Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Comfort Access

Startet av turfsurf, fredag 19. juni 2015, klokken 09:07

« forrige - neste »

turfsurf

Hvordan virker det, må man bruke nøkkelen i det hele tatt, og må man trykke på noe for å låse bilen? Eller er det mere som Tesla, totalt handsfree ?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

snakkis

Du har nøkkelen liggende i lomma.
Idet du tar i håndtaket så låses bilen opp.
På utsiden håndtaket er det et felt du må holde fingeren på for å låse.

turfsurf

Sitat fra: snakkis på fredag 19. juni 2015, klokken 09:13
Du har nøkkelen liggende i lomma.
Idet du tar i håndtaket så låses bilen opp.
På utsiden håndtaket er det et felt du må holde fingeren på for å låse.

OK, typisk tysk variant m.a.o.

Fungerer det stabilt? Har hatt dette på mange biler, og på flere av de feilet det ofte nok til å være irriterende. Mere irriterende med Comfort Access som er ustabilt enn å ikke ha det i det hele tatt.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

LMOR

Jeg har hatt 2 VW, som begge feilet opp til mange ganger, men ikke slik at det ikke var verd det.
Har nå 2 BMWer, en er snart 5 år. Ingen av disse har feilet noen gang  :)
Du får også med knapp til venstre for rattet for å åpne bagasjerommet. Det er også praktisk.
Vi kjøper ikke en bil uten CA.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Demented_Genius

Mi erfaring med BMW sin CA er bare topp:)
På I3 er ikke CA like viktig som andre, da der er nøkkelfri start uansett. Du betaler noen tusen for å sleppe å putte ei hand i lomma. Jeg valgte det for jeg er så lat:D
BMW X5 2011
BMW I3 2016

jojak81

Det er en feature - nyttig eller ei - kult å legge hånda på bilen (i steden for tommelen) og se folk glo når bilen låses og speilene folder seg inn og så bare gå vekk fra bilen:)
Tesla Model 3 Long Range -21
Tesla Model Y Long Range -24 i bestilling

Truls Martin

Jeg mener CA er veldig viktig. Husker det var en test av disse systemene den gangen det begynte å bli vanlig på bilene, og da vant BMW overlegent over alle konkurrenter.
Har hatt det i 6år nå, på 3 forskjellige BMW og har aldri hatt problemer med det. Eneste som er irriterende er at den låses opp og igjen mens man vasker bilen :p (er bare å legge igjen nøkkelen inne i bilen da)
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

Vind

Fungerer fantastisk - vil ikke være uten.

I tillegg får du knapp innenfor venstre fordør for å åpne "frunk" og bagasjerommet .

Siden jeg oppbevarer ladekabelen foran bruker jeg knappen mye når jeg trenger lading ute (har ekstra lader i garasjen)

Uten knappen måtte man funnet nøkkelen og trykket på en knapp.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Trond.m

Sitat fra: Vind på lørdag 20. juni 2015, klokken 12:56
Uten knappen måtte man funnet nøkkelen og trykket på en knapp.
Jeg har bestilt uten og gruer meg allerede. Det blir et slit  ;D

turfsurf

Sitat fra: LMOR på fredag 19. juni 2015, klokken 09:27
Jeg har hatt 2 VW, som begge feilet opp til mange ganger, men ikke slik at det ikke var verd det.
Har nå 2 BMWer, en er snart 5 år. Ingen av disse har feilet noen gang  :)
Du får også med knapp til venstre for rattet for å åpne bagasjerommet. Det er også praktisk.
Vi kjøper ikke en bil uten CA.

Bra å høre at CA er så bra på BMW. Da er det ikke mye tvil om å ta med det.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

TorAtle

Når jeg ser en bruktbil til salgs uten keyless entry blir jeg umiddelbart skeptisk. Hvis forrige eier ikke så verdien i å slippe å fikle med nøkkel hver gang man skal inn og ut av bilen er det store sjanser for at han eller hun har hoppet over andre tilvalg som jeg vil ha også. Alle vil ha keyless entry, noen vil bare ikke betale for det.
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

bromm

Sitat fra: TorAtle på søndag 21. juni 2015, klokken 14:53
Når jeg ser en bruktbil til salgs uten keyless entry blir jeg umiddelbart skeptisk. Hvis forrige eier ikke så verdien i å slippe å fikle med nøkkel hver gang man skal inn og ut av bilen er det store sjanser for at han eller hun har hoppet over andre tilvalg som jeg vil ha også. Alle vil ha keyless entry, noen vil bare ikke betale for det.
Dette er jeg dessverre ikke med på i det hele tatt... Hvorfor i all verden skal det være en ulempe å ta hånda nedi en ren jakkelomme for å åpne/låse bilen istedet for å fikle med et skittent punkt på dørhåndtaket ? Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: CA er kun en fordel for folk som graver nøkelen sin dypt ned i "håndveska"  ;)

Før i tiden da man brukte "mekaniske nøkler" så var jo faktisk dette et poeng - men når man fjernstyrer både Frunk, sentral-lås og aktivering av Klimaanlegg (evt. åpning av bakluke) fra nøkkelen (som de tre knappene i A-stolpen som man betaler 2400 kr for), så har det ABSOLUTT ingen nytteverdi  ;D Er det virkelig noen med CA som velger å bruke knappene inne i bilen for å åpne frunk/bakluke når de allikevel har nøkkelen i lomma ? (Altså bortsett fra de med håndveske ;) )

...men hvis forrige eier har droppet 5AT m/nødbremssystemene og ACC til fordel for CA så er det imidlertid grunn til å bli skeptisk. Det betyr kort og godt at kjøperen ikke har skjønt hva som er virkelig viktig på en sånn bil... CA kan sikkert velges for de som ikke har et stramt budsjett, men i virkeligheten er CA det minst viktige tilleggsutstyret på hele i3 (foruten askebegeret) :)

Kleiven

Sitat fra: bromm på søndag 21. juni 2015, klokken 23:01
Sitat fra: TorAtle på søndag 21. juni 2015, klokken 14:53
Når jeg ser en bruktbil til salgs uten keyless entry blir jeg umiddelbart skeptisk. Hvis forrige eier ikke så verdien i å slippe å fikle med nøkkel hver gang man skal inn og ut av bilen er det store sjanser for at han eller hun har hoppet over andre tilvalg som jeg vil ha også. Alle vil ha keyless entry, noen vil bare ikke betale for det.
Dette er jeg dessverre ikke med på i det hele tatt... Hvorfor i all verden skal det være en ulempe å ta hånda nedi en ren jakkelomme for å åpne/låse bilen istedet for å fikle med et skittent punkt på dørhåndtaket ? Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: CA er kun en fordel for folk som graver nøkelen sin dypt ned i "håndveska"  ;)

Før i tiden da man brukte "mekaniske nøkler" så var jo faktisk dette et poeng - men når man fjernstyrer både Frunk, sentral-lås og aktivering av Klimaanlegg (evt. åpning av bakluke) fra nøkkelen (som de tre knappene i A-stolpen som man betaler 2400 kr for), så har det ABSOLUTT ingen nytteverdi  ;D Er det virkelig noen med CA som velger å bruke knappene inne i bilen for å åpne frunk/bakluke når de allikevel har nøkkelen i lomma ? (Altså bortsett fra de med håndveske ;) )

...men hvis forrige eier har droppet 5AT m/nødbremssystemene og ACC til fordel for CA så er det imidlertid grunn til å bli skeptisk. Det betyr kort og godt at kjøperen ikke har skjønt hva som er virkelig viktig på en sånn bil... CA kan sikkert velges for de som ikke har et stramt budsjett, men i virkeligheten er CA det minst viktige tilleggsutstyret på hele i3 (foruten askebegeret) :)
Når bilen skal åpnes, må du ta på det skitne håndtaket selv om du har låst opp døren med en ren nøkkel. Som regel er håndtaket rent nok til å berøre lett med fingeren når døren skal låses :) Jeg bruker ofte knappene i bilen til å åpne frunk når lader/kabel skal hentes. Det blir CA på min neste bil selv om det fort koster noen øre per gang bilen låses opp :-o

LMOR

Det er opplagt bedre med CA enn uten. Det er selfølgelig ikke noe negativt å ha dette. En har jo nøkkelen i tillegg. Jeg bruker knappene inne i kupeen mye, men jeg bruker også fjernkontrollen en del.
I de fleste er det en med dyp håndveske som også skal bruke bilen, selv om noen av oss har nøkkelen lett tilgjengelig.
Jeg kommer ikke til å kjøpe en bil uten CA, men jeg kommer nok heller ikke til å kjøpe en brukt bil. Men jeg er 100% sikker på at noen er villig til å betale mer for en bruktbil med CA. Har en et maksbudsjett må en velge, og da er dette ikke det viktigste.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Anterialis

Sitat fra: bromm på søndag 21. juni 2015, klokken 23:01]
Dette er jeg dessverre ikke med på i det hele tatt... Hvorfor i all verden skal det være en ulempe å ta hånda nedi en ren jakkelomme for å åpne/låse bilen istedet for å fikle med et skittent punkt på dørhåndtaket ? Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: CA er kun en fordel for folk som graver nøkelen sin dypt ned i "håndveska"  ;)

Før i tiden da man brukte "mekaniske nøkler" så var jo faktisk dette et poeng - men når man fjernstyrer både Frunk, sentral-lås og aktivering av Klimaanlegg (evt. åpning av bakluke) fra nøkkelen (som de tre knappene i A-stolpen som man betaler 2400 kr for), så har det ABSOLUTT ingen nytteverdi  ;D Er det virkelig noen med CA som velger å bruke knappene inne i bilen for å åpne frunk/bakluke når de allikevel har nøkkelen i lomma ? (Altså bortsett fra de med håndveske ;) )

...men hvis forrige eier har droppet 5AT m/nødbremssystemene og ACC til fordel for CA så er det imidlertid grunn til å bli skeptisk. Det betyr kort og godt at kjøperen ikke har skjønt hva som er virkelig viktig på en sånn bil... CA kan sikkert velges for de som ikke har et stramt budsjett, men i virkeligheten er CA det minst viktige tilleggsutstyret på hele i3 (foruten askebegeret) :)

Jeg er UTROLIG glad for at jeg valgte CA. For meg virker det tungvint å måtte trykke på nøkkelen, legge nøkkelen fra seg i bilen ett sted eller tilbake i lomma, for så finne frem nøkkelen igjen nå man døl låse. Og jeg er helt enig at knappen for frunken er meget kjekk - jeg har ikke åpnet frunken på noen annen måte. For meg er det enklere å trykke på knappen på vei ut av bilen enn å finne frem nøkkelen i en trang jeans minilomme (legger CA nøkkelen i den lille lommen ovenfor hovedlommen hø side, meget praktisk :))

Aldri mer ikke-CA :)
BMW E92 (´13-´14)
Alfa Romo Giulietta (´14-´15)
BMW i3 (´15-´16)
BMW 330e (´16-´20)
BMW X5 45e (´20-´22)
iX 40 (´22- p.t.)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA