Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

iRemote oppdaterer ikke

Startet av eysteins, tirsdag 30. juni 2015, klokken 09:12

« forrige - neste »

eysteins

Siste statusoppdatering fra bilen i iRemote appen på mobilen (og forsåvidt på ConnectedDrive/Status siden) er kl 15.03 i går. Siden det har jeg ladet og parkert bilen flere ganger, og den står låst og lader nå, uten at det kommer nye statusoppdateringer.
Fjernstyring av bilens lys fra iRemote app'en virker, så det kan ikke være noe galt med bilens (eller telefonens) 3G forbindelse. Bilen står ute, i et område med god dekning.

Er det andre som har hatt problemer de siste 12 timene? Eller tips til hva som kan være galt?
Jeg ser på forumet at dette var et tilbakevennende problem i februar, men det har fungert feilfritt siden jeg fikk bilen i slutten av mai.

Gatlas

Hei
Har samme problem, ikke oppdatert siden i går tidlig. Den har fungert utmerket over lang tid. Jeg regner med at den kommer opp om en stund. Kunne være ute av drift over flere døgn i vinter.
I3 eier fra 25.6 2014
Phantom Vision2 Drone

jomo

Samma sak här. Inget specifikt Norskt problem alltså ;-)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

eysteins

Ja, nå virker den igjen. Utrolig hvor avhengig man skulle bli av denne app'en  :)

SWBS

snakket med en hos BMW i dag. det har vært noe plunder med serveren de siste dagene, noe de resatte en gang ila de siste 24t en gang. funker som smurt nå ;)

Olemann


Fortsetter da her, og ikke i Connected tråden.

Nå fikk jeg appen til å virke, ved å bytte mobil abonnement, merkelig dette, etter 1 ukes forsøk med Djuice ga jeg opp.  Funket fra 1. forsøk med Chess.  Funket også med mitt jobb abo. på Telenor.

Men Connected Web siden er verre enn før, for nå godtar den ikke engang min epost og PW på første side der man logger inn, så får ikke lenger testet Set Departure Time derfra.  Tidligere var det som beskrevet i tråden over kun den funksjonen som var død.
Lett skal det ikke være, men noe plunder må man vel leve med i en High Tech bil :-)  I alle fall en fin test av tålmodighet. 
Men, når dette er eneste ustabile ved bilen så er det jo ikke så galt.

02jan

iRemoten fra min telefon (ip6), har siden fredag fungert utmerket, bruker nå ca 60 sekunder fra sende til bil til oppdatert i telefon.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Olemann


Nå virket for 1. gang på over 1 uke også set av Departure Time fra BMW Connected på nett.

Merkelig dette, ser ut til at for noen brukere virker det, for andre mer ustabilt.   Skal følge med litt framover.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA