Kjørt langtur da vettø !

Startet av nien, lørdag 04. juli 2015, klokken 00:52

« forrige - neste »

nien

Vært på langtur... Sætre Oslo Hamar Lillehammer Otta Dombås Åndalsnes Molde Kristiansund...

np

Wow. Imponert.  :) Tenkte Oslo-KSund selv. Hvor laded du og hvor lang tid tok det? Mye ladekø?
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

ellen

Kjørte tur/retur Filtvet - Lista denne uke, opplevde nesten ikke ladekø. Ladet stort sett bare på Kiwi/Fortum stasjoner. Det gikk kjempefint  :) Eneste nedturen vi opplevde var Drammen da vi trengte litt påfyll for sikkerhets skyld, ikke en eneste hurtigladestasjon med Kombo kontakt (Liertoppen har men alltid ute av drift)

E-Golf 2014
E-up    2014
E-golf  2014

emil

Marienlyst har 2xCHAdeMO+Combo fra GrønnKontakt. Liten avstikker fra E18, men ikke store omveien.

nien

Kom hjem over Sunndalsøra Oppdal Dombås.... Kjapplada på Sunndalsøra smekkfull, Lada 10 a på oppdal i en kontakt jeg fant / 1.5 time, og ankom Otta med flere hundre meter rekkevidde igjen ! Gøy !

Aldri ladekø noe sted, har ikke sett andre elbiler utenfor Oslo, bortsett fra en og annen Tesla. Alle ladere har virket...

Uvirkelig bra tur.... Tror jeg jeg kommer til å se tilbake på denne tidlige elbiltiden som "the good old days"

SigmundG

Hva slags fart holdt du oppoverbakke? Hadde du med andre/bagasje i bilen?

Jeg har tenkt meg Oslo - Trondheim i slutten av juli. Hurtiglader på Otta og håper det holder til Berkåk. Vi er tre i bilen med bagasje for en ukes tid. Andre som har prøvd?

mihkku

Otta - Berkåk vil jeg si er kaanskje mulig med 60km/t på speedoen hele veien og med originale felger + dekk. Ellers må du nok belage deg på koseladestopp på Dombås :)
AR skal ha kommet med hurtiglader på Dombås, men denne koster 220kr for en ladning

eivhelle

Horten - Kristiansand T/R med litt lokalkjøring rund Kr.sand.

Frisk bris fra sørvest på vei ned og lett bris fra nord på vei tilbake (Det blåste motvind fra alle kanter)

Samlet kjørelengde 665km. Snittforbruk 13.47 KWh/100km.

Kjørte maks 90 km/t i 110 sone på motorveien, men med 20-30km/h motvind gikk det likevel mye strøm på E18 gjennom vestfold på vei sørover. Litt bedre på vei tilbake siden motvinden var litt svakere da.

Anbefalte stoppesteder på veien :

Lillesand : Helt utmerket hurtiglader som fungerte prikkfritt. Og to tilgjengelige kontakter for sakteladning i sentrum, for å toppe opp batteriet, mens en rusler rundt i byen.

Kragerø : Ny hurtiglader like ved E18 som fungerte greit. I Kragerø har man mulighet for saktelading på en nedlagt bensinstasjon, der det er plass for 4 biler. Husk å ha med overgangsadapter for blå industrikontakt.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

ltadsen

Heisann.

Kjørte Engerdal (Nord for Trysil) til Lysøysund på fosenhalvøya utenfor Trondheim.
Dette gikk rimelig smertefritt i ECO hele veien. En hurtiglading på Berkåk, 32 min å 95% full.
Mesteparten av turen ble kjørt i ACC med lane assist på.

Møtte på noe veiarbeid på turen som jeg måtte stoppe for, merkelig at TMC ikke gir beskjed om dette. Men nå har jeg sett at trafikkinfo ikke kommer inn igjen, var en periode tidligere at det ikke virket. Men kom tilbake, nå er den borte igjen.

np

Sitat fra: nien på søndag 05. juli 2015, klokken 23:02
Kom hjem over Sunndalsøra Oppdal Dombås.... Kjapplada på Sunndalsøra smekkfull, Lada 10 a på oppdal i en kontakt jeg fant / 1.5 time, og ankom Otta med flere hundre meter rekkevidde igjen ! Gøy !

Aldri ladekø noe sted, har ikke sett andre elbiler utenfor Oslo, bortsett fra en og annen Tesla. Alle ladere har virket...

Uvirkelig bra tur.... Tror jeg jeg kommer til å se tilbake på denne tidlige elbiltiden som "the good old days"
NP

Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

nien

kontakten var på veggen til en kjøreskole midt i sentrum.... !
Ellers tror jeg hotellene, eks skifer hotell har kontakter på sine parkeringsplasser, de var positive til u tlån når jeg snakket med dem på telefonen.

I tillegg åpner vel snart ishavsveien / arctic roads hurtiglader hvert øyeblikk på Oppdal.... det er et alternativ hvis du må hjem for enhver pris...

np

Takk. :) Unngår Arctic Road for enhver pris. Makan til landeveisrøveri.
NP

torgrand

Vi skal kjøre fra Sørlandet til Stord i dag  :-X

Har laget en tabell med avstander mellom noen av hurtigladerene langs e39, og legger den her om det skulle være av interesse for noen andre....

mvh Torgrim

Kjell Salvigsen

SKI - FARSUND (Ferge Moss-Horten), E18 via Kristiansand, totalt 38 mil per vei)

Har kjørt to turer til Farsund i sommer med E-golfen, stappfull bil med familie på 4. Turen er 38 mil hver vei (egentlig 42-43 mil, men ferge Moss Horten reduserere litt) Kjørte Eco+ stortsett hele veien med unntak av litt ECo på motorvei. Klarte meg med 2 hurtigladestopp hver vei, totalt 1 times pause som vi uansett ville hatt i godvær med 2 barn med. Det er mye bomstasjoner nedover, også i Farsund der vi ferierte og vi regnet ut at vi røffly tjente omlag 4000 kroner på disse 2 turene i forhold til om vi skulle kjørt vår store bensinbil. (vi kjørte 200 mil til sammen) Kona hadde rekkeviddeangst og måtte "trues" med på turen, men hun er også frelst nå og vi kommer til å ta elbilen hver gang vi skal til sørlandet :) . Det er rikelig med hurtiladestasjoner nedover og vi opplevde så og si ikke ladekø noen steder. MEget god bil å kjøre også! Anbefaler alle å ta langturer med elbilen, men planlegg ruten først med tanke på ladesteder, slik jeg ser andre også gjør! Kjør i vei!!!
2 e-golf 2016, begge solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21 solgt
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod. solgt
Nissan Leaf 2018 mod. FAMILIEBIL NR. 1-spareprosjekt 24/25
Porsche Panamera 4 e-hybrid 2017/18 mod. solgt
BMW M2 2017 mod. Solgt
På elbil jakt i løpet av 2024/25

torgrand

410 km fra Lillesand til Fitjar i går. Alt gikk helt problemfritt.
Fire ladestopp, men to av disse var strengt tatt unødvendig :)

Flekkefjord 37 min - 74kr (Grønn kontakt)
Ålgård 10 min - 25kr (Fortum)
Randaberg 40 min - 99 kr (Lyse)
Leirvik 10 min (25kr) (Fortum

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA