Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2016 modell Kangoo

Startet av Rapid, lørdag 04. juli 2015, klokken 17:37

« forrige - neste »

Rapid

Etter å ha lest her inne om at Kangoo skal komme med raskere lading etc. søkte jeg litt på google. Finner ikke noe særlig egentlig som lover hurtiglading og andre oppdateringer bortsett fra denne : http://www.greencarcongress.com/2015/06/20150624-symbio.html

Ikke at jeg vil ha hydrogen i bilen da. Et litt større batteri og hurtiglademulighet burde vel være en bedre oppgradering for oss her på berget.

Vurdere å skaffe varebil som (el)bil nr. 2 og pensjonere fossilen for godt. Men i øyeblikket synes jeg rekkevidden er litt stutt.

emil

Eneste varebil med hurtiglading er Nissans e-nv200, men den er litt dyrere enn Kangoo og har ikke fossilbrenner til vintervarme

kaiat

Må ikke glemme PSA-tvillingene Partner/Berlingo da, disse har Chademo-port.

Rapid

e-nv200 er uaktuell. PSA tvillingene er jeg klar over. Berlingo er også nærmest pen å se på i forhold til hva som er normen i dette segmentet. De har dessverre litt dårligere sikkerhetsrating enn Kangoo. Men det er visstnok en oppgradering på gang. Veldig lite erfaringsuveksling på forum om disse bilene dessverre.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Man er nok mer lidenskapelig ivrig etter å utveksle erfaringer med privat kjøretøy enn yrkeskjøretøy ;)
Ser flere PSA og NV elvarebiler i daglig bruk, Kangoo er noe mer sjeldent syn. For mange har nok PSA varebilene et fortrinn overfor NV200 og Kangoo ZE med mulighet for 3 seter framme.

Lenge siden det ble annonsert at Kangoo ZE skulle få samme motor og lader som den som kommer i Zoe
https://transportevolved.com/2014/12/16/renault-zoe-lose-43-kw-rapid-charging-preference-improved-home-charging/
Men Zoe med ny motor og Chameleon lader med max 22kWh semihurtig ladehastighet har så vidt begynt å dukke opp, de trenger kanskje noe mer tid på å få implementert samme løsning i Kangoo ZE?
Blir spennende å se om den nye Chameleon er like ømfintlig for IT nett som den gamle.

Men etter en strengere definisjon av hurtiglading er det bare PSA og NV200 som vil støtte dette, Kangoo ZE med mulighet for 22 kWh vil "bare" ha semihurtig, men til gjengjeld kan dette snu seg til en stor fordel om den kan benytte 3-fas 400V industrikontrakter: for en yrkesutøver er det vel lettere å lade bilen på semihurtig i løpet av arbeidsdagen framfør å lete etter hurtigladere og muligens vente i ladekø der.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA