Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ladeplasser ved sommerattraksjoner

Startet av werner, torsdag 11. juni 2015, klokken 17:54

« forrige - neste »

werner

Nå står sommerferien for tur og mange av oss skal kanskje besøke Tusenfryd, Bø sommerland, Skogbruksmuseumet mv.
Jeg har oppdaget at flere faktisk ikke tilbyr lademulighet for elbil. Bø sommerland for eksempel. Dette er for dårlig
På Tusenfryd kunne de hatt f.eks. 50 sakteladingsplasser. Man kunne ha betalt 25 eller 50 kroner ekstra for å stå der og man hadde hatt full tank på vei hjem.

Kanskje burde forumets lesere være beviste på å sende eposter til attraksjonene og spørre etter lading. Når vi kommer dit spør vi etter ladeplasser. Vi må synliggjøre behovet.

ladov

Det er faktisk en veldig god ide. En full dag i parken er lenge nok til å saktelade det meste unntatt Tesla. :)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Olatho

Jeg har allerede sutra litt til Bø.  De snakket i 2014 om å ha det på plass "neste sesong", men da jeg mailet dem i januar i år hadde de utsatt det til neste år igjen.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15260.msg311675.html#msg311675

hgs

Sitat fra: Olatho på torsdag 11. juni 2015, klokken 21:32
Jeg har allerede sutra litt til Bø.  De snakket i 2014 om å ha det på plass "neste sesong", men da jeg mailet dem i januar i år hadde de utsatt det til neste år igjen.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15260.msg311675.html#msg311675

Jepp, det kommer ikke i sommer nei. Dessverre.
Sommarland er heleid av Tusenfryd og har ingen egen markedssjef. Markedskoordinatorstillingen er derimot nylig utlyst, så det er lov å håpe at en ny person kanskje kan legge litt mer trykk på markedssjef om å få lov til å bruke ressurser på dette. Om man vil nå fram mer direkte er det antakelig bedre å kontakte Tusenfryds markedssjef direkte. Men de er jo ikke gode på lading de heller.
Nå kryr riktignok Bø sentrum av 16A-kontakter som 'aldri' er i bruk, så om man kan tåle en gåtur langs ny gang/sykkelvei(30 min) er det jo en slags mulighet, om ikke akkurat ideell. Er det krise kan du sende meg en PM, har et par stikkontakter ute og bor 500 m fra inngangen.     
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

svingen

er vel en camping plass og som er rett ovenfår bø i sommerland? som man kan lade på?

artig att det er samme som tusefryd sleit med lite strøm når skulle på kick off med jobben og fikk til slutt "grini" til meg en 6a stikk kontakt jeg kunne brukt,sendte beskjed om tusen takk og glad dem kunne løse det. (de som hadde oppleget får oss fikk ordnet det)
Var i dialog med dem før jeg reiste ditt og fikk beskjed det ikke var mulig og lade der ikke særlig imponerende.
dem har da "Markedskoordinator" som svarte på mail fra meg så det er jo kanskje håp i fremtiden.

støter veldig opp om og mase/spørre om det her uansett om man tar buss/sykkel/elbil/bensinbil da dukker det nok opp ting etterhvert
Sommerland i bø sa dem skulle ta det opp med teknisk og kanskje få til noe neste år (i år) på tide med en ny tlf.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

hgs

Sitat fra: svingen på torsdag 11. juni 2015, klokken 23:11
er vel en camping plass og som er rett ovenfår bø i sommerland? som man kan lade på?

Det stemmer. Jeg kikka nærmere på den en gang jeg gikk forbi, men mener jeg så en lapp på utsida hvor det stod 35 kr/t, med stort forbehold om at jeg husker feil. I så fall er det ikke rart at jeg aldri har sett den i bruk. Den er forøvrig ofte fossilblokkert, så ville uansett ikke basert meg på denne.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

MortenRA

Du er absolutt inne på noe hva gjelder lademuligheter ved disse parkene. Om jeg husker riktig dra i fjor, har Dyreparken et relativt greit tilbud av sakteladere.

Når det er sagt, så ser det ikke ut til at Tusenfryd har noen, og nærmeste blir da Vinterbrosenteret, evt. Fortum sin hurtiglader på Vestby... Vet hvertfall at det blir en e-post eller to til Tusenfryd!

Noen som vet hvordan tilbudet er hos andre parker som f.eks. Hunderfossen, Kongeparken etc?
Tesla Model S 75D - Soon to come

THE

Sitat fra: mortenriise på fredag 12. juni 2015, klokken 00:37
Du er absolutt inne på noe hva gjelder lademuligheter ved disse parkene. Om jeg husker riktig dra i fjor, har Dyreparken et relativt greit tilbud av sakteladere.

Når det er sagt, så ser det ikke ut til at Tusenfryd har noen, og nærmeste blir da Vinterbrosenteret, evt. Fortum sin hurtiglader på Vestby... Vet hvertfall at det blir en e-post eller to til Tusenfryd!

Noen som vet hvordan tilbudet er hos andre parker som f.eks. Hunderfossen, Kongeparken etc?

Hunderfossen har tilbud om elbil-lading, 10A uttak, men kan ikke se at det står noe om antall ladeplasser.
http://www.hunderfossen.no/praktisk_info/parkering_og_el_bil/
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

lifern

Kongeparken har flere ladeplasser til elbil.
SVART EUROLEAF 2013

m0nkey

Sitat fra: lifern på fredag 12. juni 2015, klokken 12:53
Kongeparken har flere ladeplasser til elbil.
Er det mulig å melde disse inn til NOBIL/ladestasjoner.no? Ser at plassene mangler i den offisielle oversikten.
KIA Soul EV Classic (2015)

automat

Sitat fra: mortenriise på fredag 12. juni 2015, klokken 00:37

Når det er sagt, så ser det ikke ut til at Tusenfryd har noen, og nærmeste blir da Vinterbrosenteret, evt. Fortum sin hurtiglader på Vestby... Vet hvertfall at det blir en e-post eller to til Tusenfryd!


Det er Fortum hurtiglader ved McDonalds Nygårdskrysset (avkjøring fra E18 mot Ski), 5 min unna Tusenfryd. Samt Chademo hos BNH et par minutter derfra igjen.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

weld77

Dyreparken har 2x8 plasser med Schuko. På P1 og P2 eller hva de nå heter. Ene av de er veldig dårlig merket, jeg fant den ikke første gangen selv om jeg aktivt lette etter den. Stod mange eksosbiler på de plassene, men det er forståelig siden merkingen var ikke-eksisterende. På parkeringsplassen ved hovedinngangen er de godt merket. Var ikke fullt i pinsehelgen på ladeplassene, og da var det MYE folk i Dyreparken.

Alle boksene var for øvrig ulåst. Litt krøkkete å parkere Tesla på 4 av plassene, men det går forsåvidt greit.

MortenRA

Var på Tusenfryd nå i helgen, og hadde slått fra meg tanken på ladeplasser der. Når jeg først var ferdig for dagen kom jeg tilfeldigvis over at dem faktisk har opprettet noen ladeplasser på første og nederste parkering (de gamle plassene).

Nå fikk jeg ikke sett noe særlig på dem, men ser ut til at det er 6 plasser med schuko. Dette er hvertfall langt bedre enn ingenting, og absolutt et steg i riktig retning! :) Bare veldig dumt at dem selv ikke opplyser om dette på sine egne hjemmesider!
Tesla Model S 75D - Soon to come

X-Trail

Kongeparken ønsker ihvertfall elbil velkommen :) Først ville de ikke ha betalt for parkering siden vi kom i elbil, deretter ble vi guidet helt frem til  hovedinngangen der elbilene skulle stå. Var 6 eller 8 type 2 bokser der☺
Stolt eier av ELise♡

02jan

Høres flott ut at det er noen parker som har lademulighet.

Har nylig vært i et par parker her på østlandet, de hadde ikke lademulighet ((Saktelading). Vi reiste da til en annen plass for å hurtiglade, og parkere gikk glipp av at vi spise middag på stedet.

Når vi reiser til andre parker i sommer, utgår alternativet med elbil. Dumt å ikke få fylt opp batteriet til 100% på destinasjon, når man tilbringer hele dagen.










Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA