Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ulovlig og villedende markedsføring fra Tesla

Startet av krl, torsdag 02. juli 2015, klokken 12:26

« forrige - neste »

timingbeltkiller

Råd til politikerspire:
"Dårlig argument - Hev stemmen!"

Råd til selgerspire:
"Dårlig kvalitet - Hev stemmen!"

Desverre er det slik at
dårlig kvalitet + overdreven reklame  ofte selger bedre enn
god kvalitet + beskjeden reklameinnsats.

Så det kan godt hende den tvilsomme reklamen til TM kan lønne seg.

MENER
det er vanskelig å forstå og dårlig PR for elbilfabrikantene at
den mest kompliserte bilen (hybriden) som teoretisk burde ha flest feil og mangler,
i praksis slår den enkleste bilen (elbilen) ned i støvlene på kvalitet.

SE 100 000 feilfrie km

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Øyvind.h

#31
Tesla bruker omtrent ikke en krone på markedsføring. Dvs null tradisjonell markedsinnsats. Her snakker vi om produsentens egen hjemmeside/salgskanal.

Usikker på hva en hybrid har med dette å gjøre. Tesla når ikke Toyota til knærne når det gjelder skitne triks. Bare se på den slkittpakken Toyota har forsøkt seg på i Norge mot elbiler. Da snakker man råtten organisasjon.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

eDooku

#32
MENER
Det som nevnes i den artikkelen (100.000 km uten feil, altså) har lite eller ingenting med byggekvalitet å gjøre. Nå er det slik at Toyota og de andre bilfabrikantene enkelt kan unngå veldig mange driftsfeil innenfor de hyppige servicene de tvinger eierne inn i. For ikke å miste garantien må man inn for "regelmessig service på hybridsystem og -batteri". Det var 16.000 km som var regelen i fjor. I disse servicene bytter de deler som ellers kunne ført til driftsstans temmelig kort tid etter. Prisen for ettersynet dekker alle kostnadene til fabrikanten, og alle er happy. Her er det ikke noen garantifeil, for "det er jo en del av servicen".

Men ja, jøss. Toyota får bilene til å rulle langt "uten feil" på kundens bekostning, og kundene er fornøyde. Det er smart håndverk og et kreativ service-ledd, men kvalitet kan jeg ikke kalle det. Millioner av biler tilbakekalt for "rutinemessig bytte" av livsfarlige deler, anyone?

Joda, man finner gjerne noen garantifeil i en TMS, men det gjør man helt sikkert i andre Toyota-individer enn akkurat den bilen Auto Motor und Sport fikk teste. Tesla Motors opplever jeg som mer ærlige på at feil finnes, og at det er noe de fikser uten at jeg trenger å betale for det. Snart 55K nå på ett år, og fremdeles ingen driftsstans... (bank i bordet)
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

SabreMan

Sitat fra: Elbil fundamentalist på fredag 03. juli 2015, klokken 22:15
Synes det er suveret at Tesla å poengtere akkurat det som er en av de viktige økonomiske oppsidene med å eie en Tesla. Superladerne er unike for Tesla og jeg begriper ikke hyle og sutrekoret ikke fatter dette. Selv har jeg vært på mange langturer allerede og det er ikke tvil om at dette gjør langturbilholdet vårt mye billigere. Som å få en fet firmabil: -litt dyr å eie, men til gjengjeld kan du bruke den så mye du vil uten at det koster noe særlig ekstra. Stå på Tesla, ikke la dere kneble av janteloven her til lands !!

Tesla blander driftskostnader med innkjøpspris. Hvis de vil vise hvor billig det er å eie en Tesla sammenlignet med noe annet er det helt greit, men det påvirker ikke hvor mye kunden faktisk må betale (innkjøpsprisen) før vedkommende får tilgang til de reduserte driftskostnadene.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Bowers

Her er svaret fra Tesla...  Kanskje ikke det smarteste tilsvaret de kunne kommet med, men de har i det minste svart ;)

http://www.dinside.no/934118/slik-svarer-tesla-paa-kritikken


Kagex

"We stand by our position, but are willing to remove the savings language from our website if sellers of petrol cars are required to warn buyers of the high cost of fuel and service relative to electric cars".

Litt vel uheldig sammenligning? hvis vi fjerner vår del må de andre legge til? dette blir for dumt, hva er neste, mobil selges med informasjon om at den er litt dyrere i bruk enn kun kjøp? "gassgrill 6000 kr (kontant 4000) gass i estimert levetid 2000, bruk er estimert 10 dager i året i Norge. andre tall gjelder ellers i EU.

blir vel litt lang reklamespot og enda mer bruk av plass/papir etter hvert.
P29687

RuneW

Sitat fra: Elbil fundamentalist på fredag 03. juli 2015, klokken 22:15
Synes det er suveret at Tesla å poengtere akkurat det som er en av de viktige økonomiske oppsidene med å eie en Tesla. Superladerne er unike for Tesla og jeg begriper ikke hyle og sutrekoret ikke fatter dette. Selv har jeg vært på mange langturer allerede og det er ikke tvil om at dette gjør langturbilholdet vårt mye billigere. Som å få en fet firmabil: -litt dyr å eie, men til gjengjeld kan du bruke den så mye du vil uten at det koster noe særlig ekstra. Stå på Tesla, ikke la dere kneble av janteloven her til lands !!

Sukk.

Er det bare jeg som synes det blir litt fantasiløst å forsvare alt Tesla måtte finne på med det gamle, slitte misunnelses-kortet?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Muffinman

#37
Nix.

Kjenner for øvrig at jeg blir litt uvel av å være kunde av et selskap som er arrogant nok til å ikke svare på norsk, og i tillegg legger for en dag at de ikke har forstått problemstillingen.

petersv

Tror Tesla skal være forsiktige med å begi seg utpå"total cost of ownership", de kommer neppe særlig godt ut av det med verditap, dekk-, dele-, reperasjons- og forsikringskostnad som man da naturligvis må ha med i regnestykket.

Dette blir for dumt. Nesten så en underskriftskampanje fra teslaeiere er på sin plass.

dundun

Noe så utrolig stusslig av Tesla. Har man gode nok produkter trenger man normalt ikke holde på med tull som dette.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

AndreS

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 07. juli 2015, klokken 15:49
Nix.

Kjenner for øvrig at jeg blir litt uvel av å være kunde av et selskap som er arrogant nok til å ikke svare på norsk, og i tillegg legger for en dag at de ikke har forstått problemstillingen.

Helt enig! Dårlig opplegg!
I3 i bestilling

Brede


M@Do

#42
For de som har jobbet i ett Amerikansk selskap vet at det er store kulturforskjeller vad angår markedsføring, så at Tesla Norge har fått dette tredd over hodet er det vel ingentvil om.

Fant forresten ett par reklamefilmer fra GM på hvorfor auluminums biler er dårligere enn stål på TMC:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=_HnCKV8cwSs

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=vIC7Fw1rFF4
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=tLFe8g7E2sc

timingbeltkiller

Foreslår TM reklamerer med bilene som etter kort eierskap løser alle virkelige og innbildte fysiske og psykiske helseproblemer
+ garanterer evig suksess i yrke, spill og kjærlighet.

Med andre ord bilvarianten av Snake Oil.

Selv bruker jeg Snake Oil til å drepe fluer med.
Framgangsmåten er enkel:
Du tar det lille dyret og legger det på ryggen i hånda di.
Killer det på magen.
Da gaper dyret.
Du heller en kvart dråpe ned i munnen.
Da kveles det lille dyret og DØR!
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA