Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

E-Mode knappen - Endre fra Hold til Auto?!?

Startet av -deleted-, torsdag 25. juni 2015, klokken 21:18

« forrige - neste »

-deleted-

Etter å ha kjørt 1500 km med GTE'n så har jeg kommet fram til at når jeg ikke vil kjøre i ren el-drift så foretrekker jeg Hybrid Auto modusen. Er det noen som vet hvordan man programmerer om knappen til hybrid auto?

Var innom møller, men dem ville ikke gjøre det for meg, mulig dem ikke har kompetanse på huset..?


Det er vel enten VAGCOM eller VCDS eller noe slikt som brukes for å lese av systemet og endre innstillinger/programkode.

synes faktisk battery hold er helt dust å ha, spesielt som standard modus... snakk om uøkonomisk forbruk....

DannyMT

Skal visst komme en sw oppdatering, som gjør at man kan bytte modus med E-mode knappen. Hold vil da også forsvinne helt som en egen modus.
www.golfgte.no

2015 Golf GTE
Carbon Steel Grey

Cydonia

"Hold" er vel ikke helt uten mening. Hvis man kjører kun på batteri helt til det er tomt, og bare trenger å kjøre et lite stykke med bensin før man skal lade igjen, da vil Hybrid Auto bruker mer bensin enn Hold. Hybrid Auto vil først lade opp batteriet til ca. 5 km reserve for deretter å fortsette i vanlig auto-modus. Ganske smart, men ikke hvis jeg bare skal "rekke hjem" etter at batteriet er tomt.

Det jeg imidlertid skulle ønske, var at bilen burde fortsette i Hybrid Auto etter pauser med stopp/start, når man er ute på langtur.
Hyundai KONA electric 2018

-deleted-


Fairlane

Jeg fikk svar fra Volkswagen angående dette i dag.
Det er ikke iflg dem ikke mulig å fjerne/endre dette i oppsettet på 2015 modeller, som har MIB1.

Råde

Sitat fra: Fairlane på fredag 03. juli 2015, klokken 22:55
Jeg fikk svar fra Volkswagen angående dette i dag.
Det er ikke iflg dem ikke mulig å fjerne/endre dette i oppsettet på 2015 modeller, som har MIB1.
Det høres veldig ut som om det bare er å finne noen med VCDS. Hvis valget vil ligge i MIB2, så finnes nok valget allerede i kontrollmodulen og da er det stor sannsynlighet for at det lett kan programmeres om. Møller kan gjøre det, men har åpenbart en policy på å ikke gjøre det. Tror du kan re heldig å finne uavhengige som kan.
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA