Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

85D Test med Gtech måler. 0-100

Startet av Bushy, onsdag 06. mai 2015, klokken 22:38

« forrige - neste »

D.O

Sitat fra: Sandvika på torsdag 21. mai 2015, klokken 13:17
Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 21. mai 2015, klokken 12:53

Tesla trenger nå penger og nye kunder , derfor er det greit med å ha en bil i grei prisklasse med grei akselerasjon.. men jeg er redd for at med tiden når DU problemene kommer så nedjusterer de effekten som ved P85 bilene  ...

Håper ikke det blir slik men tesla kan styre mye med sine oppdateringer og hvis de ser at DU-ene slites ut raskere enn estimert grunnet grise-kjøring så kan de innskrenke effekten.. vi så dette på P85 bilene dessverre og bilene er fremdeles ikke i høyde med hva den var når de var nye..
Ikke mange som under ideelle omstendigheter oppnår det reklamerte 0-100 på 4.3 s
Kan du legge frem noe dokumentasjon på at dette faktisk er tilfellet?

Det skal uansett være nevnt at 85D motorene er bygget på en annen måte som eliminerer endel av feilkildene i gamle motoren. I tillegg så er uansett belastningen mye lavere så lenge man fordeler dreiemomentet på to drivlinjer.
Her tror jeg du også må legge frem dokumentasjon.  ;) Dreiemomentet er likt. Men riktignok er der to motorer som deler vekta som skal flyttes. Men belastningen til DU er nok relativt lik uansett, eneste forskjellen blir at den ene bilen er raskere.
Hva er forskjellen på S/P85 og P85D motor? Hvor er dette skrevet, evt bilder?
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Trond.Strom

krefter for å få en P85 og en 85D til 100kmh på ca 4 sek er ca. likt.
Antall DU på 85D er 2x P85. så da blir vel belasting per DU ca 50%?

Veldig omtrentlig regnestykke da vektfordeling under akselerasjon gir bedre grep bak enn foran og dermed større belastning på bakre DU på en 85D.

Ellers har det vel vært snakket om bedre kjøling på de små motorene?

Skal se om jeg finner link til synsing på teslamotorsclub forumene

Teslanewbie

Sitat fra: mortegun på torsdag 21. mai 2015, klokken 13:16
Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 21. mai 2015, klokken 12:53
Sitat fra: ksandal på torsdag 21. mai 2015, klokken 07:05
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 20. mai 2015, klokken 13:02
Sitat fra: ksandal på onsdag 20. mai 2015, klokken 13:00
sykt fett og ha fått en bil som går 0-60mph på 3,8 sek .. når jeg trodde den skulle bruke 5,2 sek :-)

Nyt det mens du har muligheten inntil neste SW oppdatering da tesla legger inn restriksjoner :-) :-) :-)

Det tviler jeg på vil komme. Hvorfor det?

Tesla trenger nå penger og nye kunder , derfor er det greit med å ha en bil i grei prisklasse med grei akselerasjon.. men jeg er redd for at med tiden når DU problemene kommer så nedjusterer de effekten som ved P85 bilene  ...

Håper ikke det blir slik men tesla kan styre mye med sine oppdateringer og hvis de ser at DU-ene slites ut raskere enn estimert grunnet grise-kjøring så kan de innskrenke effekten.. vi så dette på P85 bilene dessverre og bilene er fremdeles ikke i høyde med hva den var når de var nye..
Ikke mange som under ideelle omstendigheter oppnår det reklamerte 0-100 på 4.3 s

Hilsen forsmådd P85 eier. Det er ting når man har kjøpt en performance model, såklart. Men om min S85D plutselig hadde blitt sekundet tregere null-100 hadde jeg ikke gjort annet enn å trekke på skuldrene og si "pytt-pytt". Det er fortsatt mer enn raskt nok og laaaangt raskere enn både hva jeg bestilte og hva jeg kan få av tilsvarende fossilbiler. Bilen skal ikke brukes til racing uansett ;)

hei

er ikke forsmådd og synes faktisk det er gøy at bilen yter mer , hadde vært et naturlig valg isteden for en P85D for meg. i Des når jeg bestilte en P85D  var akselerasjonstallene annerledes og 85D var da ikke aktuell men i dag er den det :-)

Jeg trives ellers med min P85 og den ble litt bedre enn tidligere etter siste oppdatering men den er ikke slik som den var når den var nye.

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

D.O

#63
Sitat fra: D.O på torsdag 21. mai 2015, klokken 13:59
Sitat fra: Sandvika på torsdag 21. mai 2015, klokken 13:17
Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 21. mai 2015, klokken 12:53

Tesla trenger nå penger og nye kunder , derfor er det greit med å ha en bil i grei prisklasse med grei akselerasjon.. men jeg er redd for at med tiden når DU problemene kommer så nedjusterer de effekten som ved P85 bilene  ...

Håper ikke det blir slik men tesla kan styre mye med sine oppdateringer og hvis de ser at DU-ene slites ut raskere enn estimert grunnet grise-kjøring så kan de innskrenke effekten.. vi så dette på P85 bilene dessverre og bilene er fremdeles ikke i høyde med hva den var når de var nye..
Ikke mange som under ideelle omstendigheter oppnår det reklamerte 0-100 på 4.3 s
Kan du legge frem noe dokumentasjon på at dette faktisk er tilfellet?

Det skal uansett være nevnt at 85D motorene er bygget på en annen måte som eliminerer endel av feilkildene i gamle motoren. I tillegg så er uansett belastningen mye lavere så lenge man fordeler dreiemomentet på to drivlinjer.
Her tror jeg du også må legge frem dokumentasjon.  ;) Dreiemomentet er likt. Men riktignok er der to motorer som deler vekta som skal flyttes. Men belastningen til DU er nok relativt lik uansett, eneste forskjellen blir at den ene bilen er raskere.
Hva er forskjellen på S/P85 og P85D motor? Hvor er dette skrevet, evt bilder?
My bad. Trodde det var snakk om P85d vs P85... ::)
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Bushy

Litt ferske tall fra idag. Da jeg fikk litt tips om rollout. De tallene jeg har postet her. Var tydeligvis med 30cm rollout. Men flere tester er med det vistnok. Men her er nye tall. Med 30cm og 0 på rollout.

0-100 30cm rollout 4,051 sek 0-60mph 3,850 sek

0-100 0cm rollout 4,375 sek  0-60mph 4,198 sek

100 % batt. 18 grader tørt

Har hele grafen vis det skulle være noe annet spmål
S75D sept. 17

dosmont

Sitat fra: Bushy på søndag 21. juni 2015, klokken 13:55
Litt ferske tall fra idag. Da jeg fikk litt tips om rollout. De tallene jeg har postet her. Var tydeligvis med 30cm rollout. Men flere tester er med det vistnok. Men her er nye tall. Med 30cm og 0 på rollout.

0-100 30cm rollout 4,051 sek 0-60mph 3,850 sek

0-100 0cm rollout 4,375 sek  0-60mph 4,198 sek

100 % batt. 18 grader tørt

Har hele grafen vis det skulle være noe annet spmål
Forholder meg kun til tall uten rollout.
Jeg har målt selv på 0-100 på 4,4. Dette på fult batteri med tur/ retur flere ganger.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA