Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Plassering av bombrikke og spørsmål om refundering

Startet av auduny, fredag 19. juni 2015, klokken 10:38

« forrige - neste »

satheesh.net

Sitat fra: Odd Arne på torsdag 03. mars 2016, klokken 15:37
Spraymalte min svart, brukte borrelås med dobbelsidig tape til å feste på passasjerside av speil. Ser ut som en original dings til bilen :) Veldig fornøyd. Stilig når noen legger merke til det (til nå kun en); du har du spraymalt autopass brikken din, det er nerdete, liker det. [jeg] seff ;D

Legg ut et bilde. Kan være andre følger ditt eksempel. ;)

ctr46

Plasserte min brikke i nosecone i overgangen juli/august 2015. Den levde i ca 4 mnd før den sluttet å fungere. Sjekket om den hadde tatt inn vann, men det var helt tørt. Jeg antar det er temperatursvingningene som tok knekken på den.
.

Spinner

Sitat fra: ctr46 på torsdag 03. mars 2016, klokken 20:34
Plasserte min brikke i nosecone i overgangen juli/august 2015. Den levde i ca 4 mnd før den sluttet å fungere. Sjekket om den hadde tatt inn vann, men det var helt tørt. Jeg antar det er temperatursvingningene som tok knekken på den.
Det er vel høyere temperatursvingninger inni bilen enn utenfor. Vil nok tro vann er årsaken, min første døde av dette selv om jeg hadde tapet den. Har puttet den nye i en vanntett pose til mobiltelefoner :)

frosken

Jeg har har min limt til nosecone uten pose eller andre former for beskyttelse i ganske nøyaktig ett år og 21.000 km nå. Det lyser fremdeles grønt kryss ved hver passering.

Siggen

Sitat fra: frosken på torsdag 03. mars 2016, klokken 23:17
Jeg har har min limt til nosecone uten pose eller andre former for beskyttelse i ganske nøyaktig ett år og 21.000 km nå. Det lyser fremdeles grønt kryss ved hver passering.

Vi har også bak nosecone, brikken har aldri utløst noe lys. Men ved innlogging hos vårt lokale bompengeselskap så ligger passeringen inne så og si umiddelbart.

Brikka utløste heller ikke noe lys i den forrige bilen den var plassert i.

bernta

Sitat fra: Sbr på torsdag 03. mars 2016, klokken 22:46
Sitat fra: ctr46 på torsdag 03. mars 2016, klokken 20:34
Plasserte min brikke i nosecone i overgangen juli/august 2015. Den levde i ca 4 mnd før den sluttet å fungere. Sjekket om den hadde tatt inn vann, men det var helt tørt. Jeg antar det er temperatursvingningene som tok knekken på den.
Det er vel høyere temperatursvingninger inni bilen enn utenfor. Vil nok tro vann er årsaken, min første døde av dette selv om jeg hadde tapet den. Har puttet den nye i en vanntett pose til mobiltelefoner :)

Hatt min i nosecone i 4 mnd, og fungerer supert. Brikken er riktignok teipet over alle skjøter, lagt i zip-lock pose, tapet igjen, også teipet fast på innsiden av nosecone (oppe mot høyre hjørne(passasjerside)).

Brukte skikkelig hardfør tape brukt til å tette overganger mellom bygningsplast og takvindu.

Temperaturforskjeller kan jeg ikke tenke skal ha noe å si da brikkene er beregnet til å sitte i biler, og temperaturer i bilen kan svinge fra +40-50 C (eller mer) og ned mot -20-30).
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

ctr46

Sitat fra: Sbr på torsdag 03. mars 2016, klokken 22:46
Sitat fra: ctr46 på torsdag 03. mars 2016, klokken 20:34
Plasserte min brikke i nosecone i overgangen juli/august 2015. Den levde i ca 4 mnd før den sluttet å fungere. Sjekket om den hadde tatt inn vann, men det var helt tørt. Jeg antar det er temperatursvingningene som tok knekken på den.
Det er vel høyere temperatursvingninger inni bilen enn utenfor. Vil nok tro vann er årsaken, min første døde av dette selv om jeg hadde tapet den. Har puttet den nye i en vanntett pose til mobiltelefoner :)

Det var en vanntett pose beregnet for mobiler jeg også brukte. Det var ikke vann som tok knekken på den ;)
.

OleJA

Sitat fra: frosken på torsdag 03. mars 2016, klokken 23:17
Jeg har har min limt til nosecone uten pose eller andre former for beskyttelse i ganske nøyaktig ett år og 21.000 km nå. Det lyser fremdeles grønt kryss ved hver passering.
Straks 2.5 år og drøyt 50Kkm her uten noen form for beskyttelse. Funker ved hver eneste passering.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA