Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøpe brukt

Startet av chimay1969, torsdag 03. mars 2016, klokken 15:08

« forrige - neste »

chimay1969

Finn.no finnes kun annonser fra selgere, ikke mulig å legge inn at man ønsker kjøpe. Jeg ser etter en S85D med autopilot. Noen som har tenkt å selge? Er det mot reglene og legge inn forespørsel her?

ELTesla

Det er en egen del for kjøp/salg på forumet.

chimay1969


Bjoris

Du får nok bedre treff på en av FB gruppene! Her inne er jo stort sett bare Tesla-nerder;)

chimay1969

Tenkte at noen planlegger å kjøpe X og derfor vil selge sin S  ;D

Bjoris

#5
Kommer nok en del S for salg fremover, men det blir interessant å se hvor mange som faktisk kommer til å bytte, mtp at X blir så dyr. Nå ryktes det enda en prisstigning på S i midten av april så jeg ett sted så det er ikke sikkert det svarer seg veldig å vente heller...

Når en ser prisene på X så er det naturlig at det kommer en prisøkning til på S siden S er rimeligere ifht prisen i Dollar vs X, men det er vel ikke snakk om mer enn ca 2,5%. MEN, oljeprisen kryper popover og dollaren kryper nedover ifht NOK så dette er vel den mest usikre prisstigningen som er varslet vil jeg tro

Øyvind.h

Sitat fra: bjoris på fredag 04. mars 2016, klokken 08:59
Kommer nok en del S for salg fremover, men det blir interessant å se hvor mange som faktisk kommer til å bytte, mtp at X blir så dyr.
Ja det blir nok langtifra den flommen mange (meg selv inkludert) først hadde forventet. Jeg solgte tidlig for å være forberedt, og ser flere andre har gjort det samme. Når prisen blir så høy i tillegg forsvinner mange av reservasjonene. Klarer Tesla å få til en samlet stor bølge av Model X til Norge kommer kanskje en liten dipp i bruktprisene ettersom mange selger samtidig. Sprer de seg ut i tid derimot vil det sikkert bare hjelpe et sulteforet bruktmarked.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

chimay1969

Jeg har en reservasjon på X også men med disse prisene vil den havne på 1.000.000 NOK. Når jeg registrerte meg regnet jeg med ca 800.000. 25% mer er mer enn nok. I tillegg er Falconvingene skikkelig tull. Hvis man skal ha Falconvinger så burde det jo naturligvis være på dørene frem også

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA