Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Alarm går av når man kjøler ned bilen?

Startet av Dennis, onsdag 10. juni 2015, klokken 14:39

« forrige - neste »

Dennis

Idag begynte alarmen å pipe på bilen noe den aldri har gjort tidligere utenom når jeg begynte å jekke bilen når bilen var låst :P (Har sikkerhetspakken)

Før det skjedde så satt jeg på laveste temp (LO) i appen for å kjøle ned bilen så raskt som mulig siden det var ganske varmt der. Kan det være årsaken? tidligere har jeg alltid bare satt feks 18 grader og har fungert helt fint da.
Virker som eneste logiske forklaringen at de sensorene som skal oppdage om noen knuser glass eller rører på seg inni bilen er litt vel følsom.

Cato76

Papir eller hybelkanin som har blitt tatt av vinden og utløst alarmen?
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Brede

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 10. juni 2015, klokken 14:39
Idag begynte alarmen å pipe på bilen noe den aldri har gjort tidligere utenom når jeg begynte å jekke bilen når bilen var låst :P (Har sikkerhetspakken)

Før det skjedde så satt jeg på laveste temp (LO) i appen for å kjøle ned bilen så raskt som mulig siden det var ganske varmt der. Kan det være årsaken? tidligere har jeg alltid bare satt feks 18 grader og har fungert helt fint da.
Virker som eneste logiske forklaringen at de sensorene som skal oppdage om noen knuser glass eller rører på seg inni bilen er litt vel følsom.

Varmen er kommet ja  ;D
Var vel mange som opplevde akkurat det samme i fjor sommer med sikkerhetspakken.

Dennis

Hehe kunne jo vært hybelkaniner som flyr rundt ja, men er nøye med å holde bilen rein så er ikke det i mitt tilfelle :)

Virker som det er et kjent problem så får være forsiktig med å kjøle for heftig da. Regner med dette er meldt videre til Tesla som et problem?

cra

Noe blir mer nedkjølt enn andre ting i kabinen, slik at de toppfattes som bevegelser/skikkelser?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Øggen

Thermiske sensorer i sikkerhetspakken. Og de reagerer når det endres temperatur for raskt.

Dennis

Burde være en lett sak for Tesla å programmere slil at de deaktivererer seg hvis man setter kjøling på fult. Eventuelt blir mindre sensitive.

Gidder ikke skru det av for da glemmer jeg å sette på igjen. Er idioti å ha en såpass dyr bil og felger med alarmen deaktivert så ikke alarmen går av og får varsel på tlf hvis noen knuser vindu eller begynner å jekke på den for å stjele felger.

Patosan

Jag har det samma när jag kör på ´LO´.
Klagade under service och fick besked att det var helt normalt och man borde inte ha larmet på när man ska köra kyla/värme med app  :o
VIN 15026

LinkedIn

Tuxedo

#8
Sitat fra: Patosan på onsdag 10. juni 2015, klokken 20:33
Jag har det samma när jag kör på ´LO´.
Klagade under service och fick besked att det var helt normalt och man borde inte ha larmet på när man ska köra kyla/värme med app  :o
Greit nok det, men man kan jo ikke skru av alarmen fra app.. :)  Typisk Tesla-svar  ;D

Tuxedo

Enkleste løsningen på dette er vel at alarm som gjelder termo-sensitive følere deaktiveres så lenge klimaanlegget er aktivert via app.  Kan ikke være mer enn en håndfull linjer med kode.

Patosan

Tycker självklart svaret från Tesla är tull.
för min egen del är detta en bagatell jämfört med allt annat - jag är nu på DU nr. 3 och batteripakke nr. 2, har fullt av vatten i bakluckan, vindstøy på båda dörrarna fram och taklucka...

Men till trotts för alt detta, precis som flera andra jag känner med Tesla, skulle jag aldrig kunna tänka mig gå tillbaka till en ´vanlig´bil.  :D
VIN 15026

LinkedIn

Tuxedo


Muffinman

Valgte bort alarmpakke  på bilen jeg bestilte i fjor (med levering i høst) blant annet på grunn av dette. Og nå er pakken blitt standard slik at jeg får den likevel. Føkk. Så langt har jeg inntrykk av at jo mer utstyr man tar med jo dårligere deal får man

Hvor mange år må de masseprodusere slike idiotfeil før de gjør noe i produksjonen?

Patosan

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 10. juni 2015, klokken 21:12
Fydda...hvor langt har du kjørt?

Passerade 80k förra veckan.
Ska nämnas att jag aldrig har haft problem med batteripakke #1, men är de skulle byta contactor så såg de en utbränd ´busbar´ och sände batteri till fabrik för genomgång.
Som ersättning fick jag batteri från loaner, eller det var i alla fall det som skrevs på pappret.
Kan inte säga jag märkt någon större skillnad på range, men intressant nog så har jag intryck av att range som funktion av temperatur har blivit mindre.
Men det kan kanske lika gärna komma av att ute-temp har varit gaska stabil, om än usel, den senaste tiden.
VIN 15026

LinkedIn

skyfawn

Sitat fra: Muffinman på onsdag 10. juni 2015, klokken 21:24
Valgte bort alarmpakke  på bilen jeg bestilte i fjor (med levering i høst) blant annet på grunn av dette. Og nå er pakken blitt standard slik at jeg får den likevel. Føkk. Så langt har jeg inntrykk av at jo mer utstyr man tar med jo dårligere deal får man

Hvor mange år må de masseprodusere slike idiotfeil før de gjør noe i produksjonen?

men en kan slå av alarm i meyen, jeg bestilte med sikkerhetspakken, men har stått avslått
så lenge jeg har hatt bilen :p

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA