde er det vel så mange erfaringer i praksis at småtullete uttalelser fra Nissan sin markedsavd kan oversees, selv om det er tullete uttalelser.

Nåværende kampanje gjør vel Leaf ganske konkuransedyktig, selv om bilen har en god del år i sin livssyklus?
Batterigarantien gir jo trygghet 5 år fremover og barnesykdommene er luket ut, og den funker greit?

Kjatil

Surt! Jeg har hatt min LEAF i to uker nå. Kjøpte den i den forrige kampanjen som sluttet 30.juni  :( For noe lureri

Svært fornøyd med bilen, men dette synes jeg ble for dumt

Bekkenes

Leaf støtter ikke DAB+ så lurer på hvordan de har ordnet det.
Tivoli radio med på kjøpet eller stygg adapter?
Tesla Model Y LR FSD - venter mottak
BMW i3 94ah FC 11.03.2019 > 14.01.2022 (60500 km)
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017 > 23.01.2019 (35,000 km)
BMW i3 94Ah FC 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000 km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016 (58535 km) 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

jsa061

SitatLeaf støtter ikke DAB+ så lurer på hvordan de har ordnet det.
Tivoli radio med på kjøpet eller stygg adapter?

Hvis det er samme saken som de ettermonterer så er den faktisk ganske nice. De kobler til en liten dings vi usb som  later som den er en minnepenn. Hver mp3-fil på "minnepennen" er en radiostasjon. Det eneste man legger merke til er en liten kabel som går inn i USB-inngangen. Alt det andre er skjult.

Funker fett

3irikur

Sitat fra: jsa061 på onsdag 08. juli 2015, klokken 15:06
SitatLeaf støtter ikke DAB+ så lurer på hvordan de har ordnet det.
Tivoli radio med på kjøpet eller stygg adapter?

Hvis det er samme saken som de ettermonterer så er den faktisk ganske nice. De kobler til en liten dings vi usb som  later som den er en minnepenn. Hver mp3-fil på "minnepennen" er en radiostasjon. Det eneste man legger merke til er en liten kabel som går inn i USB-inngangen. Alt det andre er skjult.

Funker fett

Fungerer den raskt også? Har lest om løsninger som gjør akkurat dette, men det tar <30sek mellom skifte av kanal og når man faktisk hører kanalen. Da blir det vanskelig å søke etter noe gøy :(
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Bjølseth1

Jeg har denne løsningen med DAB+, er meget fornøyd, da jeg bytter kanal tar det ikke lenger tid enn om man bytter fra cd til radio f.eks
Jo hei å det går

acenta

AmocoCadiz

Sitat fra: nime01 på onsdag 08. juli 2015, klokken 19:27
http://nissan-kampanjer.no/no/offers;group/all/X12E/1940/index.html

Med startpris på 190k med vinterdekk, hurtiglading for 10k, ladekabel og leiebil i 20 dager, så må jo Leaf til den prisen det være et sabla godt kjøp? Ihvertfall om man likevel er i markedet for en e-Up eller Zoe?

Akkurat dette tilbudet vil jeg også mene er minst like bra om ikke bedre enn å velge Eup og Zoe.
Men lurer på noen tilbakemeldinger om at service og garanti oppfølging  er vansklig fra Nissan, noe som i tilfelle ikke frister, men stemmer dette per idag?

10000kr Fortum hurtiglading gyldig helt til 2022 er ikke dumt, særlig når det er snakk om chademo for Leaf, noe nesten alle nye hurtigladere har. Sett ut i fra feks Zoe som konkurent sliter med gatelading og kun semihurtiglading, er dette et sterkt argument for Leaf.
Sjekket også Finn på leafer 1-2 år gamle, mange med samme priser som tibudskampanjen, men da selvfølgelig uten inkl 10000kr hurtiglading, mode3 kabel og leiebil,
hvordan påvirker en slik kampanje bruktprisene, frister jo ikke kjøpe de da til samme pris...?

3irikur

Sitat fra: Bjølseth1 på onsdag 08. juli 2015, klokken 19:06
Jeg har denne løsningen med DAB+, er meget fornøyd, da jeg bytter kanal tar det ikke lenger tid enn om man bytter fra cd til radio f.eks

Godt å høre, da skal jeg vurdere den selv! :)
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

kaiat

Driver egentlig og spekulerer på å kjøpe ny trilling, men ser at med denne kampanjen er det ikke så langt opp til en Leaf Visia og det er vel kanskje litt mer bil...

Einride

Sitat fra: nime01 på onsdag 08. juli 2015, klokken 19:27
http://nissan-kampanjer.no/no/offers;group/all/X12E/1940/index.html

Med startpris på 190k med vinterdekk, hurtiglading for 10k, ladekabel og leiebil i 20 dager, så må jo Leaf til den prisen det være et sabla godt kjøp? Ihvertfall om man likevel er i markedet for en e-Up eller Zoe?

Håpar dei har fått inn fleire bilar til den prisen no då... Ser ut til å vere ein litt anna kampanje no, med lading frå Fortum inkludert, men same bilprisane som dei opererte med litt tidlegare i sommar (kampanjen då var i alle fall gyldig fram til 30.06, synst eg å hugse).

Uansett, var innom Sande Auto i Drotningsvik i byrjinga av juni og fekk der beskjed om at siste kampanjebilen (Tekna-utgåve) var solgt, og at dei difor ikkje hadde fleire bilar til den prisen! Han hadde to Visia igjen, som ikkje var aktuelt for oss. Spurte òg om Nordic-utgåve, men fekk til svar at dei hadde ingen på lager i Noreg, så dei måtte bestillast. Ventetid på om lag 4 mnd fekk eg beskjed om... Beste pris han kunne gi på ein tilsvarande Tekna, med vinterhjul, 6,6 kW ladar og metallic lakk var litt under 260 000 kr. Seljaren virka egentlig lite interessert i å selje oss bil, og til den prisen var det heller ikkje aktuelt.

Same veka stod det fortsatt annonse i BT (eller BA, eg hugsar ikkje) om kampanje på Leaf. Hjelper fint lite om dei ikkje har fleire bilar å selje...

Dermed vart det ikkje ein Nissan Leaf, men heller ein Renault Zoe. Har sjølv ein Mazda 6 frå Sande Auto Drotningsvik eg er veldig nøgd med, men Nissan-delen hos same forhandlar har ikkje imponert så langt...

AmocoCadiz

Sitat fra: Einride på torsdag 09. juli 2015, klokken 13:54
Sitat fra: nime01 på onsdag 08. juli 2015, klokken 19:27
http://nissan-kampanjer.no/no/offers;group/all/X12E/1940/index.html

Med startpris på 190k med vinterdekk, hurtiglading for 10k, ladekabel og leiebil i 20 dager, så må jo Leaf til den prisen det være et sabla godt kjøp? Ihvertfall om man likevel er i markedet for en e-Up eller Zoe?

Håpar dei har fått inn fleire bilar til den prisen no då... Ser ut til å vere ein litt anna kampanje no, med lading frå Fortum inkludert, men same bilprisane som dei opererte med litt tidlegare i sommar (kampanjen då var i alle fall gyldig fram til 30.06, synst eg å hugse).

Uansett, var innom Sande Auto i Drotningsvik i byrjinga av juni og fekk der beskjed om at siste kampanjebilen (Tekna-utgåve) var solgt, og at dei difor ikkje hadde fleire bilar til den prisen! Han hadde to Visia igjen, som ikkje var aktuelt for oss. Spurte òg om Nordic-utgåve, men fekk til svar at dei hadde ingen på lager i Noreg, så dei måtte bestillast. Ventetid på om lag 4 mnd fekk eg beskjed om... Beste pris han kunne gi på ein tilsvarande Tekna, med vinterhjul, 6,6 kW ladar og metallic lakk var litt under 260 000 kr. Seljaren virka egentlig lite interessert i å selje oss bil, og til den prisen var det heller ikkje aktuelt.

Same veka stod det fortsatt annonse i BT (eller BA, eg hugsar ikkje) om kampanje på Leaf. Hjelper fint lite om dei ikkje har fleire bilar å selje...

Dermed vart det ikkje ein Nissan Leaf, men heller ein Renault Zoe. Har sjølv ein Mazda 6 frå Sande Auto Drotningsvik eg er veldig nøgd med, men Nissan-delen hos same forhandlar har ikkje imponert så langt...

Høres dessverre ut som lokkepriser hvis de ikke har biler tilgjenglige for prisen.
Men dette er ny kampanje, heftig avertert i mange aviser, så det er kanskje bedre tilgang denne gangen, men bør sjekkes.

evole

Sitat fra: nime01 på onsdag 08. juli 2015, klokken 19:27
http://nissan-kampanjer.no/no/offers;group/all/X12E/1940/index.html

Med startpris på 190k med vinterdekk, hurtiglading for 10k, ladekabel og leiebil i 20 dager, så må jo Leaf til den prisen det være et sabla godt kjøp? Ihvertfall om man likevel er i markedet for en e-Up eller Zoe?

Enig at tilbudet ser bra ut, men jeg er usikker på finansieringstilbudet.

1,99% * på lån og leasing.

* Bilpris 190 900 kr, løpetid 60 mnd, startleie 19 000 kr, nom.rente 1,99% (flytende tilbudsrente i tre år. Deretter går renten tilbake til markedsrente fra Santander Consumer Bank), eff.rente 2,01%, mnd.leie 2 691 kr, mnd.leie etter 3 år: 3 000 kr


Hva betyr dette? Forklaringen gjelder kun leasing så langt jeg kan forstå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA