Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fjerne emblem bakluke - lim?

Startet av hmhaga, onsdag 17. juni 2015, klokken 21:50

« forrige - neste »

hmhaga

Tenkte å fjerne VW-emblemet på bakluka. Jeg antar at det er limt, ettersom hele bakluka er i glass? Noen som har forsøkt? Har god erfaring med varme, fiskesene og limfjerner på andre biler.


Autowinder

#1
Av YouTube filmen om e-Up produksjon fremgår det tydelig at det er limt, og trolig limt med litt "padding" mellom limflatene ala den typen som er i dobbeltsidig monteringstape på rull. Jeg fjernet tilsvarende på en Audi A3 med rolige og langsomme sagebevegelser med tynn transparent fiskesene etter å ha varmet opp med varmluftspistol. Det gikk fint, og bør være enda tryggere på glass enn på lakkert flate. Bare pass på at varmluftspistolen ikke kommer for nær, så det blir for varmt for glasset, som da kan sprekke. Får du en 50 grader på glasset og logoen ( = du kan fint ta på det uten at det kjennes veldig varmt ut ) bør det gå greit og lettere enn uten varme. Skal du i tillegg ta bort logoen på fordørene, kan jeg ikke gi noen råd om metode og type.
Limrestene på bilen fikk jeg "rullet" sammen og av med brukbart press med tomlene fra ene siden og vasking med Antibac overflaterens med lilla på etikett fra apotek (ikke den gule for håndrens, da den inneholder et fuktighetsmiddel for huden), den inneholder 70% teknisk sprit, må jobbes med nennsomt trykk på ren fille godt fuktet med spriten.

Edit: Litt om limrestene
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Panzer UP

Kless inn et bilde av hvordan det blir seende ut etterpå er du snill. Ble litt nyskjerrig.
Folkevogn eOPP

Sigurd

Sitat fra: Panzer UP på mandag 22. juni 2015, klokken 22:59
Kless inn et bilde av hvordan det blir seende ut etterpå er du snill. Ble litt nyskjerrig.
+1
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

hmhaga



Det gikk på 5 minutter å fjerne VW og E-Up emblem. Lot bilen stå i sola og dro en fiskesene på baksiden. Limrestene ble fjernet med egnet spray (Biltema) og plastskrape.

Bilen har jo selv fikset seg et nytt grønt emblem ser jeg, speiler lønnetreet i hagen  ;D


Panzer UP

Folkevogn eOPP

Autowinder

Ja det VW merket har jo vokst til mer enn den dobbelte størrelsen siden min første VW fra 1958 så det er i overkant stort. Bra du lykkes fint :)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

hmhaga

Neste prosjekt er å 3D-printe nye hjulkapsler, er jo samme svære VW-logo der også.
Felgene er alt hvitlakkerte, så skriver ut hjulkapslene i hvit plast. De skal kun dekke senterhullet, da felgene ser greie ut med hjulbolter/hull synlige.


Careka

Da får vi sikkert bilder av de også  8),  har svart bil med svarte felger,  men skulle da ha gjort den enda mer "Harry"  med Røde bremser inne i felgen.  hva skal jeg male med ,  som holder  ?
E-up,2015mod
P 85, 2014 mod

Autowinder

TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA