Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor mange skruer av ulik type er det mulig å få plass til i et støpsel?

Startet av Griffel, torsdag 28. mai 2015, klokken 14:21

« forrige - neste »

Griffel

Hvor mange skruer av ulik type er det mulig å få plass til i et støpsel?

Skjøteledninger vil før eller senere slutte å virke. I går var det plutselig og uventet ingen strøm å spore ut av en av mine. Erfaringen tilsier at det er brudd er der kabelen bøyes i en av endene, og vanligvis kan en da kjenne en svakhet ved å bøye litt på kabelen. Her var det ikke mulig å merke noe.

Jeg klippet derfor av ca 10cm i den støpsel-enden, og i tråd med entropiens lover hjalp ikke dette. Derfor klippe jeg av 10cm i kontakt-enden.

For så å skru på støpsel og skjøtekontakt igjen måtte jeg ha 4 ulike skrutrekkere! Skulle jeg ha bruk «helt korrekt» skrutrekker i forhold til skruespor ville behovet vært 7.

Hus
Strekkavlastning
Jordskrue
Kontaktskruer
(4 ganger 2 er 8, men i huset hadde de klart på bruke samme dimensjon i støpsel som skjøtekontakt, og så juksa jeg litt og klarte meg med 4, jeg er jo en slags fagmann ;))

(En annen sak var at feilen ikke var i enden på kabelen men viste seg å være ca 3 m fra ene enden og uten synlig årsak eller skade utvendig).

Så vær obs. Noen ganger slutter kablen bare å virke. Andre ganger begynner det å brenne der skaden oppstår, og noen ganger er bruddet i jordledningen uten at noe merkes.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA