Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2016 08 28 Elbilfestival i Geiranger.

Startet av HoeggenEL, tirsdag 16. juni 2015, klokken 22:29

« forrige - neste »

HoeggenEL

Noen som har hatt godt og realistisk ruteforslag fra Trondheim for meg og min Leaf?
LEAF Acenta 2014 (26/3-14 - 15/3-19)
LEAF Acenta 2019 (15/3-19 ->)

Gordon Retriever

E6 sørover til hurtigladeren på Berkåk. Deretter videre og inn på riksveg 70 ved Oppdal fram til hurtiglader på Sunndalsøra.

Fra Sunndalsøra videre på fylkesveg 62 til Eidsvåg, der du tar inn på fylkesveg 660 som du følger til Åfarnes. Deretter fylkesvei 64 til hurtiglader på Åndalsnes. Så fylkesvei 63 videre over Trollstigen med mulighet for hurtiglader i Valldal før du reiser videre til Geiranger.

Det lengste strekket på denne ruten er Sunndalsøra - Åndalsnes.  Her er det noen høydemeter med stigning på fv 660, men farten du holder i denne stigningen er forholdsvis lav, og det er bratt nedstigning rett etterpå. 

Hvis du likevel vil ha større marginer, kan du i stedet for å kjøre fv 660, kjøre rett vestover fra Eidsvåg, og hold deg langs nordsiden av Langfjorden (dvs. først rv 62, deretter fv 195) til Sølsnes, hvor du tar ferge over til Åfarnes.  Denne veien er kortere og har mindre motbakke, men du må altså regne tid til en fjordkryssing.




arnejorg1

Nå er flere hurtigladere satt i drift, slik at man kan kjøre ned til Otta og vestover derfra. Går nok fortere, så det er den ruten jeg kommer til å velge. Bare se på hurtigladekartet for og planlegge ruten.
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA