Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Misbruk av elbilplasser

Startet av Go-carter, søndag 15. november 2009, klokken 17:26

« forrige - neste »

Go-carter

Observert på ladeplassen på Smart Club Alnabru:


TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

elektrolux

Stygg sak. ;D

Kanskje der er en regel som sier at slike biler har lov, noe ala' Giske sin bil.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Trond Arve

#2
Trafikketaten kan tipses på 23 48 21 00   :P
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: ilmyggo på mandag 16. november 2009, klokken 09:41
Trafikketaten kan tipses på 23 48 21 00   :P


I tilfellet over er det en privat parkeringsplass (Smart Club Alnabru). Her har kommunale vakter liten myndighet. Derimot kunne nok en privat aktør ha gitt et parkeringsgebyr til utrykkningskjøretøyet på bildet.

På offentlig sted har uniformerte utrykkningskjøretøy dispansasjon til å parkere der de finner det for godt, hvis det er et tjeneslig behov. Hva som er et tjenestlig behov vil de ikke diskutere....

Det positive her er at plassene ikke lenger er okkupert av diverse hytter, båter og juletrær, noe de har vært tidligere...

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

ilmarw

Men noen av kontaktene der er livsfarlige, enkelte er helt eksponerte, om det er mørkt og man er uforsiktig kan det fort bli en karamell. Konklusjonen må vel være at man skrur av sikringen først, så setter inn kontakten, og så skrur på sikringen igjen.

ilmar
Polestar i bestilling

Griffel

Sitat fra: elektrolux på mandag 16. november 2009, klokken 00:01
Stygg sak. ;D

Kanskje der er en regel som sier at slike biler har lov, noe ala' Giske sin bil.

Om dette var en stygg sak eller ikke er jo helt avhengig av grunnen til besøket på smartklubb. Var det for å kjøpe en ny genser, er stygg sak riktig begrep. Var det for å løse et ordensproblem er det ok. Det kan jo være greit dersom butikken har tilkalt politiet slipper å høre: "det  tok dessverre en halv time ekstra for vi fant ikke noen parkeringsplass. ;)"
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

hens

Endelig en løsning på parkeringsproblemet
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA