Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading på Enel-stolper i Italia

Startet av erot, fredag 03. juli 2015, klokken 23:31

« forrige - neste »

erot

Noen som vet om det bare er å koble seg til, eller må jeg ha et slags nøkkelkort? Lignende 22 kW-stolper i Østerrike var gratis og bare å koble rett på. På nettsiden står det "Accesso libero", betyr ikke det gratis? Men så leste jeg noe om kort et annet sted... ???

Er i Venezia med litt over halvfull, ingen lading her, så jeg må lade i ferrera eller Bologna før SC i Modena. Tar gjerne imot tips om ladere nær god mat eller annet spennende om noen har erfaring herfra.

For øvrig er jeg imponert av Teslaen som Autobahn-cruiser så langt. Har tilbakelagt 6 land og ca 2300 av 5000 km på rundturen vår. Høy snittfart inkl lading og alt vel så langt. Mange spørsmål og mye nakkevridning i Praha  ;D

erot

Forresten kan jeg faktisk nå Modena-laderen, men da må jeg ligge i maks 100 på motorveien :P  Har allerede prøvd på ett litt for langt strekke. Utrolig slitsom fart å holde siden du bare ligger rett over farten  til lastebilene i høyre fil.

erot

Fant svaret selv. Ikea i Padova eller Bologna  ;)

Elliot

Hvordan var ladeinfrastruktur i Tsjekkia?
Jeg planlegger en tur til Brno i august, og det er 40 mil fra den siste supercharger i Tyskland ...
Elliot, vår S85D levert Mar-2015
#2, Blå Nissan Leaf Tekna fra Jan-2014

LA-Thing

Sitat fra: erot på fredag 03. juli 2015, klokken 23:31
Noen som vet om det bare er å koble seg til, eller må jeg ha et slags nøkkelkort? Lignende 22 kW-stolper i Østerrike var gratis og bare å koble rett på. På nettsiden står det "Accesso libero", betyr ikke det gratis? Men så leste jeg noe om kort et annet sted... ???

Så vidt jeg vet må du ha et eget kort. Skal selv til Italia om en uke og har undersøkt litt rundt dette, men er visst slik at kortet kun utstedes til italienske statsborgere med italiensk bankkonto, Prøvde å få litt hjelp fra det italienske turistkontoret i Stockholm, men de forstod ikke spørsmålet. Kontaktet også Tesla Milano som kjente til problemet. De hadde en håndfull kort for utlån, men alle var i bruk av nederlendere på tur...

Min italiensk er ikke 100%, men vil gjette på at 'accesso libero' bare betyr at ladepunktet er ledig, ikke nødvendigvis gratis.
Drammen, Tesla Model S #2510

erot

Ja, det stemmer nok, men etter at jeg oppdaget IKEA-laderne løste mye seg. Ser ut til at alle IKEA i Italia har gratis lading, i alle fall de jeg har sjekket.

Sitat fra: Elliot på lørdag 04. juli 2015, klokken 23:46
Hvordan var ladeinfrastruktur i Tsjekkia?
Jeg planlegger en tur til Brno i august, og det er 40 mil fra den siste supercharger i Tyskland ...

Ser ut til at det er en del ladere her og der, i alle fall mange i Praha, men de krever kort. De jeg fant var fra selskapet PRE. Løsningen for meg var å gå til et PRE utsalg eller kontor eller hva jeg skal kalle det. Selv om de sa på telefon at de kunne ordne det, så kunne de det visst ikke likevel for en enkel lading, men en av de ansatte var så elskverdig å låne ut sitt eget kort. Han var veldig hyggelig og fikk en flaske vin som takk, så kanskje han gjør det igjen? Om du treffer rett mann da, men det er i alle fall stedet du må gå for å finne en løsning. Adressen er Jungmannova 31, Praha 1.

http://www.plugshare.com/?location=63214

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA